Dennerle Nano Scaper's Tank 55L van AD2020


A

AD2020

Guest
Hallo mede-aquarianen :zwaai:

Na het een paar jaar zonder aquaria te hebben gedaan, begon het onlangs weer te kriebelen. Derhalve heb ik de afgelopen weken mijn tijd besteed aan het opnieuw inlezen om mijn kennis weer op peil te brengen, ideeën op te doen en benodigdheden aan te schaffen. Afgelopen donderdag was het dan (eindelijk) zover: het inrichten kon beginnen! Inmiddels zijn we twee dagen verder en heb ik besloten om mijn project hier te posten. Op- of aanmerkingen, tips en/of adviezen zijn van harte welkom! :)

Techniek
-Dennerle Nano Scaper's Tank 55 liter (45x36x34)
-Dennerle Nano-hoekfilter XL
-Dennerle Nano Thermocompact 50w
-Dennerle Nano Style LED 8W
-CO2-set (PlantedBox)

Hardscape
-ADA Aqua Soil Amazonia
-ADA Aqua Soil Amazonia Powder
-Seiryu stenen
-Bonsai driftwood

Planten
-Christmas moss (Vesicularia montagnei)
-Micranthemum ‘Monte Carlo’

Vissen
Uiteraard is het nog even afwachten, maar ik zit te denken aan het volgende visbestand:
-Caridina garnalen
-Boraras brigittae
-Otocinclus affinis/vittatus

En natuurlijk nog wat foto's voor jullie :cool:

Inrichting

20200116_161304.jpg


20200116_192845.jpg


20200116_194702.jpg


20200116_212004.jpg


20200116_212019.jpg


20200117_002522.jpg


Dag 1

20200117_142737.jpg



Dag 2


20200118_163339.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Erg fraai ingericht hoor.

Bedankt! Natuurlijk is dit nog maar de tweede dag... ik ben zelf erg benieuwd hoe hij er over een paar weken uitziet :)

Heeft iemand trouwens de gouden tip om het powder soil wat op het zandpaadje terecht is gekomen te verwijderen?
 
Vind je niet dat die bodem wel erg dik is? Verder ziet het er wel leuk uit

Bedankt. Ik heb aan de voorkant ongeveer 4 a 5 cm aangehouden, zodat de micranthemum monte carlo in ieder geval goed kan wortelen. Daarnaast moet een dergelijke hoogte, voor zover ik weet, geen probleem zijn met ADA aqua soil.
 
Dacht dat @Killerfish zijn zandstrand schoonmaakte door het met een theezeefje schoon te maken. Zand zakt erdoor, korrels blijven in zeefje achter. Weet niet of dit voor jou zou werken.

Goede tip! Het hangt natuurlijk af van de dikte van de zandkorrels, maar ik ga het proberen.

Update: het werkt! Hoewel het gros van het zand blijft liggen in het zeefje, werkt het wel zolang je het maar met beleid doet (en veel geduld erbij hebt ;-)).

Verder: afgelopen week heb ik elke dag, conform de instructies van ADA Aqua Soil Amazonia, een waterverversing (50%) gedaan. Vanaf vandaag ga ik over naar 1x per 2 dagen. Daarnaast heeft mijn '“Edge” CO2 diffusor' het afgelopen week helaas begeven, dus die heb ik inmiddels vervangen voor de Aquario neo CO2 diffusor mini. Verder heb ik de Dennerle Nano Hang-on thermometer in de bak gehangen. Komend weekend ga ik met een kwastje proberen de soil een beetje netjes recht te trekken. Door het planten van de monte carlo is het landschap namelijk op sommige plekken namelijk aardig gaan golven :) Op- of aanmerkingen, tips en/of adviezen zijn wederom van harte welkom!

p.s. de Bonsai wordt nog op zijn plek gehouden door een steen. Zonder die steen gaat hij namelijk direct drijven...

Dag 7
20200123_175407(1).jpg
 

Terug
Bovenaan