Wat is er nieuw

De 110 liter gezelschapsbak van Eremetaal

• Onderwerp starter Onderwerp starter Eremetaal
  • Startdatum Startdatum
Helaas door wat omstandigheden niet optimaal voor de bak kunnen zorgen wat geresulteerd heeft in flink wat alg problemen.
Vorige week flink de schaar erin gezet en wat nog goed was herplant. Ook sinds vorige week gestart met ei-methode, als het goed is krijg ik voor rechts in de hoek (waar nu het nu de kaalgesnoeide Echinodorus tenellus staat) nog wat mosballen en komen daarbij ook nog 10 Japonica garnalen. En dan hopen dat alles weer gaat herstellen/aanslaan (vooral in die hoek met het belgisch groen en de Elodea densa).

3i91zROaU2jtVlDFl5kWnSxHdXcKWTvH.jpeg

Mooi plantenbakkie. Gewoon lekker laten groeien, dan komt het vanzelf goed. Vooral dat Belgisch groen wil wel. Wat is de naam van dat groene plantje vooraan in het midden?

asgard zei:
Da's wel een mooi plaatje!

Thanks, maar het is nog niet zoals ik het me heb voorgesteld, maar met geduld en goede verzorging moet dat wel bereikt gaan worden. 😉

GuitarDion zei:
Mooi plantenbakkie. Gewoon lekker laten groeien, dan komt het vanzelf goed. Vooral dat Belgisch groen wil wel. Wat is de naam van dat groene plantje vooraan in het midden?

Dank, dat is de Lobelia Cardinalis Mini.

vind hem er alsnog prima bij staan hoor! sfeervol.
best oerwoud met lobelia trouwens

Zwits zei:
vind hem er alsnog prima bij staan hoor! sfeervol.
best oerwoud met lobelia trouwens

Dank, ja mooi schuilplekje. 🙂

Nieuwe bewoners gearriveerd, 10 Japonica's. 🙂
kEvXn3gRumTA-dTPHvGItxK-mqyGnGe_.jpeg

Collega's 😉

Mooie foto's. Ik heb zelf ook japonica's en het zijn echt leuke beestjes :thumbs:

hele handige en leuke beestjes. wat zijn die van jou nog mooi blank/wit!
die van mij zijn wat groener.. tis maar net wat je ze voert natuurlijk.

Tot mijn eigen verbazing zie ik nu al hoe nuttig die beestjes zijn, had op redelijk wat blaadjes nog wat plukjes baardalg maar dat is in no time al behoorlijk geslonken. Nooit verwacht.

Inmiddels weer aardig wat aanpassing gedaan.

1ltUp00QBjyxxPT6gMyByF0pxfj1ppu6.jpeg

Een mooi ingericht aquarium 🙂
De Lobelia Cardnalis (mini) ziet er mooi uit.
Sinds vorige week heb ik wat nieuwe plantjes besteld en ik vond
dat ik een keuze moest maken in het aantal en type planten.
Wie weet komt de Cardinalis ooit ook in mijn bak te staan.
Hij staat in ieder geval op mijn (denkbeeldige) favorieten lijstje.

Opzich erg leuke bak maar het staat wat TE netjes, maarja dat is mijn mening als je het wat minder netjes zet denk.ik dat het wat natuurlijker oogt. of is alles net geplant?

Ja vanmorgen even flink moeten snoeien en herplanten. Dus staat nu idd wat statisch, gaat de komende tijd wel weer wat natuurlijker ogen, hoop ik. 😉

Dat komt vanzelf wel goed ja! 😀
Enige puntje is misschien dat die twee mosbollen precies in het midden liggen en juist die gaan niet wildgroeien.
Maar als jij dat mooi vindt lekker zo houden! 😉

~ Ivo

Bedankt voor jullie feedback, is idd misschien wat te straks en niet helemaal natuurlijk. Volgende week met de verversing eens kijken of ik wat losser kan laten ogen. 🙂

De hobby heeft helaas even op een wat lager pitje gestaan. Maar deze week weer een nieuwe (door)start kunnen maken. Z.s.m. foto's enz. 🙂

Gelukkig, er zijn soms belangrijkere dingen in het leven. Ben benieuwd naar de doorstart :thumbs:

Het staat nog niet allemaal naar mijn zin maar ik geef ze eerst de tijd om goed aan te slaan en dan kan ik daarna het helemaal scapen naar mijn eigen wens.

BF50RZXFP4SFHL2H_Ao933CrmeR2-hMr.jpeg
BF50RZXFP4SFHL2H_Ao933CrmeR2-hMr.jpeg

Tips, aan of opmerkingen, altijd welkom. 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan