Dennerle scaper's tank 50 l Mandykuh


Weet jij wat dit is @Seabait bij deze garnaal?

20180428_151714.jpg
20180428_152331.jpg
20180428_152336.jpg
20180428_152356.jpg
20180428_152618.jpg
 
Op mn telefoon zie ik de foto's mooi helder en duidelijk en via de laptop is het zo onduidelijk als iets :juggle:
 
Wat een mooi bakje met prachtige bewoners!
Helaas heeft die ene garnaal een schimmel.
Voor zover ik weet heel besmettelijk en helaas funest...
 
Mandy, verliefd op je mooie garnalenbakje, zo mooi ingericht en de garnaaltjes zijn ook prachtig.
 
Is eruit. Ga geen risico lopen ook al zit die er al weken in.
 
Ik kan de ramen beter even niet meer schoonmaken want uhm:juggle::D

20180428_181631.jpg
20180428_195109.jpg
20180428_193014.jpg
20180428_193724.jpg
20180428_195131.jpg
20180428_193734.jpg


Al de vlekjes en puntjes enz zijn baby's :D
 
Ja goed dat je de garnaal uit de bak hebt gehaald want dat is niet zo best en hopelijk zijn er niet meer besmet.
Hier nog een filmpje erover,



Kom je ook eens kijken:p
Ik had het inderdaad begrepen dat is ze eruit moet halen.
Ik hoop dat de jongen het niet ook hebben want jeh die zaten er al zeker 3 weken in.
Ik heb er 2 eruit gehaald en morgen even verder kijken op die dag komt het dan ook niet meer.

Ik zeg het je ik heb echt elk ongewenst beest al erin gehad en nu ziektes?! :juggle:

Allemaal die kleine dingen zorgen er alleen maar meer en meer voor dat ik de stap na zee niet ga maken hoor.
Mijn zin gaat hier al ver van over:mad:
Ik had ook gelezen dat het je hele bak kan uitgroeien yeah maargoed ik zal positief blijven :juggle::juggle::juggle:
 
Wat doe je als je niet kan slapen?! Juist ja met een extra lamp erbij op garnalen jacht! Nog 2 gevonden dus nu in totaal 4. Ik zie wel veel zwangeren in de diep rode kleur en dat is nu juist de groep die dit heeft. Dus of de jongen het dan ook hebben is even afwachten...

Morgen opnieuw kijken kijken kijken in de bak. Fijn een bak die flink groen beplant is en je de onderkant moet zien bij de bij garnalen :juggle:

20180429_011908.jpg
20180429_011958.jpg


Nog een filmpje van ze. Toch bizar dat dit dodelijk is zeg maar. Want ze eten, tonen normaal gedrag, zijn voller dan van kleur. Je zou toch zeggen dat als ze iets te lijden hebben ze ander gedrag zouden vertonen...

 
Is wel weer heel frappant dat je nu dit weer hebt met je garnalen,wat een pech steeds

Zijn de laats bijgevoegde garnalen maar zijn veel van zwanger. Maar ach afwachten maar.

Het enige dat ik me afvraag is, de laatste maanvis die erbij is gekomen komt uit de bak met deze garnalen :juggle: hopelijk ga ik daar ook niet van die rare dingen bij vinden opeens.
 
Dat is weer balen zeg en zoals John al aangeeft zullen vissen iet voor alles vatbaar zijn en omgekeerd ook niet lijkt mij zo toe. Moed blijven houden Mandy.
 
Ik kom niks tegen van vissen met deze rotzooi dus daar zal je niet bang voor hoeven zijn.

Nee ik ook niet. Bijzonder ook dat men niet kan achterhalen waardoor garnalen dit krijgen. De ene zegt er is een middeltje voor en de ander zegt nee werkt allemaal niet. Is een bepaalde gen. Mare ik zag ook een filmpje en bij die kweker kostte dit grapje hem meer dan 2000 garnalen waar hij jaren over had gedaan met een hoge perfecte kleur dekking.

De ene zeg dode en de ander zeg gewoon laten maar apart houden.

@michelle1 ben je hiermee bekend ? Ik denk ik tagg je even gezien je grote kennis over ziektes en alles wat erbij komt kijken :)
 
De moed niet opgeven hoor .

I know. Maar dit is iets waar je gewoon niets tegen kan. Dat is gewoon het vervelende :juggle:

Dat is weer balen zeg en zoals John al aangeeft zullen vissen iet voor alles vatbaar zijn en omgekeerd ook niet lijkt mij zo toe. Moed blijven houden Mandy.

Ik merk ook niets qua gedrag ofzo bij de maan maar je gaat wel meteen alles na zodat je niet later weer voor verrassingen komt in een andere bak.

Voor nu kan ik enkel uren voor de scaper gaan liggen met mn netje en bakje kijken kijken en kijken na groene buikjes. Veel zwangere helpt dan niet bepaald mee hahaha want lijkt er soms veel op :stom:
 
Ik ga voor deze bak maar even een nieuwe bodem bestellen met wat varens ofzo. Enkel simpele makkelijke planten. Eens kijken of dat combo spul gaat werken dan voor de besmette garnalen.
20180429_100629.jpg
 
Geen groene buikjes meer gevonden wel allemaal baby's :D
Ik ben net tandenborstels gaan halen om het glas schoon te maken straks tijdens de wissel want als ik nu als een wilde met een sponsje ga beginnen :juggle:
De waterwissel zal ik ook maar met een dunne slang doen ipv de tuinslang :) wellicht nu meer onderhoud met de wissel dan met de rio :D
20180501_140421.jpg
20180501_140606.jpg
20180501_160335.jpg
20180501_161136.jpg
 
Waaw, babyboom!
Fijn dat je geen groene buikjes meer hebt gezien. Duimen dat het weg blijft!
 

Terug
Bovenaan