Topicstarter
Topicstarter
Ja jij kan het zeggen, alleen op de foto kan ik het wat maskeren 😀AadMec zei:Wat een puinzooi Dennis. Geintje : ziet er top uit.
AadMec zei:Hahaha da's waar. En ik weet ook hoe Pocahontas eruit ziet hahaha.
AadMec zei:Gelukkig heeft Dennis geen bakken in de woonkamer staan. Ahummmmmm
Pocahontas zei:AadMec zei:Hahaha da's waar. En ik weet ook hoe Pocahontas eruit ziet hahaha.
Maar dat wist de rest toch ook al? Ik sta ook in het smoelenboek..
Je moet mensen (niet aqualiefhebbers) eens zien kijken als ze hier binnen komen. Begint in de gang al, wat is dat gepruttel...AadMec zei:Daar kan toch ook een extra bakje : niets verhuizen hahaha
AadMec zei:Daar kan toch ook een extra bakje : niets verhuizen hahaha
jessicapilon zei:Hoe meer bakken hoe meer vreugd Dennis 😀 😉.
Dennis_89 zei:Momenteel heb ik in die kamer 12 soorten. Maar de kweek is geen doel op zich alleen een erg leuk bijkomstigheid, voor alle soorten die kweken heb ik niks extra's gedaan dan wat ik normaal doe. Het is gewoon de tijd denk ik. De meeste kweken nu in meer of mindere mate. Soms succesvol, vaak ook niet.
Nu weet ik meteen wat ik rook woehahahahaDennis_89 zei:Valt best wel mee hoor. Ik denk dat mensen die 2x per week in bad gaan net zoveel verbruiken.
Grofweg, met de natte vinger, zal het 500 liter per week zijn.
Dennis_89 zei:Ik heb verslagen gelezen van mensen die 5x per dag water verversen nodig vinden bij klein grut. Ik vind 2 � 3 keer genoeg. Ligt eraan hoeveel er inzitten. Eieren ververs ik maar 1x per dag, terwijl daar ook vaak tig keer voor wordt voorgeschreven. Ik heb geen verschil gemerkt in uitkomstpercentage of schimmel. Ook over eSHa toevoegen heb ik inmiddels mijn twijfels, het lijkt geen goed of kwaad te doen bij de eieren. Schimmel wel of niet lijkt niet uit te maken. Het belangrijkste lijkt om gewoon zsm onbevruchte eieren weg te halen en goed te checken op schimmel en aangetaste eieren weg te halen. En soms heb ik een bakje waar ik veel last heb van schimmel. En soms kom ik het niet tegen. Terwijl er geen verschil is in water of onderhoud.
Ik heb geen bad Aad 😉 Maar voor de lucht moet je na de kerst komen, het is een oneven jaartal dus ik mag weer
Die 500 liter was langs de neus weg. De kleintjes doen het hem niet hoor. Zo'n bakje is maar een paar liter.
11x 50L (60x30x30) /2 = 275 aangezien ik wekelijks 50% verschoon. Zitten we al aan de ca 275l. Dan heb ik nog die grote in de woonkamer, ca 150 liter. Ook 50%. Dan kom ik op 350. Dan is er nog de 80x30x40 ca 90 liter. Dat is dan 395. De 100l die overblijft had ik voor gemak al het opgroeiend grut en de eieren voor gerekend. Dan zijn er ook nog een aantal kleinere bakjes met garnalen etc die ik om de week ververs. Daar komt die laatste 100l vandaan. Kan dus 50liter meer of minder wezen.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.