Het bakje draait nu bijna twee weken in. Vooral de rotala is hard gegroeid de afgelopen tijd. Ook het belgisch groen kwam aardig de pan uit, maar de blaadjes onderaan werden gelig en vielen er af. Ik heb het belgisch groen eergister helemaal er uit gehaald, gehalveerd en de topjes opnieuw geplant. Hopen dat dat dus ook een beetje aan gaat slaan!
De javavaren en de anubias staan er ook prima bij, nog niet veel groei gesignaleerd maar dat verwacht ik ook niet bij deze plantjes.
Het enige plantje wat op zich laat wachten is de Monte Carlo. Het is niet zo dat hij wegkwijnt, maar groeien doet hij ook niet. Ik hoop dat dit nog gaat komen..
De temperatuur in de bak is de afgelopen weken nogal uit de hand gelopen met de hitte golf.. Op zijn hoogst stond de bak op 31 graden.... Had er bijna een zak ijs ingegooid.
Op deze foto is goed te zien dat het water aardig verkleurd is door het hout. Ik hou het voorlopig op 1x per week 25% verversen maar denk niet dat ik voorlopig van deze verkleuring af kom.
Verder gelukkig nog helemaal geen last van algen, behalve wat bruine uitslag in de sproeibuis. Deze binnenkort maar even schoonmaken, net als de slangen waar de aan- en afvoer naar de pomp door loopt.