Wat is er nieuw

Corydoras aeneus wit geworden.

cone

Well-known member
Lid geworden
7 januari 2015
Ik pas geleden 20st corydoras aeneus gekocht. Nu wil het zo zijn dat een van hun nu helemaal wit is geworden. Hij is ook minder actief als de anderen. Iemand enig idee wat dit kan betekenen en wat ik het beste er mee kan doen?

Hoe lang is pas geleden? Wat voer je ze? Kan je een fotootje plaatsen?

Ik heb er ook ooit een gehad en heb het vaker gezien in handelaarsbakken. Het ziet er erg fraai uit met blauwe ogen en ze worden er ook gewoon oud mee.

@Aad: Qua kleur en ogen zijn het precies de paleatus op je foto. Alleen dan een aeneus.

Huh, wat bedoel je Bart? Het gaat hier waarschijnlijk om een zieke aeneus als ik zo het eerste bericht lees.

Een (gezonde) witte aeneus met blauwe ogen kan je maar ��n ding mee doen : inleveren bij mij !!!

Ik neb de vissen nu ongeveer 3 weken ze krijgen s'morgens vipachips van sera en aangezien ik jonge maanvissen heb die ik 4x per dag voer ( vlokken, gevriesdroogt, diepvries en levend- voer) zullen ze daar ook van mee pikken.
Ik heb de vis net uit de bak gehaald:
355769_0_82_20150916_154846.jpg

Op foto lijkt hij minder wit te zijn dan in het aquarium.
In het aquarium leek hij op een albino, ik weet zeker dat hij eerst wel de goede kleuren had.

Ziet er ook niet echt ziek uit, maar inderdaad wel erg licht.
Zit het kiewdeksel normaal of vertekent het glas ?

Hij zal nog lichter worden.

Ik heb ooit een topic over dit verschijnsel geopend maar het bestaat niet meer.

Hier zie je het bij een Corydoras panda.
ip51NG-YOvQs1msuPyt5LutHxnWqRORB.jpeg

AadMec zei:
Ziet er ook niet echt ziek uit, maar inderdaad wel erg licht.
Zit het kiewdeksel normaal of vertekent het glas ?
Hij ziet er verder normaal uit kieuwdeksel heeft glimmende kleur ( soort zilver kleur )maar verder ziet het er goed uit

AadMec zei:
Huh, wat bedoel je Bart? Het gaat hier waarschijnlijk om een zieke aeneus als ik zo het eerste bericht lees.
Inmiddels zul je wel begrepen hebben dat deze vis dus niet ziek is maar alleen verkleurt. Dit heb ik meermaals eerder gezien. Waarna ze grote gelijkenis gaan vertonen met jou paleatus maar dan in aeneus vorm.

Botia zei:

leNkVQDUnR2GyZS4HASpwlFUlpkqdfav.jpeg

Ja zo ziet hij er nu uit, maar een paar dagen geleden had hij aenneus kleuren

Ik denk toch dat ik hem apart zet, aangezien ik nog een bakje heb draaien voor noodgevallen.
Maar jullie denken niet dat ie ziek is? Ik heb nl geen medicijnen meer in huis, ik vraag me nu af of behandelen zin heeft?

Deze vis is dus absoluut niet ziek. Ik het zelf gehad bij een exemplaar en die is er 8 jaar mee geworden. Daarnaast heb ik het dus vaker gezien.

Dus waarom zou je hem apart zetten? Dat heeft absoluut geen zin.Hij zal nooit meer normaal gaan kleuren. Gewoon gaan koesteren want hoewel ik het meermaals heb gezien is het toch vrij zeldzaam.

Opvallend is dat ik het alleen bij dieren heb gezien die bij groothandel Jarathana vandaan kwamen.

Deze vis komt van zoo zayac, ik weet niet welke leverancier hij heeft.
Ik juist een groep van 20 cory's aeneus gekocht omdat ik maar een soort cory's al schooltje wil. Maar nu zit er dan toch een aparte in. Ik heb de cory's van de vorige opstelling in mijn opgroeibak gedaan, dan zet ik hem daar wel in.

cone zei:
Botia zei:

Ovz2uM6JTYKgonHtXDtLd89dlI5eFAMs.jpeg

H� vriendelijke vriend, dat is leucistisch exemplaar.
Dat is een pygmentverhaal, dat niet zomaar ineens ontstaat !!!

cone zei:
Deze vis komt van zoo zayac, ik weet niet welke leverancier hij heeft.
Ik juist een groep van 20 cory's aeneus gekocht omdat ik maar een soort cory's al schooltje wil. Maar nu zit er dan toch een aparte in. Ik heb de cory's van de vorige opstelling in mijn opgroeibak gedaan, dan zet ik hem daar wel in.

Het is dezelfde soort!! Vele soorten hebben verschillende kleurscharkeringen. De gele Paleatus zwemt lekker met zn grijs/blauwe soortgenoten. Mijn albinos met hun bruine soortgenoten. Gewoon lekker in de school laten zwemmen hoor!
Ik heb altijd wel iets met een "zwart schaap" hahahaha.

Zoo Zajac heeft prima vissen overigens.

Ik weet niet, nu zit ik voor de bak met 10 maanvissen van de zelfde kleur en 19 cory's van dezelfde kleur en dan komt er ineens een zwart schaap voorbij zwemmen :O 🙂

AadMec zei:
Zoo Zajac heeft prima vissen overigens.
Zeker, ik heb me daar een hele dag geamuseerd. Veel bakken met vissen en de bakjes zagen er goed verzorgt uit.

Diversiteit Michaell !!!!
Ik heb twee ongelukkige Venzuelas in mn school van 19.
"Knikky" (ooit uit de bak gevallen bij de kweker en een rare knik in zn ruggewervel) en Tailless (kreeg ik met vinrot / zonder staart). Het zijn beide toppertjes en doen lekker mee !!!!

Is het een Jan de Bouvrie-bak waar alles precies hetzelfde moet zijn?

AadMec zei:
Diversiteit Michaell !!!!
Ik heb twee ongelukkige Venzuelas in mn school van 19.
"Knikky" (ooit uit de bak gevallen bij de kweker en een rare knik in zn ruggewervel) en Tailless (kreeg ik met vinrot / zonder staart). Het zijn beide toppertjes en doen lekker mee !!!!

Is het een Jan de Bouvrie-bak waar alles precies hetzelfde moet zijn?

Misschien stel ik me aan idd 😀
In de andere bak zit ie ook goed en wordt evengoed gewaardeerd. zal wel komen omdat ik zoveel bezig ben geweest met die bak, om hem zo mooi mogelijk voor me zelf te maken.

Ik heb deze. Hij kwam toevallig op mijn pad. Eerst vond ik het niets maar het is toch wel een erg leuk diertje.

11699003_776713045781743_7670896527066352113_o.jpg

AadMec zei:
cone zei:
Botia zei:

mgKRj1H83wBWey0SJ6ItVIug1eFAwQuG.jpeg

H� vriendelijke vriend, dat is leucistisch exemplaar.
Dat is een pygmentverhaal, dat niet zomaar ineens ontstaat !!!
Nee, maar het toont hetzelfde. En daar ging het om.

Het visje is helaas toch overleden 🙁

Awwwww, sorry om te horen Michaell.
Toch mogelijk een inwendige infectie oid.
Hou de andere goed in de gaten.

Ik had hem gelukkig in mijn quarantaine bak gedaan, hij is daar gestorven. Helaas had ik geen medicijnen in huis :stom:
De andere hou ik nu goed in de gaten, maar vooralsnog zie ik geen vissen met minder kleur als de anderen

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan