Wat is er nieuw

De 110 liter gezelschapsbak van Eremetaal

• Onderwerp starter Onderwerp starter Eremetaal
  • Startdatum Startdatum
Zier er mooi uit hoor. Misschien tegen de achterwand een mooie wat grotere Echino??

Ziet er al leuk uit, wat ik persoonlijk net even anders zou doen:
- Het straatje mini Lobelia deelt de bak in 2 delen, misschien aan de voorzijde meer naar links plaatsen en zo de straat wat schuiner plaatsen of vanaf de voorzijde breed naar smal en dan zodat het lijkt, dat die er achter weg loopt.
- De lotus en het plantje rechts naast het straatje, staan aardig op lijn. Misschien plaatsen volgens de gulden snede
http://www.aquascaping-blog.com/1620/aq ... lden-snede.

Ik zie verder dat je CO2 indicator nog aardig groen is, misschien de CO2 ietjes opvoeren. Is bij mij bijna geel en het gedrag van de vissen blijft natuurlijk, voor zover dit in gevangenschap kan...natuurlijk.

@John

Dank, ja heb ik bij de lfs nog overwogen. Maar wil toch eerst even kijken hoe alles zich nu ontwikkeld. Misschien straks als alles goed gegroeid is.

@Ronald

- Het straatje moet idd anders, ga ik zeker aanpassen.

- Idd was mij niet een opgevallen dat ze zo op lijn stonden. Ga er binnenkort wat aan doen. 😉

Gisteren de co2 gemeten en kh was 6 en de ph 6,9-7,0. Volgens de tabellen is dat perfect voor plantengroei ?

Mijn ancistrus en japonicas vinden de stricta helaas te lekker. 🙁

Eremetaal zei:
@John

- Idd was mij niet een opgevallen dat ze zo op lijn stonden. Ga er binnenkort wat aan doen. 😉

Gisteren de co2 gemeten en kh was 6 en de ph 6,9-7,0. Volgens de tabellen is dat perfect voor plantengroei ?

Waar de tabellen geen rekening mee houden, is de externe factoren die van invloed zijn op Ph en Kh, dus is slechts een indicatie. Waar ik overigens niet wil zeggen, dat deze waarden niet kunnen kloppen.

Tja, het komt wel goed met het straatje, het begin is er en het ziet er fris en netjes uit!

Ronald V zei:
Eremetaal zei:
@John

Waar de tabellen geen rekening mee houden, is de externe factoren die van invloed zijn op Ph en Kh, dus is slechts een indicatie. Waar ik overigens niet wil zeggen, dat deze waarden niet kunnen kloppen.

Dus jouw ervaring is dat je rustig wat hoger mag gaan zitten met de co2 ?

@Astrid

Dank je, hoop dat het allemaal fris blijft. Kijk er al naar uit om zodra het allemaal is aangeslagen te gaan scapen.

Ja, maar je moet het gedrag van je vissen in de gaten houden en dan vooral in de ochtend. Zitten ze allen boven, zal je iets terug moeten.

Wat denken jullie, is de stricta aangevreten of is hij zich al aan het aanpassen aan het onderwaterleven.Zie de ancistrus en de japonicas er toch verdacht veel bij in de buurt/op.

24wqzcz.jpg

Jammer, ben benieuwd of de plant dat wel overleefd.

De Ancistrus vind het zo te zien een lekkere plant.
Misschien wat extra tabletten of groen geven om dit te voorkomen??
Dat kan nog weleens helpen.

Ja ik heb het eerder al eens gehad, dus dacht al vanaf de start wat extra te voeren, granulaat korrels, tabletten, komkommer. Maar naar mijn idee doet hij dit voornamelijk 's nachts.

Maar goed mocht de plant het niet redden, misschien maar eens kijken of ik via het forum aan een stricta in submerse vorm kan komen.

Ik heb in het verleden ook een L nummer gehad die dit deed en dan ook voornamelijk in de nacht. Stiekeme jongens zijn het dus 😉.

Vanaf dat moment heb ik sla op een vorkje geprikt en voor de nacht gegeven en dat bleek best wel te helpen hoor.

Ok, heb er zojuist weer wat komkommer ingedaan maar misschien is het idd slimmer om het voortaan voor het slapen te doen.

Tja ik had dus ook de indruk dat ze overdag niet van de planten snoepten, maar alleen tijdens de nacht als ze actiever worden.
Komkommer moet er ook niet heel lang in liggen met het oog op verslijmen ervan.

Tijdens de wekelijkse verversing jeukte mijn handen zodanig dat ik toch kleine dingen heb aangepast. Nu moet ik de komende tijd mijn handen maar even vastbinden anders blijf ik bezig. Perfectionisme is niet makkelijk. 😉
8PW74pyRZkDl7gssDfCHBvALL6HZhbnQ.jpeg

Dank allen, ben zo ook wel tevreden. Nu laat ik het verder zijn gang gaan de komende tijd.

Mijn japonica's houden wel van een spruitje. 🙂
Jzx_kmkGFQrO5JbpO1-4vRnv6_Ij0dbz.jpeg
Jzx_kmkGFQrO5JbpO1-4vRnv6_Ij0dbz.jpeg

Begint langzaam ergens op te lijken na wat kleine aanpassingen.
cXJnvUpmJ4dD6bRKphZ-uGaS6VdqcWZ4.jpeg

Ik vind hem mooier geworden, maar zou zelf nog een hogere plant rechts in de hoek (voor) zetten.

Dankjewel allemaal.

Ronald V zei:
Ik vind hem mooier geworden, maar zou zelf nog een hogere plant rechts in de hoek (voor) zetten.

Ben ik met je eens, ben nog altijd opzoek naar de nomaphila stricta. Maar de emerse vorm is steeds voer voor de garnalen en ancistrus. 😉

erg mooi aan het worden, al was hij al mooi!
je zou niet snel zeggen dat dit maar 110 liter is!
:thumbs:

Nieuwe plantenstart moeten maken, staat er nu een weekje in, net al wat moeten snoeien. Meeste plantjes moeten zich nog gaan aanpassen aan het onderwaterwereldje maar leuk om iedere week de verschillen te gaan zien.

Over het plaatsen van de stenen ben ik nog niet zo tevreden, tips van harte welkom. Maar kan miss straks ook nog wat aanpassen als alles wat meer is gegroeid.

0KemWYxe7on4ViAvSs7rvvWMEPtsfaaL.jpeg

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan