DE manier om CO2 op te lossen in het aquarium!?


Hmmm, aangesloten op de jbl 901.
Hij lekt wel! :-(
Echt heeeeel klein druppeltje onderin de uitlaat op een gelijmd randje.
Gelukkig heb ik schroefdoppen dus vandaag nog een keertje proberen....
Wordt vervolgd!
 
Hoe lang is ie eigenlijk geworden ?
 
Een schroefdop vernaggeld....lekte ook! Grmpf...
Ff snel naar die bouwmarkten hier op de hoek, nieuwe schroefdop gehaald, geboord gelijmd....en...
Lekt op de rand van de schroef! Grrrrr bleek ander merk pvc te zijn....
Maar ik geef niet zomaar op!
Juiste schroefdop gehaald, gezaagd, geboord, geplakt....
En nu nog testen.....

De lengte is 37 cm geworden... Wat best een formaat is om in de kast te krijgen, ....
Maar komt goed! (Hopelijk)
 
WE DID IT!

het lekt niet, het is ge�nstalleerd en het draait ook nog! moet niet gekker worden.
nu goed opletten of ik niet teveel co2 ga toevoegen!
ik heb er geen bioballen oid inzitten, alleen een stuk grof blauw filterspons onderin.
Ik heb geen helaas geen kleine belletjes door die spons, die zit helemaal onderin tegen de co2 slang aan.... nu krijg ik ineens een hele grote bel die wel goed stuk wordt geslagen. Ik heb op beide kanten een schroefdop zitten, dus ik kan er nog altijd in als het nodig is.
Het eindresultaat.....

214768eric79_0_82_foto_2.jpg


577133eric79_0_82_foto_3.jpg


allemaal bedankt voor het mee helpen en denken....
waarom de foto's 90 graden gedraaid zijn weet ik niet, zo staan ze niet op de pc!
 
Hoi Eric,

Hoe bevalt je CO2 reactor? Lost alles mooi op? Geen belletjes meer in je aquarium?
Met een totale lengte van 37cm lijkt hij me wat klein. Hoeveel liter aquarium heb je?
En waar heb jij je materialen gekocht?

Ik wil ook zoiets maken, dus mocht jij (of anderen) nog tips hebben, dan hoor ik het graag!


@Goofy: Kan je wat meer vertellen over hoe jij het gedaan hebt? Misschien met foto? En waar heb jij je materialen vandaan?

Coos
 
Hier in de stad is een lid van het forum die ze maakt voor rond de 35 euro en dan is die voor een meter bak geschikt. Hij staat ook op MP.
Maar als je dat zelf kan is dat goedkoper denk ik.
 
Bedankt voor de tip! Leuk om weer wat andere modellen te zien.
Ik denk alleen wel dat het goedkoper kan als ik het zelf doe, en dat lijkt me ook nog eens leuk om te doen! ;)

Ik ben alleen meer een denker dan een doener (al zit dat laatste op dit gebied ook wel goed), vandaar dat ik eerst eens aan het rond kijken ben hoe anderen het gedaan hebben. ;)

Ik weet niet of het forum lid waar jij het over hebt ook mee leest, en of hij/zij geheimen wil prijs geven, maar ik heb wel wat vragen.
- Hoe groot zou een reactor voor een 360 liter aquarium moeten zijn
- Waar haal je je materialen vandaan
- Heb je veel last van debiet verlies

Als anderen ervaringen willen delen; ook van harte welkom natuurlijk.
(of kan ik beter een eigen topic starten? Ben nog een beetje nieuw hier)

Ben benieuwd :)
 
Misschien beter met al je vragen om zelf een topic te openen hoor.
 
Coos zei:
Hoi Eric,

Hoe bevalt je CO2 reactor? Lost alles mooi op? Geen belletjes meer in je aquarium?
Met een totale lengte van 37cm lijkt hij me wat klein. Hoeveel liter aquarium heb je?
En waar heb jij je materialen gekocht?

Ik wil ook zoiets maken, dus mocht jij (of anderen) nog tips hebben, dan hoor ik het graag!


@Goofy: Kan je wat meer vertellen over hoe jij het gedaan hebt? Misschien met foto? En waar heb jij je materialen vandaan?

Coos

Hij bevalt op zich goed, alleen krijg ik flinke co2 ophoping bovenin, maar er wordt genoeg toegevoegd, mijn eitje is groen. ik denk op het einde van de dag dat ik een kleine cm aan co2 ophoping heb, de JBL 900 met bruto 900 liter zou wat harder mogen naar mijn idee.
Helemaal geen belletjes meer in mijn rio 300 liter.
Materialen heb ik via het internet gezocht omdat ik heel graag ene transparante pvc buis wilde hebben, waar, ik heb geen flauw idee. Uiteindelijk ben ik een 35-40 euro kwijtgeweest en wat getob, de eerste poging, lek, 2e, lek, 3e was hij goed.
Maar....het was wel leuk knutselen.
Ik heb zelf voornemens om de bioballen eruit te halen, gewoon om te kijken wat hij doet. Enige fine tuning moet dus nog plaats vinden.

Nadeel die ik ondervind, na het schoonmaken van de filter krijg ik een halve buis vol met lucht, deze heb ik niet zomaar weer leeg. Ik moet hem dan helemaal schuin houden zodat de lucht eruit kan....of lekker lang laten draaien, het lost vanzelf op, maar dat krijg je zo'n plasgeluidje....
Heeft meer met mijn opstelling te maken denk ik.
Succes met knutselen.
 
Ik heb ook weleens ophoping van co2 maar met een kraan kan ik dat weer onluchten.
 
gardena heeft mooie kleine kraantjes om een ontluchtingsslang erop aan te sluiten. Zelfde maat als CO2 slang
Mijn reactor heeft een bypass en de slangkoppelingen aan de zijkant en onderin heb ik een wit stukje rond pvc gelijmd waar de bellen langslopen zodat ik ook kan zien hoeveel bellen er langskomen. De buis heb ik met bioballen gevuld.
 

Terug
Bovenaan