De bakjes van Sanneke80 ...


Nu ik toch lekker bezig ben met foto's plaatsen, dit zijn de andere twee bakjes van paps die ik heb ingericht en onderhoud.

Een 30 en een 60 cm.

2018-12-29 16.22.59.jpg


2018-12-29 16.23.12.jpg
 
Beetje klote gevoel, maar de fysio praktijk gaat verhuizen en er is geen plek voor de bak op de nieuwe locatie.

Baal echt heel erg, maar ja, dat weet je als de bak van iemand anders bij houdt dan heb je dat soort dingen niet zelf in de hand.

De mensen in de wachtkamer hebben er gelukkig wel twee jaar lang van kunnen genieten.

Laatste foto'tje...:'(

2019-01-03 11.56.19.jpg
 
Mooie Crypto Sanne.

Wat jammer van de bak bij de Fysio. Ik vind dat die bak vanaf de verhuizing bij jou moet komen te staan ;)
 
Das jammer maar kun je er zelf geen plekje voor vinden als de mensen van de fysio hem niet zelf houden? ;)k
 
Jammer Sanne, maar je hebt er wat moois van gemaakt wat niet snel vergeten zal worden.
 
Jeetje, dat is wel heel jammer als die weg moet inderdaad. Zou mooi zijn als jij hem zou mogen hebben. En die bakken die je voor je vader hebt ingericht zien er prachtig uit!
 
Ben een half jaartje afwezig geweest vanwege verhuizen (dus ook van de 15 bakjes... :juggle:) en alle rompslomp om zo'n verhuizing heen.

Inmiddels draait het één en ander weer, sommige met bewoners andere nog aan het indraaien.

Beneden hebben we nu 7 bakjes staan.
Van groot naar klein:
  1. Juwel Rio 125 met wat visjes
  2. Juwel Primo 70 met corydoras goldstripe en vuurgarnaaltjes
  3. SuperFish Home 60 met corydoras panda, 3 handwaaiers en oranje garnaaltjes
  4. SuperFish Expert 30 met citroengarnaaltjes
  5. SuperFish Cube 30 met spotted head garnaaltjes
  6. SuperFish Aqua 30 met taiwan bee garnaaltjes
  7. Dennerle 10 met rode galaxy garnaaltjes
Boven heb ik de stelling staan waar ik nog druk mee bezig ben maar die is nog lang niet klaar.

En uiteraard de foto's :D (in zelfde volgorde)

1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
7.jpg
 
Sanne, ze zijn stuk voor stuk erg mooi :smitten: , kan niet zeggen welke er voor mij uit springt :)
 
Dank jullie wel allemaal!

Na die verhuizing en dat de bakjes toch wel een opdonder hadden gekregen was ik even het plezier kwijt. En de energie ontbrak ook een beetje.
Maar ja, het garnalen en aquariumvirus zit in mijn bloed blijkbaar, dus tja.... :D

En wat te denken van jullie hier allemaal op het forum!
Het is zo mooi dat je hier weer gewoon met open armen ontvangen wordt, ook al ben je een half jaar afwezig.
 
Hoi Sanneke, mag ik je vragen hoe je de zwarte poster hebt bevestigd? Het lukt mij namelijk niet met de Jewel posterfix die ik erbij gekocht had. Erg leuke bakken trouwens!

Groetjes Gerda
 
Hoi Sanneke, mag ik je vragen hoe je de zwarte poster hebt bevestigd? Het lukt mij namelijk niet met de Jewel posterfix die ik erbij gekocht had. Erg leuke bakken trouwens!

Groetjes Gerda
Zwarte verf, uiteraard aan de buitenkant, is ook een optie. Hier op alle aquaria gewoon de goedkope acrylverf vd action met een roller van dezelfde winkel. Paar euro en meer dan tevreden!

Edit; ook zeer eenvoudig aan te brengen
 
Killerfish, ik wil graag de witte kant aan de buitenkant en de zwarte aan de buitenkant. Ik heb namelijk ook een witte deksel. Maar bedankt voor de tip:!! Ze hebben daar vast ook witte acrylverf. Mocht het met zeepsop ook niet lukken met de poster dan ga ik dat zeker doen! Ik ben de theedoek namelijk meer dan zat:rolleyes:.

Groetjes Gerda
 
En eerst een zwarte laag verven en als laatste een witte laag? Dan heb je ook zwart van binnen en wit van buiten, alleen even goed wachten tot de zwarte verf droog is uiteraard :D Succes met wat je ook wilt gaan doen iig!

edit; posters plakken is mij nooit echt goed gelukt vandaar deze optie
 
Hoi Sanneke, mag ik je vragen hoe je de zwarte poster hebt bevestigd? Het lukt mij namelijk niet met de Jewel posterfix die ik erbij gekocht had. Erg leuke bakken trouwens!

Groetjes Gerda

Hoi Gerda,

Posters plak ik nooit vast, ik gebruik ook geen water, enkel aan beide kanten een plakbandje.
Niemand die het ziet en geen last van luchtbellen :D

Maar tegenwoordig doe ik ze bijna allemaal gewoon met de action verf verven.
Eerst een dun laagje, laten drogen en een tweede laagje eroverheen.
 
update... update... update !!! :D

Op de vivariumbeurs twee soorten garnaaltjes kunnen kopen.

Een groepje van vijf zwarte Galaxy garnalen (€ 75,-)

2019-11-03 19.38.23.jpg
2019-11-03 19.38.49.jpg
2019-11-03 19.44.37-1.jpg
2019-11-03 19.47.05.jpg


Een groepje van tien blauwe tijgergarnalen met oranje oogjes (€ 40,-)

2019-11-04 12.25.37.jpg
2019-11-04 12.25.53.jpg


Die laatste vallen me een beetje tegen. Ze zijn meer bruin dan blauw, wat me daar niet is opgevallen.
Maar wat ik niet fijn vind is dat ik nog nooit zulke bange garnalen heb gehad.
Ze schieten weg als je het glas aanraakt of te dicht bij komt en ze schuilen in het donker.
Als ik de lamp iets verplaats, dan duiken ze direct onder een plantje of steen.
Drie garnaaltjes kwamen wat eten, de rest heb ik nog niet terug gezien.
Ik heb dit werkelijk nog nooit meegemaakt en ze zitten in een bakje met een heel zwak lampje (vandaar dat de foto;s van een slechte kwaliteit zijn)
 
de garnalen met oranje/gele ogen missen een pigment in hun ogen dat werkt als een soort van filter. Hierdoor worden ze erg snel verblind door het licht.
Vergelijk het maar met auto rijden bij laag staande zon, dan zie je een stuk meer met een zonnebril, bij deze beestjes ontbreekt de interne zonnebril en dus worden ze constant verblind, zeker als je het licht aan zet of op hen richt ( hoe zwak ook). Hun schrikkerige gedrag is dan wel begrijpelijk.

De ironie wil dat de blauwe kleur het mooist naar voren komt bij behoorlijk felle verlichting met een flink blauw aandeel. Al me al niet zo'n geslaagde kweekvariant als je het mij vraagt.
 
Zwarte verf, uiteraard aan de buitenkant, is ook een optie. Hier op alle aquaria gewoon de goedkope acrylverf vd action met een roller van dezelfde winkel. Paar euro en meer dan tevreden!

Edit; ook zeer eenvoudig aan te brengen
Is die acrylverf ook makkelijk te verwijderen?
 
Killerfish, ben blij dat ik niet de enige ben die worstelt met die posters. Ik begon me toch behoorlijk onhandig te voelen :help: Ik geef het nog één poging en anders op naar de Action :) Bedankt voor het meedenken. Ik laat het resultaat nog wel eens zien als het klaar is.

Sanneke, wat een prachtige garnalen! Op de ene foto lijken de blauwe garnalen wel blij, maar op de andere idd niet. Nu Akwarium heeft uitgelegd hoe het zit met die ogen, us het wel begrijpelijk dat ze zo schuw zijn.
Ik lees monenteel het boek Back to nature guide nano aquaria en daar staan ook heel veel varianten in. Er staat bij elke variant ook hoe schuw ze zijn dus daar blijken echt wel veel verschillen in te zitten. Succes met je garnalen!

Groetjes Gerda
 
De Galaxy zijn echt schitterend de prijs zeker waard, veel succes met ze, en ja, we zien nog steeds graag foto's hier ;)
 
de garnalen met oranje/gele ogen missen een pigment in hun ogen dat werkt als een soort van filter. Hierdoor worden ze erg snel verblind door het licht.
Vergelijk het maar met auto rijden bij laag staande zon, dan zie je een stuk meer met een zonnebril, bij deze beestjes ontbreekt de interne zonnebril en dus worden ze constant verblind, zeker als je het licht aan zet of op hen richt ( hoe zwak ook). Hun schrikkerige gedrag is dan wel begrijpelijk.

De ironie wil dat de blauwe kleur het mooist naar voren komt bij behoorlijk felle verlichting met een flink blauw aandeel. Al me al niet zo'n geslaagde kweekvariant als je het mij vraagt.

Super bedankt voor deze heldere uitleg!
Als ik dit van te voren had geweten had ik ze niet uitgezocht denk ik.
Maar ja, je kunt niet alles weten in het leven.
Op de beurs zaten ze idd in super fel licht in een heel klein aquarium, dus dat verklaart alles.
Mooi dat ze nu bij mij toevallig dan net in het bakje zitten met weinig licht, maar ga dan ook extra drijfplantjes voor ze erin doen.
 

Terug
Bovenaan