Wat is er nieuw

De garnalen van Inuz

• Onderwerp starter Onderwerp starter Inuz
  • Startdatum Startdatum
Waarom dan de zachte kant? ik heb de schuurkant gebruikt en het krabbertje. Ph min heb ik niet in huis.
Ik zat wel aan mijn badkamerreiniger te denken... maar ja... ook al is het de buitenkant, doe ik liever niet 😉
Ik denk dat als ik het er af wil hebben, dat ik gewoon niet om het schrobben heen kan 😛

Als het op het glas zit krijg je het er beter af met een krabber dan met een sponsje en een middeltje maar jij zit met je pols zeker?
Anders Joost vragen want werkt echt het beste een goede scherpe krabber.

Ook John, ik had de hele bak al geschrobd.
De krabber heb ik er even kort overheen gehaald. Maar ja te lang kan inderdaad niet, dan kan ik morgen mijn kids niet meer tillen...

Snap ik dus gewoon aan Joost vragen zeg ik toch al!!

Inuz zei:
Waarom dan de zachte kant? ik heb de schuurkant gebruikt en het krabbertje. Ph min heb ik niet in huis.
Ik zat wel aan mijn badkamerreiniger te denken... maar ja... ook al is het de buitenkant, doe ik liever niet 😉
Een hard stukje zou kunnen krassen, vandaar de zachte kant. PH- juist omdat het geen reinigingsmiddel is. 🙂

Hetzelfde bakje als ons kogelbakje en wij halen elke keer met het verversen de kap er af. De gleuven zijn net te klein om fatsoenlijk de slang door de bak te manoeuvreren om de lege slakkenhuisjes van de bodem af te zuigen.

Oh maar ik zuig de bodem eigenlijk niet in de garnalenbakken. Veel te ongeduldig om met een klein slangetje te doen, anders zuig ik de kleine garnaaltjes op..
Nou bakje staat in de badkamer. Lektest

De eerste bewoners zitten er al in (hehe)
DSC08108_zps3fbaa225.jpg

DSC08113_zps36fef0f7.jpg

Kan ik die nog gebruiken? zat er bij
DSC08117_zpse6bf31f2.jpg

DSC08118_zps9e17d298.jpg

Nou ja je hoeft je bak niet meer in te richten als ik het zo bekijk he :thumbs: 😀

Nee is al helemaal klaar 😀
Jammer genoeg kweken deze niet zo snel, maar wel weinig onderhoud 😀

Haha dat is leuk,vind het er beter uitzien dan de Lido! 😀
Je kan dat stuk waar de hoek vanaf is afkitten bv maar ziet er verder ook maar mottig uit en kan je misschien beter voor een andere achterwand kijken.

Ja maar is niet voor de mooi, komt gewoon mos op.
maar denk niet dat het giftig is toch?

Is alleen giftig als er stukjes loslaten en die worden opgegeten wat het piepschuim betreft,eigenlijk ook zo met die rare groene verf.
Meestal doe je toch precies het tegenovergestelde van wat ik zeg dus ik zeg gewoon lekker in je bak doen! 😉

Whahahahahaha

Ik heb ook nog twee stukjes wel goede achterwand liggen, maar dat past niet precies.

Maar ik heb mijn zinnen nu wel gezet op een mos achterwand inderdaad. Maar dat kan ook wel met die andere stukjes.

ik heb de platte er in gedaan, de goede zeg maar. Deze gooi ik wel weg dan

Seabait zei:
Meestal doe je toch precies het tegenovergestelde van wat ik zeg dus ik zeg gewoon lekker in je bak doen! 😉

Haha zie je wel! 😀

Goed zo! :thumbs:

ik luister heus wel eens naar je hoor. Heel vaak zelfs. Alleen met de akadama niet 😉 hahah

Hahahahahaha ik ben benieuwd geweldig

DSC08074_zps2c03bba0.jpg

DSC08077_zps12ed3a88.jpg

DSC08080_zps11ee64e0.jpg

de spixy die een slakje eet
DSC08086_zpsdd7d9146.jpg

DSC08087_zps3c31419c.jpg

DSC08093_zpsb013e075.jpg

Mooie foto's, op die laatste 3 na dan...maar dat is puur persoonlijk.

Bedankt ronald.
Hou je niet van slakkies? 😀

Bungelen aardig wat eitjes zo bij de garnalen,en nee die slak is niet echt spannend Ineke 😉

haha ach ik vind de slak wel mooi 🙂
Ja klopt john, bijna alle vrouwtjes dragen nu eitjes 😀

Goed hoor maar om nog ff te zeuren,snap niet dat je dat vrouwtje aan de voorkant in je bak hebt zitten want is zo C als maar kan... 🙄 😉

weet ik John, dat is de enige C nog die er over is. Maar die heeft nu in korte tijd al weer voor de derde keer eitjes. Is de mooiste niet, maar wel mama zeug 😛

Alleen van slakjes die ik aan mijn kogeltjes mag en kan voeren...haha en ja ik weet dat sommigen zich nuttig kunnen maken in het aquarium 😉

weet ik wel, dat jij dat weet 😉

Nou heb liever geen slakken erin. Al vind ik mn 2 killers wel leuk maar ook alleen maar omdat ze de andere slakken op eten 😀

Leuke foto's van de garnaaltjes. Ze zijn dus weer lekker vruchtbaar

Nou zo dacht ik eerst ook mandy, maar ik merkte dat toen al mijn slakken weg waren dat er veel onstabiliteit was en veel problemen, dus heb de helenas toen weg gedaan en weer plaagslakjes genomen 😉
de spixy's heb ik voor julia

Ik heb maar 1 killer slak in elke bak dus dat is te doen. Mijn bak hoeft niet geheel slakvrij te zijn maar wel graag minimaal 😀 vooral als ik een foto wil maken dan word de focus op zo een slakje wat op je raam zit gedaan

Zijn idd mooie foto's, vind die slak wel mooi hoor....

Waarom doe.je er geen hogere gradatie bij??

Omdat ik liever geen garnalen samenvoeg want het gaat nu goed. Het is gewoon A/B. en wordt wel mooier, als ik maar selecteer. Dus ik heb de meeste al verkocht en geprobeerd de mindere wat uit te vangen. Straks weer verder in de nieuwe bak.
De blacks die ik nu heb zijn wel hoger in gradatie

10000 berichten Inuz, GEFELICITEERD 😀

Net of ze het expres gedaan heeft om precies met 10.000 berichten te stoppen hier! 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan