Dennerle 30 Ltr. van TonHageraats

  • Onderwerp starter TonHageraats †
  • Startdatum

T

TonHageraats †

Guest
Vandaag dit nanoaquarium overgenomen van een voor mij bekende aquarioot (mijn dank daarvoor) en dan gaat het kriebelen om deze draaiend te krijgen :D

Gelijk maar een proef opstelling gedaan en alles aangesloten.

2017-07-28 17.03.38.jpg


Dit was het eerste idee en toen nog leeg, maar toch nog wat hout bijgevoegd en wat veranderd,

DSC01349.JPG


Links achter staat een Anubias "golden" nana en als drijver wat Riccia fluitans, met de wetenschap dat als de Riccia het naar zijn zin heeft deze tijdens de waterwissels wat stukjes af breekt en dat deze zich vast zetten op het hout, dus laat maar lekker natuurlijk uit groeien, ingrijpen kan altijd nog.
Even een paar fotootjes met een gevulde bak, het water heb ik even "geleend" uit mijn Maanvissen bak.

DSC01350.JPG


DSC01354.JPG


Een overzicht,

DSC01353.JPG



De bedoeling is dat er Citroen garnaaltjes in komen (Neocaridina heteropoda var. Yellow) waarom?
Ik vind dit een wat ondergewaardeerde kleur, vuurtjes, CR en TB zie je bijna overal, maar de citroentjes een stuk minder, terwijl ze naar mijn idee prachtig zijn en een speciale kleurwaarde aan het gehele plaatje geven,
daarnaast zijn het makkelijk te houden dwerggarnalen welke niet perse op bijzondere waterwaarden gehouden hoeven te worden.

Tot zoverre de 1e opbouw, natuurlijk zal er nog wel wat veranderen wat hier te volgen zal zijn :deal:
 
Toch deze titel geworden?:D


Mooie bak Ton!
Die plant erachter is ook mooi bedacht!:thumbs:
 
Het ziet er nou al mooi uit Ton! Die Epipremnum/Pothos ziet goed uit achter de bak. Lijkt er voor gemaakt.
Benieuwd hoe dit bakje uiteindelijk worden gaat, dit belooft wat moois.
 
Dank Ruben en Nicole.
De Epipremnum/Pothos heb ik al meer dan 20 jaar, deze laat ik doorgroeien tot op de grond en knip hem elk jaar weer wat af, de stekken daarvan gaan weer terug en ik haal de kale stukken weer weg, maar komt nu erg goed uit.
 
Ton, dat staat er schitterend bij!! Komt heel erg mooi tot zijn recht daar!

Citroentjes zijn ook heel erg mooi! Ik wacht met spanning op je foto's.
 
Mooi bakje Ton en leuk dat je ook aan de garnalen gaat!
 
Mooi!
Inderdaad mooi samenspel met de Pothos. Ik zou proberen om wat anubias gracilis op het hout te binden. Dan lijkt het net alsof de kamerplant in de bak doorloopt (of alsof de anubias uit de bak groeit...) :!
 
Mooi!
Inderdaad mooi samenspel met de Pothos. Ik zou proberen om wat anubias gracilis op het hout te binden. Dan lijkt het net alsof de kamerplant in de bak doorloopt (of alsof de anubias uit de bak groeit...) :!
Goed idee :thumbs: het is een overeenkomende blad vorm, gaat bij deze in de overweging :deal:
 
Ziet er mooi uit, Ton! Ben benieuwd wat het gaat worden.
 
Erg gaaf gedaan Ton ;)
 
Goed idee :thumbs: het is een overeenkomende blad vorm, gaat bij deze in de overweging :deal:

Ik ben fan van de gracilis en het viel me daardoor meteen op dat het een mooie combinatie zou zijn.
Denk dat het een zeer leuk effect zou geven mocht je kunnen doen lijken alsof het hout eigenlijk wortels zijn waar alles mee begint...
Dan kan je (naar waarheid) zeggen dat de planten de bak uitgegroeid zijn en gaan sommige mensen denken dat je een wonderanubias hebt staan :D
 
Wordt vast en zeker een pracht bakje .
Hier worden het ook citroentje .
 
Mooi bakje Ton en zelfs je keuken ziet er netjes uit:D:thumbs:
 
Ziet er gaaf uit met die plant erachter!
Lijkt wel alof die hoek speciaal gemaakt is voor zo'n bakje :D
 
Heel mooi deze ga ik volgen voor inspiratie
 
Ziet er goed uit! Volgens mij de perfecte plek voor je bakje.
 
Dank jullie, ik ben er ook erg blij mee zoals het er nu bij staat.
 
Mooi project, ga ik zeker volgen!
 
Ziet er prachtig uit Ton!
 
Dank je wel :daisy:
 
Is de riccia nou al zo gegroeid?
 
Dat begint inderdaad goed uit te groeien.
 
Mooi lichtpunt in de kamer, dat plekje is ervoor gemaakt Ton.
 
Ziet er heel leuk uit en inderdaad de geschikte plaats ervoor :thumbs:
 
Mooi geheel Ton!
 
Dank allen :petjeaf:
 
Wauw, leuk die plant, lijkt net of het bakje doorloopt richting het plafond. Leuk idee voor de citroengarnalen. Zelf heb ik een lichte bodem, anders waren dat zeker ook kanshebbers geweest in mijn bakje.
 
Prachtig mooi Ton! Met wat bewoners erbij is het plaatje helemaal af!
 
Ziet er super uit!
 
Ziet er prachtig uit Ton :thumbs:
 

Terug
Bovenaan