Wat is er nieuw

De nieuwe rio 240 (aquaria17)

• Onderwerp starter Onderwerp starter aquaria17
  • Startdatum Startdatum
Ik denk het niet, zijn echt de randjes die er afgegeten zijn. Heb er een foto'tje van:

137784aquaria17_0_84_image1.jpg

aquaria17 zei:
Ik denk het niet, zijn echt de randjes die er afgegeten zijn. Heb er een foto'tje van:

137784aquaria17_0_84_image1.jpg

Of misschien vissen/slakken die ervan eten?

aquaria17 zei:
Vandaag weer nieuwe planten besteld, die hopelijk dinsdag binnen zijn. Ook de spullen voor een bio co2 set up verzameld, dus deze wil ik komende week ook plaatsen. Ik ben echt heel erg benieuwd of dat gaat lukken.

De nieuwe planten moeten links achter komen, omdat de echinodorussen niet aanslaan. En ik wil het daar toch wat voller hebben.
Had je lateriet bij de Echinodorus wortels gedaan?

@Zora, ja ik denk dus aan de slakken die dat doen. Ik heb enorm veel posthoornslakjes en andere kleine slakjes die vanzelf in het aquarium zijn gekomen. Deze week haal ik anatome helena slakken op om daar wat tegen te doen.

@Bertus, ja ik heb er lateriet bij gedaan. Er staan 5 echinodorussen die allemaal niet groeien. Ze maken wel nieuwe blaadjes aan, maar die blijven heel klein. Ik heb ze er niet uit gehaald, maar helemaal links tegen het glas gezet. Opnieuw lateriet bolletjes bij gedaan en nu maar eens kijken of ze alsnog aanslaan.

Dat lijkt me wel het werk van slakken hoor.
Soms nemen ze juist die ene plant en laten de rest met rust.
Als je teveel ervan hebt dan zou ik als het licht uitgaat een plak komkommer op een vork erin doen en de volgende dag zitten er genoeg op denk ik.

Net ontdekt wie de boosdoener is. Het zijn niet de slakjes, maar de maanvissen! Met z'n allen vreten ze die bladeren op. Kan ik hier iets tegen doen? Of moet ik m'n plant als verloren beschouwen?

Lang geleden sinds een update, en qua vissen is er veel veranderd. De maanvissen zijn naar iemand met een veel groter aquarium gegaan. Ik heb veel jongen van ze gehad, maar helaas niks groot weten te krijgen. Nu is mijn visbestand zo:
- 2x Trichogaster leeri (diamantgoerami)
- 3 ouder guppen, en een aantal jongen
- 18x kardinaal tetra
- 2x Pangio Kuhlii (indische modderkruiper)
- L-nummer
- 2x siamese algeneter
- 2x pangasius micronema

Van de pangasius ben ik me bewust dat het een mega vis wordt. Meerdere malen met de aquariumzaak gesproken die ze aan me verkocht heeft. Deze blijft vasthouden aan zijn stelling dat de vis niet groter dan 12cm wordt. Als die toch te groot wordt, mag ik hem terugbrengen. Ik heb dus besloten de vis gewoon te houden, totdat hij te groot wordt. Wie weet heb ik geluk, en blijft de vis toch klein. We zullen zien.

Dan even wat foto's, beginnend met een totaaltje:

347753aquaria17_0_84_image1.jpg

Dan een gup man die zich net aan het uitsloven is voor de dame:
767719aquaria17_0_84_image4.jpg

De diamantgoerami man:
152537aquaria17_0_84_image8.jpg

En de school kardinaal tetra's:
269829aquaria17_0_84_image9.jpg

nieuwe naam vd pangasius is Pseudolais micronemus
rTPQSx32_NJ_oo4U0o9_kKtvhCk7-cAt.jpeg

Ik ken de plaatjes ja, word er niet vrolijk van. Heb ze ook aan de verkoper laten zien, die zegt dat het absoluut niet dezelfde vis is. Ik wil het graag geloven, maar het lijkt me sterk.

Ik wacht maar af. Als ie ooit wel zo groot wordt, zal ik zo'n zelfde foto plaatsen 😛

Een paar foto's van hoe ze er bij mij uitzien:

412354aquaria17_0_84_image5.jpg

234297aquaria17_0_84_image4.jpg

994616aquaria17_0_84_image3.jpg

Ik weet niet zo goed waar ik deze vraag moet stellen, dus ik dacht ik doe het via m'n fotoalbum. Ik wil namelijk een aantal vissen uitvangen, uit mijn rio 240. Deze is alleen heel dicht beplant, en vangen is dus niet te doen zonder dat ik alles leeg haal. Nu was ik benieuwd hoe jullie de vissen uitvangen als je een bak vol planten en hout/stenen hebt? Misschien tips voor mij?

ik heb daar een vissenval voor gekocht, omdat ik met hetzelfde probleem zat. (staat wel ergens in mn album)
heb het ook met een fles geprobeerd, met de "kop" eraf en dan beetje voer erin, werkte ook wel, maar alleen bij bepaalde vissen.

Bedankt voor de tip zwits. Ik zal eens even kijken of het me met zoiets lukt.

Even een kleine update. Er zijn aardig wat jonge guppen geboren, en door de dichte beplanting hou ik er steeds een paar jongen aan over. De mooiste hou ik dan weer zelf. Ik heb er ook een labeo frenatus bij gekocht. Nu maar de foto's!

812939aquaria17_0_84_image3.jpg

911626aquaria17_0_84_image4.jpg

758862aquaria17_0_84_image5.jpg

116654aquaria17_0_84_image6.jpg

Bedankt!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan