De aquaria van MaestroCygni


Vind dat hout links juist wat hebben, zeker als het straks half begraven ligt in het zand
Vind ik nu juist ook. Filterzand is toch te licht voor wat ik in gedachten had maar met dat stuk hout, heel wat planten en drijfplantjes vind ik het ook wat hebben.
Ik heb nu echter amper planten... Ik heb 3 stekken Cryptocoryne, een paar stekjes Limnophilla uit de 60cm en heel veel Salvinia. Dat is veel minder dan je zou denken als je het zo leest. Mijn LFS had maandag niks op voorraad, de meeste sites zijn dicht ivm. vakantie en APO verzendt pas maandag terwijl ik woensdag al op vakantie ga...
 
Ik vond bij de LFS toch een leuke plant, Hygrophilla guanensis. Inmiddels al 2,5 week gehad om te groeien, kreeg gisteren deze foto van mijn moeder. Ziet er best leuk uit al zeg ik het zelf, ik moet alleen nog de limnophilla vervangen door een andere leuke stengelplant. Heeft iemand suggesties?
IMG-20190814-WA0006.jpg
 
Ik heb net Parosphromenus besteld. Hopelijk komen ze deze week binnen, anders komen ze volgende week donderdag.
Heb ook mijn ph meter weer gekalibreerd en de biotoop getest. De pH is iets te hoog, zit nu rond de 5,5. Tijd om de turf te vervangen dus, ik wil liever onder de 5,2 zitten. Misschien zelfs onder de 5, maar dat is moeilijker.
 
Bakje ziet er leuk uit Christian. Je zal wel heel wat turf nodig hebben om die ph zo laag te krijgen.
Meer dan alleen turf. Had vroeger in de 16L Paro bak 300g turf, daar kreeg ik 5,0-5,2 mee. Dezelfde hoeveelheid is toen in de 70l gegaan (de huidige bak dus), kreeg exact dezelfde ph mee, dus ik denk dat dat het laagste is dat ik met turf kan bereiken.
 
Ik heb net Parosphromenus besteld. Hopelijk komen ze deze week binnen, anders komen ze volgende week donderdag.
Heb ook mijn ph meter weer gekalibreerd en de biotoop getest. De pH is iets te hoog, zit nu rond de 5,5. Tijd om de turf te vervangen dus, ik wil liever onder de 5,2 zitten. Misschien zelfs onder de 5, maar dat is moeilijker.
Welke Parosphromenus?
 
20190824_175130.jpg


Lijkt inderdaad op Parosphromenus sp.Sentang.
Op de foto is duidelijk een van de mannen te zien en ik dacht in de winkel in ieder geval een tweede te zien. De rest lijken op vrouwtjes dus hopelijk wordt het inderdaad 2m3v. 1m4v zou echter ook niet heel verkeerd zijn.
 
Als ze zooi mooi worden als ik op sommige foto's zie dan heb je wel iets heel moois in die bak.
 
Ze zijn al 2 uur aan het overwennen en zitten nu op 6,1.... Bij 5,8 laat ik ze los, dit duurt iets te lang :p
Haha, geduld is een schone zaak.
En dan moet je dadelijk ook nog eens naar bed toe, is het licht in de bak uit en is het morgenvroeg een verrassing hoe ze eruit zien.
 
Haha, geduld is een schone zaak.
En dan moet je dadelijk ook nog eens naar bed toe, is het licht in de bak uit en is het morgenvroeg een verrassing hoe ze eruit zien.
Ze zien er nu al prachtig uit en ze zitten er nog geen 5 minuten in.
Een zeer ingezoomde foto van een man:
20190824_215221.jpg
 
Héél erg mooi!
Ik ben benieuwd hoe ze tonen als ze eenmaal gewend zijn.
 
Ja afwisseling is altijd goed.
Met name de lobster eggs zijn heel voedzaam.
Eenmaal ze goed eten krijgen ze hier van alles. Van levend voer tot droogvoer en verschillende soorten diepvries. Zelfs de zogenaamde "moeilijke eters" zoals de Parosphromenus, coccina's en choco's hebben hier van alles gegeten :p
 
Net de coccina dood gevonden :stom:
Het ergste is dat ik absoluut niet weet waar het aan ligt. Waardes zijn goed, voeding is goed, de vis was gezond, alle andere vissen doen normaal... Het was wildvang dus het enige wat er denk ik overblijft is leeftijd. Ik had hem al een jaar en toen ik hem kocht was hij al volgroeid...
Ik heb behalve met mijn Paros nooit echt geluk gehad met wildvang, misschien moet ik daar gewoon mee stoppen, of in ieder geval een betere bron zoeken.
 
Das balen ja!

Weet je de "lifespan" van deze vissen? veel labyrinten (zeker de kleinere) worden volgens mij niet zo oud.
 

Terug
Bovenaan