Wat is er nieuw

De aquaria van MaestroCygni

Zoals altijd vast erg leuk Christian maar ja zoals altijd kan ik je video niet zien:juggle:

Mooie video weer Christian 👍. Laat John maar lullen 😉.

Heb je nog andere vissen erbij zwemmen?

Deze melding krijg ik bij het filmpje:
Gebruik firefox op een andriod toestel

Screenshot_20240813_192450_Firefox.jpg

De miniopinna baby's hebben het nest verlaten en papa ook. Sindsdien zie ik maar af en toe eentje rondzwemmen. Of ze het overleven of niet, geen idee, we zullen zien. Ik voer af en toe bij en de bak is rijp genoeg om voeding te vinden maar het is ook niet per se de bedoeling alle kleintjes groot te brengen.
Bekijk bijlage 375490

En een paar maanden later...
IMG_20240814_201833.jpg

Erg mooi en zijn die nou moeilijker dan een Splendes?

Erg mooi en zijn die nou moeilijker dan een Splendes?
Ze hebben een lage pH en weinig vervuiling nodig. Dus werken met pure osmose en turf. Als dat geregeld is zijn ze niet per se moeilijk. Maar vraagt wel wat meer voorbereiding dan een splendens ja.

Geldt overigens voor alle coccina complex soorten en de meeste wildsoorten in de handel.

Gebruik jij puur osmosewater of meng HD het met kraanwater?

Inmiddels het 4e nestje. Van het 3e hebben 12 het vrijzwemmer stadium behaald en er zwemmen nu nog steeds een aantal rond in de bak, ouders lijken het totaal niet erg te vinden.

Ik ben wel bang voor een aantal dingen.
Met een nest per week wordt het wel heel zwaar voor de ouders. Vooral voor het vrouwtje.

En als er elke keer net zoveel overleven als bij de 3e poging heb ik binnenkort misschien wel veel teveel jongen...

Dat wordt wat extra bakjes dus 😉

Toch leuk dat het kweken goed verloopt maar ja teveel......................

Zit even door dit topic heen te bladeren. Je hebt een mooie stijl van aquarium houden met mooie goed ontwikkelde bewoners.

Inmiddels het 4e nestje. Van het 3e hebben 12 het vrijzwemmer stadium behaald en er zwemmen nu nog steeds een aantal rond in de bak, ouders lijken het totaal niet erg te vinden.

Ik ben wel bang voor een aantal dingen.
Met een nest per week wordt het wel heel zwaar voor de ouders. Vooral voor het vrouwtje.

En als er elke keer net zoveel overleven als bij de 3e poging heb ik binnenkort misschien wel veel teveel jongen...
Waarom haal je de man en vrouw dan niet uit elkaar?

Waarom haal je de man en vrouw dan niet uit elkaar?
Dat is een overweging, maar in mijn ervaring met andere soorten binnen het complex niet nodig. Het is nu zomer, relatief stormachtig weer, op zich is het nu echt dé periode om te kweken. Als dit heel lang doorgaat zal het wel moeten maar het gaat nu afkoelen dus het zou mij ook niet verbazen als dit het laatste nestje is tot misschien wel februari. Ze zijn nu gezond en duidelijk "in the mood" dus opzich is het nog geen probleem.

Bovendien is het een sociale soort en is alleen houden dus niet echt ethisch verantwoord naar mijn idee. Maar ik hou het goed in de gaten.

Mogelijk teveel aan kleintjes gaat gewoon de meterbak in, daar mogen ze uitgroeien en leven.

Ik heb al naam voor jou nieuw winkeltje

Christians Labyrintvis Kwekerij .​

Ontopic/offtopic .

Visjes die een jaar of 4 a 5 geleden niet in Nederland te krijgen waren .
In Duitsland zaten er een paar kwekers en mss via een invoerder kon je al eens iets bemachtigen .
Toen een jong koppel in Nederland het aandurfde om deze moeilijke en voor het grote publiek onbekende betta's te houden en proberen te kweken .
Dankzij dit jong koppel is die mogelijkheid er nu ook voor Nederlanders en Belgen om deze vis te houden .

Hoe meer en meer in naar dit kijk hoe meer ik verliefd word op deze bakken.
Zoveel keuze van biotopen dat ik wrss toch dit ga proberen nabootsen van biotoop met turf bodem en veel bladeren/takjes enzo

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan