Dennerle 30 Ltr. van TonHageraats

  • Onderwerp starter TonHageraats †
  • Startdatum

Mooi bak. Geeft mij weer inspiratie.
Welke drijfplant heb jij bovenin je bak? En is die een beetje makkelijk te onderhouden?
 
Mooi bak. Geeft mij weer inspiratie.
Welke drijfplant heb jij bovenin je bak? En is die een beetje makkelijk te onderhouden?
Dat is Limnobium laevigatum of Amazone Kikkerbeet, een heel gemakkelijk drijfplantje met lange wortels welke je naar eigen inzicht kan snoeien door ze gewoon er af te trekken.
 
Helaas is meneer Betta er niet meer, gisteravond nog vrolijk aan het eten geweest en vanmorgen zag ik hem ook nog normaal rondzwemmen maar vanmiddag lag hij op zijn rug op de bodem met garnaaltjes op hem die aan het eten waren, eruit gehaald en niets kunnen zien wat afwijkend was, hij leek uiterlijk gezond en onbeschadigd.
 
Jammer Ton maar ja dat kan gebeuren en zelf heb ik ook de ervaring dat ze niet snel erg oud worden hoor.
 
Bakje is weer helder, vanmiddag met de waterwissel een foutje gemaakt door een flinke straal water zo op de bodem te gieten, gevalletje niet kijken wat je doet :DD, maar hij is verrassend snel weer helder geworden.

20201129_212633.jpg
 
Ik weet niet welke je bedoeld, zo scherp is de foto niet, maar het bestand is weer aan het opbouwen dus selecteren komt later wel.
 
Dat zou kunnen ja, maar dat is ook nog een jonge welke vaak niet gelijk goed op kleur zijn, maar zoals ik al zei, ik moet nog selecteren.
 
Grappig Ton en kan die zijn meegelift met planten? Uit een Citroentje krijg je deze niet.
 
Wat zien de Anubiassen er fris uit zeg, zijn die altijd zo fris of geef je ze af en toe een poetsbeurtje?
 
Wat zien de Anubiassen er fris uit zeg, zijn die altijd zo fris of geef je ze af en toe een poetsbeurtje?
Die zien er inderdaad altijd zo uit, en dat voor een bakje waar geen voeding in word gebruikt, geen algje te bekennen, hooguit wat op het glas.
 
Daar ben ik best jaloers op, ik moest ze toch wel eens in de zoveel maanden even opfrissen.
 

Terug
Bovenaan