L
luca
Guest
Hoi allemaal!
Sinds een weekje ben ik de trotste eigenaar van een nieuwe Dennerle Nanocube 30. Het is jaren geleden dat ik voor het laatst een aquarium had, en als je nagaat dat ik nu 17 ben zegt dat misschien iets over de manier waarop ik toen over aquaria dacht.. 😉
Maar dit keer heb ik het totaal anders aangepakt. Ik ben me al een hele poos aan het voorbereiden, en heb me veel ingelezen over de aquariumhobby. Ik hoop dat mijn eerste aquariumpje een succes wordt, en wie weet hoeveel er dan nog volgen 🙂
Mijn nanocube:
Verlichting: Dennerle Power-LED 5.0
Filter: Eden 501 Externe Filter
Verwarming: Superfish Smart Heater 55w
CO2: JBL ProFlora Bio80
Bodem: 1kg Deponitmix, 2 zakken Sulawesi Black gravel
Decoratie: Stuk kienhout + Seiryu rocks
Ik ben nog een beetje met de inrichting aan het veranderen maar dit is hoe het er nu bij staat:
Vooraanzicht:
Bovenaanzicht:
Ook heb ik al veel nagedacht over het plantenbestand, in dit gaat er als volgt uitzien:
- Voorgrond: Micranthemum sp. Monte Carlo
- Midden: Anubias nana (tussen steen en hout)
- Achterlinks: Rotala Walichii
- Achterrechts: Javavaren
- Javamos op hout (of riccia)
Ik heb me een beetje uitgeleefd met snapchat en daar kwam dit kunstwerk uit 😀
Dit is tot nu toe het plan, waarschijnlijk ga ik vandaag de plantjes bestellen en zullen ze er aan het eind van de week in zitten!
Ik hoor graag wat jullie er van vinden, of jullie nog tips hebben voor de inrichting of het plantenbestand of wat dan ook 🙂
Sinds een weekje ben ik de trotste eigenaar van een nieuwe Dennerle Nanocube 30. Het is jaren geleden dat ik voor het laatst een aquarium had, en als je nagaat dat ik nu 17 ben zegt dat misschien iets over de manier waarop ik toen over aquaria dacht.. 😉
Maar dit keer heb ik het totaal anders aangepakt. Ik ben me al een hele poos aan het voorbereiden, en heb me veel ingelezen over de aquariumhobby. Ik hoop dat mijn eerste aquariumpje een succes wordt, en wie weet hoeveel er dan nog volgen 🙂
Mijn nanocube:
Verlichting: Dennerle Power-LED 5.0
Filter: Eden 501 Externe Filter
Verwarming: Superfish Smart Heater 55w
CO2: JBL ProFlora Bio80
Bodem: 1kg Deponitmix, 2 zakken Sulawesi Black gravel
Decoratie: Stuk kienhout + Seiryu rocks
Ik ben nog een beetje met de inrichting aan het veranderen maar dit is hoe het er nu bij staat:
Vooraanzicht:
Bovenaanzicht:
Ook heb ik al veel nagedacht over het plantenbestand, in dit gaat er als volgt uitzien:
- Voorgrond: Micranthemum sp. Monte Carlo
- Midden: Anubias nana (tussen steen en hout)
- Achterlinks: Rotala Walichii
- Achterrechts: Javavaren
- Javamos op hout (of riccia)
Ik heb me een beetje uitgeleefd met snapchat en daar kwam dit kunstwerk uit 😀
Dit is tot nu toe het plan, waarschijnlijk ga ik vandaag de plantjes bestellen en zullen ze er aan het eind van de week in zitten!
Ik hoor graag wat jullie er van vinden, of jullie nog tips hebben voor de inrichting of het plantenbestand of wat dan ook 🙂