Wat is er nieuw

Corydoras van Dennis_89

• Onderwerp starter Onderwerp starter Dennis_89
  • Startdatum Startdatum
929488dennis_89_0_85_foto_s000.jpg

838932dennis_89_0_85_foto_s000.jpg

191915dennis_89_0_85_nieuwe_ma.jpg

544729dennis_89_0_85_nieuwe_ma.jpg

173378dennis_89_0_85_nieuwe_ma.jpg

198987dennis_89_0_85_nieuwe_ma.jpg

912461dennis_89_0_85_nieuwe_ma.jpg

957315dennis_89_0_85_nieuwe_ma.jpg

585192dennis_89_0_85_nieuwe_ma.jpg

Dankje 🙂 Linker stelling is nog een puinzooi en nog niet aangesloten dus die staat er nog niet op. Is een hoop gedaan maar er is nog veel te doen.

Wat een puinzooi Dennis. Geintje : ziet er top uit.

AadMec zei:
Wat een puinzooi Dennis. Geintje : ziet er top uit.
Ja jij kan het zeggen, alleen op de foto kan ik het wat maskeren 😀

Hahaha da's waar. En ik weet ook hoe Pocahontas eruit ziet hahaha.

Haha, dat ook ja.

Netjes hoor, Dennis en Denise.
Een echte kwekerij.

AadMec zei:
Hahaha da's waar. En ik weet ook hoe Pocahontas eruit ziet hahaha.

Maar dat wist de rest toch ook al? Ik sta ook in het smoelenboek..

Gelukkig heeft Dennis geen bakken in de woonkamer staan. Ahummmmmm

AadMec zei:
Gelukkig heeft Dennis geen bakken in de woonkamer staan. Ahummmmmm

Ik wilde er laatst 2 verhuizen maar Poca was het er niet mee eens. Niet mijn schuld, niet mijn schuld 😀

Ja zonde.. dan is het zo leeg..
Oke 1 verhuizen mag nog, maar die gaat naar de kamer van kind (over 3jaar ofzo ;))

Daar kan toch ook een extra bakje : niets verhuizen hahaha

Oh.. nou ja nu had ik jou ook gezien..
Ik was en beetje laat voor werk..

Ja maar het is zijn bak.. dan heeft hij er 2 op zijn kamer 😉

AadMec zei:
Je moet mensen (niet aqualiefhebbers) eens zien kijken als ze hier binnen komen. Begint in de gang al, wat is dat gepruttel...
En waar had jij dat andere bakje dan bedacht 😀 Plafond is nog leeg...

AadMec zei:

Technisch gezien is het mogelijk, lading nieuwe bakken is weer binnen..

Zohee, dat is een flinke opstelling! Hoeveel soorten ga je hier kweken? Of is het allemaal voor 1 soort?

Momenteel heb ik in die kamer 12 soorten. Maar de kweek is geen doel op zich alleen een erg leuk bijkomstigheid, voor alle soorten die kweken heb ik niks extra's gedaan dan wat ik normaal doe. Het is gewoon de tijd denk ik. De meeste kweken nu in meer of mindere mate. Soms succesvol, vaak ook niet.

Hoe meer bakken hoe meer vreugd Dennis 😀 😉.

jessicapilon zei:
Hoe meer bakken hoe meer vreugd Dennis 😀 😉.

En des te groter de jaloezie van mijn zijde hahahaha.

Nee hoor, zoals gezegd erg blij dat ik nog een Cory-addict tegen ben gekomen.

En erg makkelijk om de tijd te vergeten als je ertussen zit 😀

Ja, ik geloof dat Aad en ik een redelijk aandeel hebben in de liters water in elkaars woningen 😀

Maar ik ben toch blij dat ik jouw waterverbruik niet hoef te betalen hahahaha

Hahaha, nou ja, dat compenseer ik redelijk met stroomverbruik. Hele zootje draait op ongeveer 50watt.

Zoveel water gebruik jij toch niet?

Valt best wel mee hoor. Ik denk dat mensen die 2x per week in bad gaan net zoveel verbruiken.
Grofweg, met de natte vinger, zal het 500 liter per week zijn.

Dennis_89 zei:
Momenteel heb ik in die kamer 12 soorten. Maar de kweek is geen doel op zich alleen een erg leuk bijkomstigheid, voor alle soorten die kweken heb ik niks extra's gedaan dan wat ik normaal doe. Het is gewoon de tijd denk ik. De meeste kweken nu in meer of mindere mate. Soms succesvol, vaak ook niet.

Dat is nog best een flink aantal, dan snap ik wel waarom er zoveel bakken staan haha! Wel mooi ook dat je ze dan helemaal kan zien opgroeien lijkt me.

Dennis_89 zei:
Valt best wel mee hoor. Ik denk dat mensen die 2x per week in bad gaan net zoveel verbruiken.
Grofweg, met de natte vinger, zal het 500 liter per week zijn.
Nu weet ik meteen wat ik rook woehahahaha

Maar gebruik je echt 500 liter?
Denk dat ik 150 a 200 liter gebruik per week

Nu bij de Sturi,s ververs ik ook elke dag 20 l. op de 60 l bak.

Die groeien er goed op.

Ik heb verslagen gelezen van mensen die 5x per dag water verversen nodig vinden bij klein grut. Ik vind 2 � 3 keer genoeg. Ligt eraan hoeveel er inzitten. Eieren ververs ik maar 1x per dag, terwijl daar ook vaak tig keer voor wordt voorgeschreven. Ik heb geen verschil gemerkt in uitkomstpercentage of schimmel. Ook over eSHa toevoegen heb ik inmiddels mijn twijfels, het lijkt geen goed of kwaad te doen bij de eieren. Schimmel wel of niet lijkt niet uit te maken. Het belangrijkste lijkt om gewoon zsm onbevruchte eieren weg te halen en goed te checken op schimmel en aangetaste eieren weg te halen. En soms heb ik een bakje waar ik veel last heb van schimmel. En soms kom ik het niet tegen. Terwijl er geen verschil is in water of onderhoud.

Ik heb geen bad Aad 😉 Maar voor de lucht moet je na de kerst komen, het is een oneven jaartal dus ik mag weer :deal:

Die 500 liter was langs de neus weg. De kleintjes doen het hem niet hoor. Zo'n bakje is maar een paar liter.
11x 50L (60x30x30) /2 = 275 aangezien ik wekelijks 50% verschoon. Zitten we al aan de ca 275l. Dan heb ik nog die grote in de woonkamer, ca 150 liter. Ook 50%. Dan kom ik op 350. Dan is er nog de 80x30x40 ca 90 liter. Dat is dan 395. De 100l die overblijft had ik voor gemak al het opgroeiend grut en de eieren voor gerekend. Dan zijn er ook nog een aantal kleinere bakjes met garnalen etc die ik om de week ververs. Daar komt die laatste 100l vandaan. Kan dus 50liter meer of minder wezen.

Dennis_89 zei:
Ik heb verslagen gelezen van mensen die 5x per dag water verversen nodig vinden bij klein grut. Ik vind 2 � 3 keer genoeg. Ligt eraan hoeveel er inzitten. Eieren ververs ik maar 1x per dag, terwijl daar ook vaak tig keer voor wordt voorgeschreven. Ik heb geen verschil gemerkt in uitkomstpercentage of schimmel. Ook over eSHa toevoegen heb ik inmiddels mijn twijfels, het lijkt geen goed of kwaad te doen bij de eieren. Schimmel wel of niet lijkt niet uit te maken. Het belangrijkste lijkt om gewoon zsm onbevruchte eieren weg te halen en goed te checken op schimmel en aangetaste eieren weg te halen. En soms heb ik een bakje waar ik veel last heb van schimmel. En soms kom ik het niet tegen. Terwijl er geen verschil is in water of onderhoud.

Ik heb geen bad Aad 😉 Maar voor de lucht moet je na de kerst komen, het is een oneven jaartal dus ik mag weer :deal:

Die 500 liter was langs de neus weg. De kleintjes doen het hem niet hoor. Zo'n bakje is maar een paar liter.
11x 50L (60x30x30) /2 = 275 aangezien ik wekelijks 50% verschoon. Zitten we al aan de ca 275l. Dan heb ik nog die grote in de woonkamer, ca 150 liter. Ook 50%. Dan kom ik op 350. Dan is er nog de 80x30x40 ca 90 liter. Dat is dan 395. De 100l die overblijft had ik voor gemak al het opgroeiend grut en de eieren voor gerekend. Dan zijn er ook nog een aantal kleinere bakjes met garnalen etc die ik om de week ververs. Daar komt die laatste 100l vandaan. Kan dus 50liter meer of minder wezen.

Hahahaha en Pocahontas in de even jaren ?????
Nou ik moet zeggen dat alles er bij je kraaaaaaaakhelder uitzag Dennis. Ik verbaas me erover dat mensen hun bakken zoooo schoon kunnen houden.

Zijn er ook met licht stromend water, wat er uit komt,vangen ze op,om grote bakken te verversen.

Vat van 1000? 2000l?
Scheelt wel.

Dank voor het compliment Aad! Ik moet wel zeggen, het obsessieve is gelukkig wel vanaf. Volgens mij is gewoon de truc om het voeren goed af te stemmen. Vandaar ook mijn redelijk forse waterwissels, veel diepvries dus veel vervuiling.

Ik heb inderdaad ook aan zo'n vat zitten denken. Maar punt 1, waar laat ik het en punt 2, ik weet niet wat het effect is op mijn waterwaarden. Nu weet ik precies wat er gebeurd als ik wissel. Feit blijft wel dat het water wat voor die kleine bakjes kan worden gebruikt prima meegenomen kan worden voor wissels voor grotere bakken.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan