Dennerle scaper's tank 50 l Mandykuh


Rood en blauw geen idee misschien gewoon een paar dezelfde lage makkelijkere voorgrond plantjes :juggle::help:


Cryptocoryne parva voor blauw? Koop dan misschien best wel een paar stuks want het is een trage groeier. Blijft sowieso klein.
En eventueel Micranthemum "monte carlo" voor rood... Makkelijker dan HC maar ook een mooi, fris groen kleurtje...
Of omgekeerd: rood=parva, blauw=monte carlo

Voor paars kan je eventueel ook Cryptocoryne nevelii overwegen. Lijkt een beetje de grote broer van C. parva en is een mooie (vind ik toch), makkelijke plant die niet zo heel groot wordt...

Mooi bakje trouwens!! :thumbs:

Edit: Marsilea hirsuta is ook een leuk, klein plantje...
 
Cryptocoryne parva voor blauw? Koop dan misschien best wel een paar stuks want het is een trage groeier. Blijft sowieso klein.
En eventueel Micranthemum "monte carlo" voor rood... Makkelijker dan HC maar ook een mooi, fris groen kleurtje...
Of omgekeerd: rood=parva, blauw=monte carlo

Voor paars kan je eventueel ook Cryptocoryne nevelii overwegen. Lijkt een beetje de grote broer van C. parva en is een mooie (vind ik toch), makkelijke plant die niet zo heel groot wordt...

Mooi bakje trouwens!! :thumbs:

Edit: Marsilea hirsuta is ook een leuk, klein plantje...

Cryptocoryne parva en de Cryptocoryne nevelii vind ik wel leuk ja.
20180226_214511.jpg


Cryptocoryne Neveli misschien oranje en de Cryptocoryne parva voor zowel groen als rood.

Deze vind ik ook leuk
Crassula helmsii
Eriocaulon cinereum
Echinodorus tenellus
Alternanthera reineckii
Pogostemon
Utricularia graminifolia


Dat monte Carlo heb ik gehad en dat was 1 grote snots geworden.
 
Ik zou het lekker zo laten en enkel wat catappabladeren op de voorgrond waar de garnalen lekker van kunnen smikkelen en kan je ze ook goed zien ;)
 
Ik zou het lekker zo laten en enkel wat catappabladeren op de voorgrond waar de garnalen lekker van kunnen smikkelen en kan je ze ook goed zien ;)
Ben het met je eens.

De bak is echt mooi geworden. Of ik heb er overheen gelezen maar hoe is het afgelopen met je waterwaardes. Draait de bak weer een beetje goed?
 
Ik zou ook niks meer neerzetten, vooral niet op de voorgrond. Is heel mooi zo! Goede scape en veel loopruimte voor de garnalen :)
 
Mooi ingericht bakje! Die bodem van Ada, bevalt die? Is er 1 zak van 9kg ingegaan? Ik overweeg ook een bodem van Ada of JBL. Wordt het niet blubberig op de bodem van kapotte substraat?
 
Cryptocoryne parva en de Cryptocoryne nevelii vind ik wel leuk ja.
Bekijk bijlage 244782

Cryptocoryne Neveli misschien oranje en de Cryptocoryne parva voor zowel groen als rood.

Deze vind ik ook leuk
Crassula helmsii
Eriocaulon cinereum
Echinodorus tenellus
Alternanthera reineckii
Pogostemon
Utricularia graminifolia


Dat monte Carlo heb ik gehad en dat was 1 grote snots geworden.

Paar leuke opties dus komt zeker goed!
Aangezien je niet van snot houdt zou ik Utricularia graminifolia niet echt aanraden. Niet zo een makkelijk plantje (en dan druk ik me nog zacht uit) dat graag mag versnotteren als het niet blij is...
;)
 
Mooi ingericht bakje! Die bodem van Ada, bevalt die? Is er 1 zak van 9kg ingegaan? Ik overweeg ook een bodem van Ada of JBL. Wordt het niet blubberig op de bodem van kapotte substraat?


ADA soil powder bodem heb ik. Nee blijft hard zeg maar. Je moet wel even wat werk erin stoppen maar het is 1 van DE BESTE bodems op het moment. Ik heb 9 kg gepakt maar heb nog over ervan zeker 1,5 kg maar ik wil bewust niet een te hoge bodem. @Felereca heeft deze bodem ook en is tot op heden zeer tevreden erover en zijn scapes zijn geweldig!

De parva niet.

Was ik inderdaad al achter gekomen dank je.

Ik zou het lekker zo laten en enkel wat catappabladeren op de voorgrond waar de garnalen lekker van kunnen smikkelen en kan je ze ook goed zien ;)

Zou kunnen ja MAAR er komen er toch nog bij. 1x die naast de filter en 1 net achter het hout bij de verwarming maar dat kan ook gewoon een mosbal worden. Dan zie je de wortels niet ;) en dan nog iets voor rood. Misschien mos op een steen of ook een mosbal en bij groen en dan blauw weglaten. Oranje kijk ik even aan.

Ik vind de bak nu behoorlijk kaal en saai :juggle:

Ik zou ook niks meer neerzetten, vooral niet op de voorgrond. Is heel mooi zo! Goede scape en veel loopruimte voor de garnalen :)

Dank je maar zijn lage en kleine plantjes die ik op het oog heb. Ik wil geen groepen gaan neerzetten. Zie reactie op @Seabait

Er zijn wel wat soorten die vrij klein blijven :) zoals @Dirk Bazuin al aangaf. Sorry voor de wat latere reactie, kreeg niet echt een melding :(

Lang leve Google:p en @Dirk Bazuin :D

Paar leuke opties dus komt zeker goed!
Aangezien je niet van snot houdt zou ik Utricularia graminifolia niet echt aanraden. Niet zo een makkelijk plantje (en dan druk ik me nog zacht uit) dat graag mag versnotteren als het niet blij is...
;)

Oh nou dan valt die inderdaad al meteen af haha. Bedankt voor de tip:D

Zou die tip ook aanraden .

Komt helemaal goed :D soms ben ik net wat eigenwijzer :D
 
Deze plantjes nog besteld voor in de bak. Dan zal het wel klaar zijn. Ze zullen woensdag binnen komen.

Bolbitis Heteroclita Difformis
Pogostemon Helferi
Echinodorus Tenellus
Chladophora Aegagropphila

Momenteel word de bak even gebruikt als opvang voor de Pterophyllum Rio Nanay. Deze gaan aan het eind van de week over.
 
Wil je garnalen erin, nergens boltjes te koop :stom: ik kan wel blauwe carbon? garnalen halen maar ik ken deze totaal niet:rolleyes:
 
Ik weet niet waar je woont maar op marktplaats staat wel het een en ander als je zoekt op taiwan bee
 
Ja lastig om te vinden inderdaad heb alleen nog op rendo shrimp, dan betaal je 4 euro per garnaal maar dan moeten er ook verzendkosten overheen.
 
Helaas nog geen leuke garnalen gevonden.

De bak afgelopen week

20180309_150253.jpg


De bak gisteren.

20180310_193245.jpg


Bak vandaag moet even wachten haha die is mistig van de ramen schoon te maken...

Ik vond het felle groene net iets te.
 
Zo staat de scaper er nu bij.
Even wat gespeeld met de verlichting.

20180310_201344.jpg

20180310_201323.jpg

20180310_201336.jpg
20180310_201338.jpg


En zo blijft de bak nu ook :D
 
Je hebt toch alles eruit gehaald en opnieuw begonnen ?


Niet de bodem en filter enz. Ik heb enkel de planten flink gespoeld en veel waterwissels.. waterwissels waren en zijn sowieso veel nodig geweest ivm de bodem.
 
Heel mooi geworden wil zelf ook zo iets met dat hout in mn andere bak maar dan vekleden met anubias. Achter denk ik cabomba ofzo. Jammet dat de garnalen zoektocht is mislukt.
 

Terug
Bovenaan