De garnalen van Inuz


I

Inuz

Guest
Hier vast een nieuw topic voor mijn garnalenbakjes :D
Er staat er nu ��n boven en ��n beneden. Het is de bedoeling dat er boven 2 komen te staan.
Volgende week zondag ga ik de blacks ophalen, F1.
Alleen zit ik wel met het volgende: wat is een goed idee?
De ene bak voor de F1 en de andere voor de gewone cr's?
Of alles in 1 bak pleuren en dan de minder mooie in de andere bak doen en verkopen?
Of... alles in 1 bak en dan de taiwanners die er eventueel uit komen in de andere bak?
Wat voor gevolgen zal het hebben als ik ze allemaal bij elkaar zet (waar mijn voorkeur naar uit gaat)? Wat voor gevolgen heeft dat op de gewone cr's en wat doet het met de F1?
Nou het ging me eerst om de kleurtjes XD
Maar ik haal de blacks graag bij dezelfde kweker weg, die heeft de blacks alleen in F1, dus ja vandaar.
Maar nu het toch F1 zijn, begint het wel te kriebelen en neig ik steeds meer naar apart zetten. Deze blacks zitten ook bij rode F1, dus misschien komen er bij voortplanten ook rode uit? Niet erg natuurlijk..
Kan ik dan, als ik dan de F1 apart zet de minder mooie dan in de andere bak doen waar dan de cr;s A/B in zitten? Worden die A/B dan ook mooier?

Veel vragen...
Maar dit wordt toch echt een foto album, die foto's komen vanavond :D
 
Tijd voor foto's:
eerst nog wat garnaaltjes natuurlijk :D
DSC07861_zpse6d4ce47.jpg

DSC07862_zpscb6df219.jpg

DSC07867_zps55563295.jpg

DSC07880_zps86803eb0.jpg

En het nieuwe bakje, nog een beetje kaal want heb alleen plantjes uit de andere bakken geplukt. wordt vanzelf wel meer ;)
DSC07889_zps98390895.jpg

DSC07890_zps429ddd47.jpg

DSC07891_zpsf266c089.jpg

DSC07893_zpscea97739.jpg

DSC07896_zpsd352fed0.jpg
 
hihi bedankt :D
 
mooi :)
ik zou alles apart houden, gewone van f1
anders heb je gelijk veeeeeel minder kans op taiwanners ;)
 
ja gaat mijn voorkeur nu ook naar uit eigenlijk :)
en dan het minder mooie nageslacht van de f1 in de andere bak? of kunnen daar ook wel taiwanners uit komen? houd een keer op lijkt me?
 
Inuz zei:
ja gaat mijn voorkeur nu ook naar uit eigenlijk :)
en dan het minder mooie nageslacht van de f1 in de andere bak? of kunnen daar ook wel taiwanners uit komen? houd een keer op lijkt me?

Als de genen er nog zijn wel, maar het percentage zal wel steeds lager worden aan TB die eruit komen.
 
bedankt niels :)
ja leek mij dus ook.

ik zet ze dan eerst wel apart :) is minder moeite om later eventueel nog bij te zetten dan er weer uit te halen haha
 
Je hebt nu 2 bakjes? (Ik zie 2 verschillende kleuren op de bodem ;) ).

Komt er dan nog een extra bakje om te selecteren? En komen daar nog foto's van :p
 
Ja nou het blijven er dan twee voor de garnalen ;)
De ene met zand staat beneden en dat wordt straks een bakje voor choco's (gourami) en dan gaat er nog een 60cm naar boven voor garnalen, ook met akadama dan. Dan staan er dus 2 voor de garnalen.

Het bakje waar nu de cr's in zitten die is niet zo mooi meer. en een beetje leeg. Die had ik eerst al leeg geplunderd voor de lido en nu ook weer wat.

Eerst deze 60 dus, doe ik daar de F1 in. en de planning was dan ongeveer over een maandje nog een bakje in te richten. Die komt er naast te staan :)
 
Ik vind de bak nu al mooi hoor! Even alles lekker groeien en snoeien en klaar :D
 
Bedankt :D
Ik moet alleen nog even wat hoge plantjes. Dan zie je die komo achtewand niet zo ;)
 
Als je met de andere dan toch niet verder gaat....hahaha
Nee, ben zeer benieuwd naar je Formule 1 garnalen... ;)
 
Hahaha Ja toch :D zullen wel snel zijn ;)
 
Is het bakje al helemaal helder?
 
Leukkkkkk , zelf zou ik alles bij elkaar zetten , en dan de eventuele TW in de andere bak verzamelen .
Want ook minder mooie garnalen kunnen natuurlijk gewoon de taiwans gooien .
Zelf hebben we 5 bakken met Taiwan gen , daar laat ik altijd wel 2 of 3 taiwans bij zitten en de rest verzamel ik een 6e bak .
Zodat als er in een bak iets gebeurd ik altijd nog back up heb .
Maar die keus is aan jezelf natuurlijk .
 
Ja maar ik heb nu cr's zonder taiwan gen. Als ik die dan bij de formule 1 blacks doe gaat dan het taiwan gen niet op een gegeven moment "weg" ?

De kweker zei zelf wel een paar taiwanners er uit te krijgen, maar het was hem nog niet gelukt ze groot te krijgen. Ze zijn erg zwak zijn zijn woorden. Dus reken nergens op, maar zou wel leuk zijn.

Ik had namelijk net besloten ze apart te gaan zetten.
Ook voor de kleur. Ook makkelijk uitvangen met verkopen. en dan heeft iemand die alleen rode wil ook echt kleurgarantie. Toch :D
want als ik het zo bekijk worden ze uiteindelijk allemaal zwart..
734628_0_82_kleurverervingcr_zps1d08ce68.jpg


De garnalenbakjes staan nu op de slaapkamer. Maar joost kwam al met het idee van zo'n stellingkast (je weet wel van die stevige ijzeren) in het andere kamertje te zetten. Daar is het ook wat warmer. Dus misschien als het me lukt met de taiwanners, kan er dan nog wel een bakkie bij :idea:

goed plan toch? :D


Edit: Bedankt Maurits :D
 
Zeker goed plan Ineke en handig tabel!
 
Tuurlijk kan is wat je zelf wilt , rood / rood is altijd rood , zwart / zwart geeft ook rood .
Weet je wat de ellende is ze zeggen van F1 taiwan gen , maar ze KUNNEN het taiwan gen hebben . Ik heb mensen gehoord die F1 kochten en nooit 1 taiwaner kregen .
Ze zeggen indd dat ze wat zwakker zijn , ikzelf heb niet die ervaring , nou zitten ze bij mijn ook op leidingwater met PH bodem ( ph rond de 6.5 / 7 ) . Zijn dus best wat gewend .
Ja is best leuk hoor paar bakjes :)
 
Ja vond ik ook, kwam Roy_C mee aanzetten, dus heb hem gelijk opgeslagen op de computer :D
 
@ Natasja

Ja het was ook eerst helemaal niet mijn bedoeling, F1 of taiwanners. Ik wilde gewoon zwarte er bij :p
Ware het niet dat de kweker waar ik de cr's vandaan heb ook zwarte te koop had staan, alleen wel F1.
Maar ja, dan ga je denken en dan gaat het kriebelen en zoek je wat taiwanner plaatjes op op internet en dan wil ik dat ook wel hhahaha
Al weer helemaal "garnalengeil" zoals ik dat dan wel noem :p
De kweker had ze eerst op zandbodem met 75% regenwater. Nu onlangs overgegaan op akadama en ik heb nu zelf ook akadama in de bak boven.
Ik weet in ieder geval zeker dat er wel taiwanners uit kunnen komen omdat hij ze er wel uit heeft gehad, maar ja ik denk dat het ook maar net even wat geluk hebben is om ze groot te krijgen. Of gewenning voor hun?

Ooit zullen we wel eens een huis kopen of weer verhuizen als we dan betonnen vloer hebben en de kids wat groter zijn worden het er vast meer :) nu ga ik eerst niet meer uitbreiden met soorten en houd ik het wel gewoon bij de cr/cb :)
Dat is iets voor als ik later groot ben hahaha :D
 
Inuz zei:
Ja vond ik ook, kwam Roy_C mee aanzetten, dus heb hem gelijk opgeslagen op de computer :D

Toch klopt hij niet helemaal volgens mij , want ik heb een aparte zwarte bak en daar komt toch echt ook rood uit ....
Ook zeggen ze dat zwart zou overheersen in een gemengde bak , zelf heb ik die ervaring niet . Beetje 50 / 50 ....
Succes met het garnalenvirus ;)
 
Ok� nou ik ben benieuwd. Ik verwacht wel een paar rode uit de zwarte want ze zitten nu wel met rode er bij :)
 
Als je de temperatuur van de bak maar gewoon hoog genoeg zet worden alle garnalen rood :D :D :D
 
Nee Jeroen, dan worden ze roze ;) net als gebakken garnalen :D
 
De tabel klopt wel, maar dan alleen als dit zeg maar de eerste generatie is en ze nog niet eerder gemengd hebben gezeten. Zwarte die eerder in hun leven met rood hebben gezeten kunnen ontstaan zijn uit rood+zwart en dragen dan dus ook een beetje rood gen. En kan er later dus alsnog rood uitkomen ookal is de vader/moeder ook zwart.
 
ik snap wat je bedoelt hijs.
het hangt etr denk ik ook maar net vanaf of alle eitjes bevrucht zijn en hoeveel jongen groot worden
 
Mooi hoor Ineke,gaat al lekker opschieten voor de nieuwe garnalen!
 
Ja zondag ga ik ze ophalen :)
Heb er net nog even wat riccia als drijver ingedaan en wat javamos op een stukkie hout
 
de bak nu, beetje kale bedoeling.. maar ja, hij gaat toch verhuizen :)
DSC07986_zps94c0ddeb.jpg


een paar kleintjes
DSC07939_zps5dcfce5b.jpg

DSC07940_zps91fa4758.jpg


en met eitjes ;)
de ��n is niet de mooiste, maar brengt me wel de meeste kleintjes :D
DSC07946_zps8c84eace.jpg

DSC07950_zps681f88cb.jpg


de spixy's zijn weer verhuisd naar de 60 en gaan gelijk op het boontje af
DSC07949_zpse42ef33b.jpg

DSC07948_zpsdc4f84e4.jpg
 
Dit belooft ook een hele mooie bak te worden ineke! :)
Het ziet er iig wel goed uit vind ik hoor, zeker de bewonertjes!
 
Bedankt Maurits :) ik vind er zelf nog niet veel aan. Maar deze keer staan inderdaad de bewoners centraal :D
 
daar wassie dan, nog een bak. 80cm en een klusjesbak :D
Moet even goed schoon.
Die achterwanden op de zijkant zitten aan de buitenkant. Die ga ik er af halen en voor de 60cm gebruiken denk ik.
Er zit ook nog een achterwand bij, die moet weer even vast. En pompie bij en verwarming.
Ik kan weer aan de slag dus :D

DSC08048_zps777ad9bb.jpg

DSC08046_zps7a44e088.jpg
 

Terug
Bovenaan