De 1 meter van An Vrolijk


ik heb ze zelf ook gehad, maar 7 is niet zoveel. ik vind zoals ze bij An in grote aantallen rondscharrelen echt gaaf om te zien.
 
Het is ook een supergaaf gezicht maar nu zijn ze nog klein ben toch bang dat het uiteindelijk te veel zijn.
Maar Jah dat zien we dan wel weer
 
De HN doet raar hahaha die krijgt gewoon blaadjes aan de onderkant....

729344_0_82_20141026_11.jpg
 
Ook dit live mogen aanschouwen en had ik nog niet eerder gezien, dat die blaadjes vanaf de wortelstok kreeg.
 
Dan heb je dus geen HN maar HM. Hydrocleys nymphoides maakt geen onderwaterbladeren aan, Hydrocleys marthii kan dat wel.

@ Ronald: jullie hadden laatst een bloem toch? ZO ja: weet je welke kleur stamper/meeldraden had? Geel of bruin?

~ Ivo
 
aaaaah kijk dan zit het hem daarin, en ik maar denken dat ik weer wat bizonders had hahaha
kun je het verschil alleen zien in de bloem??
 
Het is niet iets dat vaak voorkomt, dat wel ;)
Ik had er een tijdje terug al wat over gelezen en kwam toen tot de conclusie dat het heel goed mogelijk is dat velen hun Hydrocleys onterecht de nymphoides noemen, waar het eigenlijk om de marthii gaat. Nu zat ik goed met dat je het aan de bloem kan zien, maar dan aan de kelkbladeren, de kleur van de kroonbladeren en het aantal meeldraden.

~ Ivo
 
Hahaha toch iets bijzonders,
Ff afwachten wat Ronald zegt over zn bloemetje
 
Mascha&Ivo zei:
Dan heb je dus geen HN maar HM. Hydrocleys nymphoides maakt geen onderwaterbladeren aan, Hydrocleys marthii kan dat wel.

@ Ronald: jullie hadden laatst een bloem toch? ZO ja: weet je welke kleur stamper/meeldraden had? Geel of bruin?

~ Ivo

Ik heb laatst een gele bloem gehad, maar ook al eens een witte.
 
We hebben eens goed gekeken: de bloem is duidelijk zoals Kasselman de bloem van de nymphoides omschrijft (plus op de foto laat zien): wit tot gele kroonbladeren, het aantal meeldraden.
Onderwaterbladeren wordt beschreven bij de marthii, niet bij de nymphoides.

Een eigenschap van de ��n, een eigenschap van de ander. Wilde gedachte is dat het om een kruising zou gaan.
Er zijn nog drie andere Hydrocleys soorten beschreven, maar daarvan hebben we niet kunnen vinden dat die in de hobby zijn.

Dus tenzij iemand er meer van weet, zullen we het nooit weten.
 
Haha, zei toch dat je een bijzonder plantje had Anneke.

Thanks Ivo / Mascha voor het uitzoekwerk.
 
yeah toch echt iets bizonders, maar misschien komen er bij jou ook wel eens ooit blaadjes aan Ronald,
Ik vind het echt wel gaaf dit,
Thanks lieffies voor het uitzoeken.
 
ik heb er 45 geteld, er mogen er nog steeds een stuk of wat weg, want het zullen wel iets meer zijn......

ze zijn heel leuk, zeker met zoveel door de bak aan het struinen zijn, vind het alleen zo jammer dat ze wat schuw zijn, zodra ze beweging zien zijn ze weg, niet alleen in deze bak maar ook bij Wes in de bak, daar zitten er niet zo veel in hoor,
 
Gaaf man, zo'n leger met panda's aan het rondcrossen.

die bodem van jou die blijft wel schoon :p
 
Heel leuk om te zien...
In tegenstelling tot de meeste andere soorten zijn de panda�s van nature toch niet zo schuw?? Misschien verbetert dit wel als ze groter worden.
 
Ik hoop het, maar van een afstandje bekijken is ook leuk hahahaha ja die bodem moet ik alleen ontdoen van lege slakkenhuizen die de kogeltjes laten slingeren
 
224191_0_82_20141129_12.jpg


Dit was best zielig, een halve garnaal met eitjes, en ze liep dapper door....tot ik dr maar uit dr lijden heb verlost

345974_0_82_20141126_17.jpg


de vermoedelijke dader

313364_0_82_20141128_13.jpg



743317_0_82_20141126_21.jpg


144279_0_82_20141126_21.jpg


722566_0_82_20141126_21.jpg


174861_0_82_20141126_21.jpg
 
Die garnaal had toch geen kop meer zo te zien An??
En toch nog lopen?
Nou zn verstand had die er zeker niet meer bij dan ;).
Blijft zielig en goed dat je dat beest uit het lijden hebt verlost.
 
nee ze had nog wel een kop hoor, dr staart was eraf,

ja bijna, ben al hard aan het kweken in de garnalenbak, en voer ze bij met muggenlarven enzo.
mjah soms een garnaaltje is ook lekker tuurlijk
 
wow das wel heel lang geleden.....

zo was de bak enige weken geleden,

867529_0_82_bak_oud.jpg


en zo is hij nu, nadat Nanne de Vos op visite was geweest en mij verraste met een bijna complete make over...

749766_0_82_bak_nieuw.jpg



Meer foto's heb ik even niet, heb mn eigen telefoon nog steeds niet terug dus kan ook geen mooie foto's maken
 

Terug
Bovenaan