Wat is er nieuw

corydoras nog nooit eitjes gehad

• Onderwerp starter Onderwerp starter tayfai
  • Startdatum Startdatum
T

tayfai

Guest
mijn corydoras zijn hier nu al 2 jaar en hebben nog nooit eitjes gehad, ik heb er 8, maar kan het verschil niet zien tussen vrouwtjes en mannekes. wat doe ik verkeerd?

Vertel dan ook even wat voor Cory's je hebt en onder welke omstandigheden je ze houd..
In het algemeen zijn de vrouwtjes (van boven af bekeken) wat breder/forser.

Of, heb je nog geen eitjes gezien doordat er eierrovers in de bak zitten? Wat zijn de medebewoners?

~ Ivo

Cory aeneus. zitten in een lido 120, mijn ph is 6.8, kh 8, gh 14, no3 5, no2 0, temperatuur is 25C�, er zit beplanting bij.

188456tayfai_0_82_20141113_1633011.jpg

Kersebuikjes, en mijn Malawi-jongen het grind is gewoon aquariumgrind met substraat.

Ik denk dat het toch aan je andere vissen ligt. Ik heb zelf ook wat corydoras eerst had ik vaak spontaan wat eitjes hier en daar zitten. Nu heb ik mijn borelli's verplaatst en er dwerggoerami's en goud barbelen bij zitten en nu zie ik nooit meer 1 eitje zitten.

Wat je kan doen, is een keer een kweekbak opzetten en daar gericht kweekje beginnen. er zijn genoeg kweekverslagen te vinden hier. Zou wel heel toevallig zijn als je alleen maar 1 geslacht hebt 🙂

Grind ziet er wel grof uit vergeleken met de corydora's, gaan de snorharen van kapot en grondelen wordt lastiger voor ze.

Vaak lees je ook dat grote waterverversingen helpen om het regenseizoen na te bootsen.

Hee, ga jij daar nou ook verstand van krijgen?
Dat afgeronde grint heb ik ook, en van mij hebben ze de snorharen nog,hoor.

Het grind is prima. De vissen op de foto lijken me vrouwtjes (nog niet vol met eieren).
Talibancichliden (kersenbuiken) zullen zich ongetwijfeld tegoed doen aan eieren en jongen.

Het is een veel te lezen verhaal, dat van grind en baardharen.. wordt door deskundigen schijnbaar in twijfel getrokken..
Het zit 'm blijkbaar meer in een goed bodemonderhoud en gezonde waterwaarden waarmee je problemen voorkomt en niet een specifieke soort bodembedekking.

Al klopt dat nabootsen van het 'regenseizoen' wel.. mijn Panda's worden bloedgeil na een frisse regenbui 😉

Maar het is niet dat ze ziek zijn toch? Want ze zwemmen en scharrelen goed in de bak rond en lijken me fit.
ja, ik ga eens proberen ze in een aparte bak zetten en de regen nabootsen.
Hier hebben ze ook hun snorharen nog.

Ik heb al 1 jaar 7 panda s en hier vind ik ook nooit eitjes en de vissen zijn prima gezond en erg levendig.
Soms wil het gewoon niet denk ik.

ik heb de corydora sterbai en had ook nooit eerder eitjes gehad tot laatst,
5 weken terug ongeveer ik heb sinds kort een nieuw aquarium en weet sinds die tijd ook in 1x meer van het broed gedrag van de Corry's. Mocht je de coridoras willen kweken moet je er kouder water bij doen liefst zo veel mogelijk coridoras kunnen heel goed tegen koud water! Maar let op JE ANDERE WARM-WATER VISSEN WAARSCHIJNLIJK NIET !!! liefst dus apart in een andere bak zetten.
Mocht je echt willen kweken met je coridora's in een kweekbak is het verstandig om de bak leeg te laten lopen tot ongeveer 20 cm water,Bij een bak van 50 hoog daarna wacht je 3 dagen en daarna vul je de bak met ijskoud water liefst met een gieter zodat je de regen na doet, En dit ook het liefst in het donker ik garandeer je dat mocht je dan als nog geen eieren hebben mis je mannetjes of vrouwtjes.
let er ook op dat je de eieren dan ongeveer een dag laat zitten, En dan de eieren uit de bak weg haalt anders heb je kans dat de corries ze zelf opeten. Weg halen met de vingers niet met scheermesjes enzovoort mocht dit gelukt zijn kan ik je veder uitleggen.

je hoeft er alleen maar om te vragen.

mvg jeffrey

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan