De 2,5 meter van Erwin1982, met als hoofdbewoner de discus.


Prachtige vissen😍
Mooie inrichting ook zo! Welke houtsoorten heb je gebruikt? Er lijken wat "normale" takken tussen te zitten....?
 
Prachtige vissen😍
Mooie inrichting ook zo! Welke houtsoorten heb je gebruikt? Er lijken wat "normale" takken tussen te zitten....?
In eerste instantie dank u.

Klopt, beuk, eik en een verdwaalde naaldboom zit er ook in. Had nog meer maar daar was aan het rotten dus die liggen weer in het bos.
 
In eerste instantie dank u.

Klopt, beuk, eik en een verdwaalde naaldboom zit er ook in. Had nog meer maar daar was aan het rotten dus die liggen weer in het bos.

Hout van een naaldboom !?
Dat zou ik niet vertrouwen wegens de terpentine.
 
Nu ben ik niet iemand die direct staat te springen van Discus, maar deze zien er prachtig uit!

ik tel er zo'n 8, klopt dat? blijft het daarbij?

Wow, onder jou lampen komen de kleuren nog meer naar voren.
Echt hele mooie vissen, veel plezier ermee Erwin.

of zijn camera is gewoon zo goed :DD
 
Super gaaf zo! Ik ben niet direct een groot fan van discussen, maar vind het in combi met jouw bak heel gaaf!
 
Wow, onder jou lampen komen de kleuren nog meer naar voren.
Echt hele mooie vissen, veel plezier ermee Erwin.
Klopt, de lampen bij Utaka geven de kleuren niet heel goed weer. Ze zijn erg mooi
 
Nu ben ik niet iemand die direct staat te springen van Discus, maar deze zien er prachtig uit!

ik tel er zo'n 8, klopt dat? blijft het daarbij?



of zijn camera is gewoon zo goed :DD
Het zijn er 10, en als ik er nog een keer 5 bij kan kopen dan doe ik dat.
 
Super gaaf zo! Ik ben niet direct een groot fan van discussen, maar vind het in combi met jouw bak heel gaaf!
Ze zijn echt mooi, ook interessant gedrag. Zag ze al met blaadjes slepen om voer te zoeken. En hun voortplanting is ook erg mooi om te zien.
 
Ha Erwin,

Ik vind het aquarium echt een hele mooie, natuurlijke uitstraling hebben. Normaal ben ik niet zo van de discussen, maar deze zien er inderdaad echt heel mooi uit. Ik snap de terugkeer naar discus nu iets beter. ;)

Heb je al zicht op wat het totaalplaatje qua visbestand wordt?
 
Ha Erwin,

Ik vind het aquarium echt een hele mooie, natuurlijke uitstraling hebben. Normaal ben ik niet zo van de discussen, maar deze zien er inderdaad echt heel mooi uit. Ik snap de terugkeer naar discus nu iets beter. ;)

Heb je al zicht op wat het totaalplaatje qua visbestand wordt?
Dank je wel Jeppo, ik doe altijd mijn best om er iets moois en spannends van te maken. Een bak moet letterlijk en figuurlijk diepte hebben.

Een groep moenkhausia copei, een groepje biotodoma cupido, een paar L18 en een paar L200. Wellicht nog wat apistogramma en nog een paar Lnummers misschien.
 
Dat is zeker gelukt. Geslaagd geheel! Benieuwd hoe het zich ontwikkelt.

Welke lampen heb je er eigenlijk boven hangen? Het blauw/groen komt er mooi uit bij jouw discussen.

Klinkt als een mooi bestand. Geen fan van Corydoras?

Moenkhausia copei is een mooie soort. Passen er mooi bij!
 
Dat is zeker gelukt. Geslaagd geheel! Benieuwd hoe het zich ontwikkelt.

Welke lampen heb je er eigenlijk boven hangen? Het blauw/groen komt er mooi uit bij jouw discussen.

Klinkt als een mooi bestand. Geen fan van Corydoras?

Moenkhausia copei is een mooie soort. Passen er mooi bij!
Twee maal Sera daylight sunrise.

Als ik een mooie soort zie, dan komen ze er zeker in ja.
 
Dat mag jij dan komen doen oké.. ik heb zojuist een trauma opgelopen met de Borneo die eruit moesten.
Je bent onderhand wel goed getraind.
Mag aannemen dat het nu een koud kunstje voor jou is om een paar panda's uit te vangen😁
Hoe is het met de discussen?
Ze hebben nu alle ruimte, maken ze daar ook gebruik van?

 
Je bent onderhand wel goed getraind.
Mag aannemen dat het nu een koud kunstje voor jou is om een paar panda's uit te vangen😁
Hoe is het met de discussen?
Ze hebben nu alle ruimte, maken ze daar ook gebruik van?

Ja dat wel maar nu vind ik het wel welletjes geweest hoor.

Die discussen, tja..... wat een pracht exemplaren en dat nu al. Ze cruisen de geheugenkaart bak door. Van linkje naar rechts, van voor naar achter... en ze zijn gulzig
 
Ja dat wel maar nu vind ik het wel welletjes geweest hoor.

Die discussen, tja..... wat een pracht exemplaren en dat nu al. Ze cruisen de geheugenkaart bak door. Van linkje naar rechts, van voor naar achter... en ze zijn gulzig
geheugenkaart?
 
Inderdaad, autocorrectie....

Ze cruisen de gehele bak door. Dat was de bedoeling om te vermelden.
 
20210127_173250.jpg
20210131_224444.jpg
20210131_224347.jpg
 
Ben er ook erg blij mee... er zit ook goed karakter in zeg.... ze gaan soms goed tekeer.
 
Bak lijkt wel flink belicht of is dat enkel op de foto's?
 
Bak lijkt wel flink belicht of is dat enkel op de foto's?
Dat lijkt op de foto's veel meer dan dat het is, maar het is bewust geen zwart water om de kleuren beter te doen uitkomen
 

Terug
Bovenaan