Crystal reds of Taiwan bees

Discussie in 'Garnalen, kreeften en krabben' gestart door schildpad, 11 dec 2018.

View Users: View Users
  1. TS
    TS
    schildpad

schildpad

Lid geworden:
    10 okt 2018
    Ik heb shrimp soil van Aquatic nature die de ph verlaagt.
    De winkel zei ook al dat het met vloeistof of tabletjes zou lukken, maar je bedenkt dan “verkooppraatjes”. :D
    Ik zal dan eens eerst scapen en zien hoe het afloopt zonder co2 toevoeging.

Je zou toch eigenlijk net bedenken dat het beter zou gaan met extra veel licht he, maaja ik volg het advies hier :)

2. Nicolientje-W

Nicolientje-W

Lid geworden:
    30 jan 2018
    Je klaagt dat je nauwelijks geld hebt, maar gaat wel een co2-set kopen van tientallen euro's? en die stop je dan na verloop van tijd en staat dan te verstoffen tot in de eeuwigheid? dat noem ik nou geldverspilling en onverstandig met geld omgaan.
    Je kan dan beter inderdaad het advies van TomG hierboven, opvolgen

@edit, ik zie nu pas je reactie, hele verstandige keuze

3. TS
    TS
    schildpad

schildpad

Lid geworden:
    10 okt 2018
    Kerstkadotjes ook nog he Nicolientje, en verstoffen doet niets want komen nog bakjes bij he. ;)

Nicolientje-W vindt dit leuk.
  4. Nicolientje-W

Nicolientje-W

Lid geworden:
    30 jan 2018
    Als je nou toch op gewone plantenvoeding overschakeld, kun je @tuinkabouter van het forum eens benaderen, die verkoopt (als ik me goed herriner) tabletjes plantenvoeding, veel forumgebruikers zijn daar groot fan van en gebruiken dat.

5. Tomg

Tomg

Lid geworden:
    6 aug 2018
    Tja meer advies dan dit kan ik denk ik ook niet geven, heb niet echt het idee dat je er wat mee doet, mocht het fout gaan dan zal ik maar eens eens flink achter de oren krabben als ik jou was.

6. TS
    TS
    schildpad

schildpad

Lid geworden:
    10 okt 2018
    sorry sorry, maar wel bedankt voor het geduld, tis nog maar mijn 2e bakje he.
    Ik ga nu gewoon eerst zien hoe dat verloopt via die tabletjes, maar het is voor mos he. Heel veel plantjes komen daar niet in.

Tomg vindt dit leuk.
  7. TS
    TS
    schildpad

schildpad

Lid geworden:
    10 okt 2018
    Ik ben al weer veranderd na wat rond te lezen op 't internet. :D

Het wordt dwergnaaldgras, geen co2 nodig.
    Maar dat hecht zich wellicht niet op lavastenen en dan heb ik die voor niets gekocht... Maar kan daar wel meer door verhogen door lavastenen onder de grond te leggen.

Dwergnaaldgras spreidt zich niet uit? En moet dan in grote aantallen aangekocht worden zeker?

8. TS
    TS
    schildpad

schildpad

Lid geworden:
    10 okt 2018
    Dit wordt em, maar dan in het aquarium he :D

DSC_0195.JPG

Tomg vindt dit leuk.
  9. TS
    TS
    schildpad

schildpad

Lid geworden:
    10 okt 2018
    Ik krijg de indruk dat mijn sponsfilter enkel lucht afgeeft maar geen water stroming?

Het is geregeld, hij mag ni horizontaal hangen. Daar was de scape niet op berekend.

Laatst bewerkt: 20 dec 2018
  10. Nicolientje-W

Nicolientje-W

Lid geworden:
    30 jan 2018
    Als je bubbels uit de uitstroom ziet komen komt er automatisch water mee

11. TS
    TS
    schildpad

schildpad

Lid geworden:
    10 okt 2018
    Ja nu bubbels en waterstromig, daarnet niet omdat ie horizontaal hing. Vreemd en enorm plaaltsverliezend nu. Maarja we draaien in en bacteriën zijn geënt Vanuit ander bakje :)

12. Nicolientje-W

Nicolientje-W

Lid geworden:
    30 jan 2018
    Ja alstie horizontaal hangt zuigtie geen water aan nee omdat dan de inzuig boven het water zit.

schildpad vindt dit leuk.
  13. Tomg

Tomg

Lid geworden:
    6 aug 2018
    Hoe staat het ervoor met dit bakje? Ben wel erg benieuwd of er nu crystal reds of taiwan bees inzitten. Fotootje?