M
Mark.K
Guest
Hey allemaal,
Hierbij een klein logboekje over mijn aquarium verleden.
En uiteraard de toekomst 😀
Even een stukje voorgeschiedenis, en een LINKJE
naar het oude topic van de Rio 125.
De Juwel Rio 125. Een gezelschaps bak met allerlei soorten vissen erin. Betere foto's heb ik helaas niet.
Na dat we toch eigenlijk wel een wat grote bak wilde hebben en andere soorten vissen, zijn we op zoek gegaan en kwamen we op een Juwel Panorama van 120cm.
Van de kast van deze 120cm zijn zo goed als alle panelen vervangen, inclusief het boven blad.
Helaas konden we niet lang van dit aquarium genieten, want ondanks diverse tests... Bleek na 2 a 3 maanden de bak lek te zijn.
Toen moesten we toch op heel korte termein een beslissing gaan nemen...
Of stoppen met de hobby... Of een ander aquarium kopen...
De keus was toch eigenlijk vrij simpel, dus op zoek gegaan naar een ander aquarium.
Keuze is gevallen voor een Juwel Rio 400. Zo gezegt zo gedaan
Wat electra en meet geneuzel
Toen kwam het lastigste, een lek aquarium verplaatsen zonder dat de vissen onnodig veel stress hebben.
Na het inrichten, indraaien enz. staat eindelijk de Juwel Rio 400 op z'n plaats.
M'n vriendin wil ook graag een beetje kleur in de bak. En ik vind een biotoop juist wel mooi.
Dus we moeten een middenweg gaan vinden 😛
M.b.t. de afmetingen zijn we tevreden. Alleen de inrichting totaal niet 🙄
to be continued
Gr. Mark
Hierbij een klein logboekje over mijn aquarium verleden.
En uiteraard de toekomst 😀
Even een stukje voorgeschiedenis, en een LINKJE
naar het oude topic van de Rio 125.
Het is allemaal lang geleden begonnen als +/- 10 jarig ventje. Ik had een klein aquarium waar wat guppen in zaten.
15 jaar later begint het toch weer enorm te kriebelen. Daarvoor natuurlijk ook al, maar door tijdgebrek en andere oorzaken is het er nooit van gekomen. Na lang lezen op diverse fora's en website's, de stap gemaakt om te starten met een Juwel Rio 125.
De Juwel Rio 125. Een gezelschaps bak met allerlei soorten vissen erin. Betere foto's heb ik helaas niet.
Na dat we toch eigenlijk wel een wat grote bak wilde hebben en andere soorten vissen, zijn we op zoek gegaan en kwamen we op een Juwel Panorama van 120cm.

Van de kast van deze 120cm zijn zo goed als alle panelen vervangen, inclusief het boven blad.
Helaas konden we niet lang van dit aquarium genieten, want ondanks diverse tests... Bleek na 2 a 3 maanden de bak lek te zijn.
Toen moesten we toch op heel korte termein een beslissing gaan nemen...
Of stoppen met de hobby... Of een ander aquarium kopen...
De keus was toch eigenlijk vrij simpel, dus op zoek gegaan naar een ander aquarium.
Keuze is gevallen voor een Juwel Rio 400. Zo gezegt zo gedaan
Wat electra en meet geneuzel
Toen kwam het lastigste, een lek aquarium verplaatsen zonder dat de vissen onnodig veel stress hebben.
Na het inrichten, indraaien enz. staat eindelijk de Juwel Rio 400 op z'n plaats.
M'n vriendin wil ook graag een beetje kleur in de bak. En ik vind een biotoop juist wel mooi.
Dus we moeten een middenweg gaan vinden 😛
M.b.t. de afmetingen zijn we tevreden. Alleen de inrichting totaal niet 🙄
to be continued
Gr. Mark