Dennerle scaper's tank 50 l Mandykuh


Dan ga je met osmose moeten werken !!

Dat weet ik maar dat heb ik dus niet:juggle: online kopen voor €100,- zonder te zien qua kleuren enz vind ik een te groot risico... Helaas vind ik niets in de buurt.
 
image-10-03-2018_21-22-52-64.jpg
image-10-03-2018_21-22-49-49.jpg
image-10-03-2018_21-22-47-13.jpg


Zijn wel mooie. Wat een gedoe. 5 jaar geleden ofzo had amper iemand osmose :juggle:
 
Zijn zeker hele mooie.
Wat zijn je waterwaarden dan want wie weet is het prima geschikt zo.
 
Ik kreeg net een telefoontje van onze LFS dat ik 40 vuurgarnalen deze week mag ophalen. Hij gaat stoppen met garnalen. Mare ik heb totaal niets met vuurtjes :juggle:

Van de andere kant als ik er garnalen in heb prima en dan netjes wacht op een mooie groep blauwtjes en erna de vuurtjes in de rio doe :juggle:

Hmmm:rolleyes:
 
Ik kreeg net een telefoontje van onze LFS dat ik 40 vuurgarnalen deze week mag ophalen. Hij gaat stoppen met garnalen. Mare ik heb totaal niets met vuurtjes :juggle:

Van de andere kant als ik er garnalen in heb prima en dan netjes wacht op een mooie groep blauwtjes en erna de vuurtjes in de rio doe :juggle:

Hmmm:rolleyes:
Vuurtjes zijn sowieso sterk en vinden het leuk in bijna elke bak! Dan heb je mooi de gelegenheid om te wennen aan garnaaltjes en kan je een mooie groep opbouwen voor in de rio. Win win lijkt mij. Ik weet niet hoelang het duurt voordat john een aantal over heeft?
 
Vuurtjes zijn sowieso sterk en vinden het leuk in bijna elke bak! Dan heb je mooi de gelegenheid om te wennen aan garnaaltjes en kan je een mooie groep opbouwen voor in de rio. Win win lijkt mij. Ik weet niet hoelang het duurt voordat john een aantal over heeft?


Ik denk dat hij pas echt serieus gaat kweken met de blauwe als zijn kweekopstelling draait en gaat. En aangezien ik geen rode wil :D blauw, zwart en wit dat mag maar geen rood. Tenzij ze meer wit dan rood hebben :D ik ben niet veel eisend haha.

Ja ik was aan het denken om dan wat meer mos en mosballen en lage planten in de loop van tijd in de rio te doen aan 1 kant van de bak en daar de vuurtjes dan in. Desnoods een 3de bak opzetten voor de kleintje vuurtjes.

Ik heb in de rio geen bodem vissen of dergelijke vissen die zich verstoppen dus opzicht. De vorige groep ging ook super tot ik de rio ging leeghalen en alle garnalen heb verkocht...
 
Mevrouw kan weer gewoon ff gratis garnalen krijgen..... was ik ook maar een knappe vrouw! :juggle:;)
Zit nu rond de 15 blauwe in totaal maar als ze gaan kweken kan het snel gaan natuurlijk.
Zwart blauwe heb ik meer dan genoeg voor je hoor! ;)
 
Mevrouw kan weer gewoon ff gratis garnalen krijgen..... was ik ook maar een knappe vrouw! :juggle:;)
Zit nu rond de 15 blauwe in totaal maar als ze gaan kweken kan het snel gaan natuurlijk.
Zwart blauwe heb ik meer dan genoeg voor je hoor! ;)

Geen enkel probleem ik heb ze zo in de rio zitten :D

Ik wil een mooie groep blauwe en blauw zwarte dan! Ga ik ze SeaJohn 1 noemen tot uhm.......

Gratis garnalen hahaha het zijn maar vuurtjes he ;) volgens mij komt men die aan de straat nog niet meer kwijt. Gewoon eens knipperen met je ogen misschien helpt dat :D
 
Ik heb de garnalen NIET overgenomen. Ze zaten allemaal in andere bakken met vissen en dergelijke. Ik vond het een beetje een risico....
 
Nog te redden of ? Ik krijg vrijdag de planted in box 5liter via mn LFS aangezien deze online niet leverbaar is.
20180321_141326.jpg
 
Vreemd.
Om van groen naar zo bruin te komen in drie dagen zou er iets extreem moeten gebeuren.
Heb je iets aangepast?
 
Temp na beneden en ww en timer van de lamp gehaald :juggle: teveel van het goede ? Ik heb dat zaterdag gedaan. Maar is een duidelijk teken van te weinig plantenvoeding maargoed morgen komt de voeding binnen maar ik denk dat het voor deze 3 te laat is en wellicht beter om te kijken dan voor andere planten ivm toevoegen van garnalen. Al zeggen ze dat planted in box geheel veilig is voor garnalen...
 
Driemaal met de ogen knipperen en de plantjes waren ook helemaal van slag .
 
Uhm 2 weken ofzo stonden ze erin... Straks maar even met de wissel eruit halen en eens kijken hoe dat planted in box werkt en aanslaat.

Misschien neem ik wel andere plantjes mee van de LFS wat het donkere contrast doorbreekt of juist niet haha. We will see
 
Jammer van je plantjes, maar ik denk toch dat de oorzaak een combinatie van meerdere factoren is (zoals jezelf ook al denkt). Als je nu zonder timer werkt, hoelang brand je verlichting of is dat nu hoe het uitkomt? Hoeveel heb je de temperatuur verandert?

De blauwe, zwarte en de combi zijn hier (bij mijn wederhelft) ook het meest geliefd, hoewel ik persoonlijk meer voor de donkere rode varianten ben.
 
Temp had ik op 27 staan en nu op 23.
Licht gaat aan als de andere bak ook aangaat.
Timer is ondertussen al vervangen.

Ik heb de planted in box Mirco
Micro-A.jpg

Ik ben eens benieuwd.

Nou helaas ik vind nog niet eens garnalen voor een normale prijs. Zelfst niet voor vuurtjes terwijl ik wel graag vriendjes wil voor de stiekeme lifter bij de maanvissen.

Ik hoor maar steeds het liedje

20180329_193554.jpg
 
Leuke garnaaltjes voor je bak:thumbs:

Ach zijn maar vuurtjes niet zo speciaal :D maar als ik moet wachten op mm Zeeuwse vriendje :D whahahaha :p

De oudste vind het wel helemaal geweldig. Daar doen we het ook een beetje voor he. Zodat zij ook de belangstelling hebben :)
 
Nou de jongste had al een Helena in zijn handen :juggle: ham ham hmm? Nee Raff die mag je niet opeten :oops:

Dekplaat maar snel terug erop voor meneer dadelijk gaat zingen alle eendjes.......
 

Terug
Bovenaan