Bedankt, Ben, maar... Ik ben het vrouwtje al eeen paar dagen kwijt. Denk niet dat ze nog leeft, maar er is altijd een beetje hoop.Prachtige Betta's, Christian! Hopen dat het gaat kweken 🙂
Ja, maar de betta's heb ik net een maand of twee! Ik bedoelde dat ze al drie jaar mijn lievelingsvissen zijn.Lees net je eerdere berichten,balen van de choco's!
3 jaar is toch ook wel de max leeftijd voor betta's?
Ja, dat bedoelde ik 😛Top!
Ah ik begreep het verkeerd,je droomde al 3 jaar van een betta?! 😉
EDIT- ja had het al door!
Het dopje aan het uiteinde van de spraybar is eraf en de stoming stond op het minimum, dus blijkbaar kon ze daar zo in zwemmen. Ik weet niet waarom, maar het dopje past er niet meer in, het is ineens net te klein...Hoe komt zij nou in de spraybar
Fijn dat je haar gevonden hebt, hopelijk gaat ze het redden.
Jeetje wat een pech zeg. Ja daar ga je dus nooit zoeken. Ik vind het wel raar dat ze er niet uit gezwommen is, achteruit met de stroming mee als ze zich niet kon omkeren.Het dopje aan het uiteinde van de spraybar is eraf en de stoming stond op het minimum, dus blijkbaar kon ze daar zo in zwemmen. Ik weet niet waarom, maar het dopje past er niet meer in, het is ineens net te klein...
Ik moet een keer het dopje met secondelijm plakken.
Het eerste wat ik deed toen ik het filter uit elkaar haalde was in de spraybar kijken, daar zag ik haar niet. Daarna heb ik de cartridge eruit gehaald en daarin gekeken, de rest van het filter zat ondertussen in een bakje. Toen ik het filter in elkaar ging zetten zag ik de betta in het bakje (waar gelukkig water in zat).Jeetje wat een pech zeg. Ja daar ga je dus nooit zoeken. Ik vind het wel raar dat ze er niet uit gezwommen is, achteruit met de stroming mee als ze zich niet kon omkeren.
Wat moet dat een stress geweest zijn voor haar.
Superfish filter? Die dopjes passen nooit meer na verloop van tijd.Het eerste wat ik deed toen ik het filter uit elkaar haalde was in de spraybar kijken, daar zag ik haar niet. Daarna heb ik de cartridge eruit gehaald en daarin gekeken, de rest van het filter zat ondertussen in een bakje. Toen ik het filter in elkaar ging zetten zag ik de betta in het bakje (waar gelukkig water in zat).
Ik denk dat ze via de spraybar bij het filter kwam, en dat ze daar te weinig ruimte had om zich om te draaien.
Ja.Superfish filter? Die dopjes passen nooit meer na verloop van tijd.
Heb ze in alle maten en van geen een past het dopje nog.
Die heb ik al een jaar niet meer inderdaad 😛 toen ik de 60cm kocht verhuisde de Paro mee naar de 60cm. Ik ben van plan weer Parosphromenus te gaan houden, ik twijfel alleen nog tussen een grote groep in de 60cm of een extra bakje met een koppel. Waarschijnlijk gaan ze de 60cm in omdat ik dan een extra bakje heb voor een derde soort Betta 🙂"oude Parosphromenus bakken"
Heb je die niet meer dan?
Het filter ga ik ooit vervangen voor een buitenfilter, de in- en uitlaat komen dan achter het hout.Mooi geplaatst, al ben ik zelf niet altijd fan van spiderwood. Ga je rechts iets voor het filter zetten?
Als ik een tip mag geven, bij de hornbach hebben ze mangrove hout liggen. Kleine, middelgrote en grotere stukken. Veel keus ook, tenminste, in Nieuwegein een paar weken geleden. Als je wil heb ik nog wel een foto van mijn nieuwe bak toen die nog niet gevuld was, kan je zien wat voor hout ik bedoel.
Het filter ga ik ooit vervangen voor een buitenfilter, de in- en uitlaat komen dan achter het hout.
Mangrovehout heb ik ook gezien, maar als het onderwater ook alle details verliest heb ik er niks aan.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.