B
blackmoor
Guest
Bedankt Stefan! Ik heb al een scape in gedachten, maar ik moet het juiste zand nog vinden...
Weet iemand waar ik fijn bruin/rood zand (heel fijn grind mag ook) kan vinden?
JBL verkoopt het vast😀
Bedankt Stefan! Ik heb al een scape in gedachten, maar ik moet het juiste zand nog vinden...
Weet iemand waar ik fijn bruin/rood zand (heel fijn grind mag ook) kan vinden?
Klopt, de sansibar Red, maar volgens mij had Ruben daarmee last van bodemrot, en dat is niet de bedoeling...JBL verkoopt het vast😀
Klopt, de sansibar Red, maar volgens mij had Ruben daarmee last van bodemrot, en dat is niet de bedoeling...
Van dat merk gebruik ik nu een zwarte bodem, en een normale bodem, kwaliteit is best ok. De tuincentrum heeft dat merk altijd wel op voorraad, dus ik kan even kijken of ze die op voorraad hebben, en of de kleur de juiste is.Of deze maar dan zit je met de kwaliteit.....
https://www.discusgoes.nl/aquarium-zand-terracotta-red-4-kg
Wat denk je van Pagoda rock?Mijn idee is een soort van grand canyon aquascape
Had ik ook gezien inderdaad, maar die wilde ik juist in mijn luipaardgekko terrarium gebruiken, en om niet overal hetzelfde soort steen te gebruiken, dacht ik aan versteend hout. Ook past de kleur van pagoda niet helemaal bij het thema, vind ik zelf.Wat denk je van Pagoda rock?
Ik ook John... Ik ben totaal geen goede aquascaper, zoals je waarschijnlijk met de zeebak hebt gezien, dus... 😀Ik ben benieuwd wat voor moois je ervan gaat maken🙂
Niet bepaald moelijk om te maken, maar erg onhandig in gebruik.In welke zin is kap nummer 2 moeilijk om te maken?
Er zijn hele grote scharnieren, van 50cm. Het gewicht wordt dus beter verdeeld. De kap zal trouwens ook niet veel meer dan 5kg wegen, dus als de muur een plank aankan, kan het ook de kap aan 😛Heb je wel stevige scharnieren/muur nodig, lijkt me🙄
Niet bepaald moelijk om te maken, maar erg onhandig in gebruik.
Juwel heeft 2 tl buizen die een paar cm onder de bovenkant van de kap hangen, waardoor de kap makkelijk open kan om te voeren/onderhoud doen, maar angezien ik led strips wil gebruiken, moeten deze aan de bovenkant worden bevestigd, waardoor ik geen kleppen kan maken, hooguit een kleine om te voeren. Dat betekent dat elke keer dat ik water wil wisselen, de hele kap moet worden verwijderd, en dat is gewoon onhandig.
Ik zou optie 1 en 2 kunnen combineren, dan zou de kap een paar milimeter boven de bak hangen, en de kap zou dan met behulp van scharnieren opzij kunnen worden geschoven.
Maar het zijn van die strips, die moeten dus ergens aan vast worden gemaakt. Het makkelijkst is dus om die aan de kap vast te maken. Of misschien begrijp ik jouw verkeerd?wellicht begrijp ik je niet helemaal hoor maar:
de bovenkant ledverlichting hoeft toch niet op dezelfde hoogte te hangen als de bovenrand van de kap?
de verlichting hang je een stukje onder de bovenrand kap op, afdekplaat eroverheen en klaar.
Zit je wel met het probleem dat het licht in je ogen schijntOf je hangt de kap aan het plafond
Zit je wel met het probleem dat het licht in je ogen schijnt
Dat kan dus niet 😛 Als de bak beneden stond, in de woonkamer, zou dat geen probleem zijn, maar boven, in mijn kamer, is het plafond hol ofzo.Of je hangt de kap aan het plafond
Ik denk dat je met de lamp aan je plafond ook niet voldoende licht zou krijgen hoor tenzij je hem daaraan zou willen ophangen.
Bedoel je een piano scharnier?Er zijn hele grote scharnieren, van 50cm. Het gewicht wordt dus beter verdeeld. De kap zal trouwens ook niet veel meer dan 5kg wegen, dus als de muur een plank aankan, kan het ook de kap aan 😛
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.