ik heb de corydora sterbai en had ook nooit eerder eitjes gehad tot laatst,
5 weken terug ongeveer ik heb sinds kort een nieuw aquarium en weet sinds die tijd ook in 1x meer van het broed gedrag van de Corry's. Mocht je de coridoras willen kweken moet je er kouder water bij doen liefst zo veel mogelijk coridoras kunnen heel goed tegen koud water! Maar let op JE ANDERE WARM-WATER VISSEN WAARSCHIJNLIJK NIET !!! liefst dus apart in een andere bak zetten.
Mocht je echt willen kweken met je coridora's in een kweekbak is het verstandig om de bak leeg te laten lopen tot ongeveer 20 cm water,Bij een bak van 50 hoog daarna wacht je 3 dagen en daarna vul je de bak met ijskoud water liefst met een gieter zodat je de regen na doet, En dit ook het liefst in het donker ik garandeer je dat mocht je dan als nog geen eieren hebben mis je mannetjes of vrouwtjes.
let er ook op dat je de eieren dan ongeveer een dag laat zitten, En dan de eieren uit de bak weg haalt anders heb je kans dat de corries ze zelf opeten. Weg halen met de vingers niet met scheermesjes enzovoort mocht dit gelukt zijn kan ik je veder uitleggen.
je hoeft er alleen maar om te vragen.
mvg jeffrey