De fantails van Deebo


Een update van de (overgebleven) vissen. Helaas heb ik Cali uit de bak moeten halen. Hij bleef maar etteren in de richting van Sam en met name Kronkel: achtervolgen, vinnen bijten en klappen uitdelen met het lichaam. Het leverde veel stress op. Kronkel heeft er kleine scheuren in de staartvin aan overgehouden (zie met name foto 1) die inmiddels bijna zijn hersteld en mist een paar schubben. Sam kwam vaak tussenbeide en werd zo partij bij de schermutselingen. Aan hem kan ik niets bijzonders ontdekken. Voorlopig hou ik het bij twee vissen.


Kronkel (16,5 cm)
moGLU0czvIyr9FaxakndDhSkKXmv_YEp.jpeg

moGLU0czvIyr9FaxakndDhSkKXmv_YEp.jpeg


Sam (13 cm)
moGLU0czvIyr9FaxakndDhSkKXmv_YEp.jpeg


En nog eentje van Cali (13,5 cm)
moGLU0czvIyr9FaxakndDhSkKXmv_YEp.jpeg


Hier een foto van de witte aanslag die ik sinds kort op het glas, de bodem en de planten aantref. Het lijkt een soort schimmel. Iemand enig idee? De algen laat ik bewust staan, eten de vissen graag van.
moGLU0czvIyr9FaxakndDhSkKXmv_YEp.jpeg


Tot slot een totaaltje van de bak.
moGLU0czvIyr9FaxakndDhSkKXmv_YEp.jpeg


Grt.
 
Ik vind Kronkel echt schitterend!
 
Heb toch besloten een visje toe te voegen. Ik heb nu eenmaal de ruimte en het is altijd goed er eentje te behoeden voor een vissenkom. Bij de LFS kwam ik dit leuke levendige exemplaar tegen, verkocht als Ryukin:



Grt.
 
Het buikje mag wat dikker ;) Hij/zij heet Jippie, zo genoemd door mijn nichtje :)
 
Leuk ding! Weer mooi opgroei projectje :p
 
Het buikje van Jippie groeit al een beetje:
NJIsz8N0AXvI5HfgveOwRBYn1YEYspmy.jpeg


En nog een nieuwe bewoner (Lionhead mix) :) :
NJIsz8N0AXvI5HfgveOwRBYn1YEYspmy.jpeg

Over naam denk ik nog ;)
Grt.
 
Kleine update:

Jippie
JWQ4GZALCVGt-UGwqdVbCWZE002Xe_eO.jpeg


Sam
JWQ4GZALCVGt-UGwqdVbCWZE002Xe_eO.jpeg


Kronkel
JWQ4GZALCVGt-UGwqdVbCWZE002Xe_eO.jpeg


Het gaat goed met de visjes. Jippie ziet er nu beter uit vind ik, oogt al wat meer in verhouding. Sam is niet erg veranderd. Kronkel, die nu ruim een jaar oud is, is de laatste maanden (ook) nog een stukje gegroeid. Ik hoop op meer updates op dit subforum want het is vrij rustig. Grt. ;)
 
Zien er goed uit hoor :thumbs: Hele mooie sluiertjes. Heeft de lionhead mix ondertussen ook al een naam?
 
Thanks!

Biologist zei:
Zien er goed uit hoor :thumbs: Hele mooie sluiertjes. Heeft de lionhead mix ondertussen ook al een naam?
De lionhead heb ik helaas niet meer.
 
Kronkel is echt prachtig!
Sam blijft een schattig visje en Jippie is al goed gegroeid.
 

Terug
Bovenaan