Design aquarium met garnalen


J

Jordy123

Guest
Hallo mijn naam is Jordy, ik ben nieuw op dit forum. Vroeger had ik een juwel aquarium van ongeveer 50 liter. Er zaten guppen en garnalen in, de aquarium had maar 1 plant ( die dat je krijgt als je goudvissen aanschaft). Die tijd had ik nog niet echt verstand van aquaria en bewoners. Ik had wel heel veel baby guppies gekregen. Nu weet ik dat guppen minimaal een 60l aquarium nodig hebben en dat garnalen in groepjes gehouden moet worden. Ik wil graag een design aquarium beginnen met garnalen. Ik dacht tussen deze 4:

-Biorb halo mcr 15 ( design vind ik echt prachtig vooral die verschillende kleuren led maar je kan geen verwarming inzetten omdat je de deksel dan niet meer dicht kan doen. Ook neem ik aan dat het een probleem word met dat filtersysteem. Als ik deze zou aanschaffen moet ik eigenlijk neppe plantjes en stenen kopen, om rekening te houden met het filtersysteem. Maar ik vind het echt een prachtig aquarium.)

-Superfish home 40 €110 ( prachtig design aquarium maar heb een paar berichten gelezen. Het schijnt dat deze type aquarium weinig licht geven en het filtersysteem vervangen ze vaak. Tog blijft deze aquarium voor zo'n design en volgens mij het grootste vergeleken die anderen goedkoop.)

- Nano dennerle cube 10l compleet €100 ( ik keek even bij aquarium&zo, ze verkopen deze kleine 10l aquarium voor €100 met alles compleet. Wat ik ook raar vind, je krijgt een nano led lamp 5.0 derbij die eigenlijk volgens mij veel licht opbrengst geeft in zo een klein bakje. Dit vind ik allemaal netjes geregeld. Heelas is het maar 10l, maar wel een mooie prijs.)

- Nano dennerle cube 30l compleet €145 ( zelfde verhaal als die van 10l alleen iets groter voor €145 bij aquaria Veldhuis.)

Ik wil graag beginnen met vuurgarnalen omdat die volgens mij makkelijk zijn. Alvast bedankt en sorry dat ik zoveel zeg voor een groentje ;)..
 
Ik zou minimaal dan een 30 liter nemen want dan heb je wat ruimte ook voor de inrichting en ze zijn wat stabieler. Zelf heb ik de SF Expert 30 en dat zijn leuke bakjes.
Vuurgarnalen zijn makkelijk om mee te beginnen en neem er minimaal 10.
 
Is gewoon een kwestie van smaak, welke vind jij het mooist?
Vuurgarnaaltjes zijn heel makkelijk, dus dat zal geen probleem zijn

Alleen die Biorb, ben er niet zo'n fan van...;)

dat je krijgt als je goudvissen aanschaft)
Die zitten er toch niet in?;)
 
Bedankt voor jullie reactie jongens ;) , ja ik vind het heel raar haha... 5.0 led in zo'n klein bakkie. Maar zouden vuurgarnalen ook overleven in zo'n biorb met al dat kunststof? Zelf wil ik nu gaan voor de dennerle 10 of 30. Bij de superfish zou ik eigenlijk een bijpassende meubel kopen. Ik moet ook letten dat er extra kosten komen met de beplanting en hout. Ik had eigenlijk al een berekening gemaakt. Dit is + beplanting

Biorb €180
Sp €150
10l €135
30l €185
 
Ja oké ;), alleen wil ik de totale kosten even weten. Ik wil de bak full beplant + hout
 
Bedankt voor die quote haha. Het valt eigenlijk best mee, moet ik om de maand de aquarium verschonen ?
Nee, je rich het aquarium, en laat het dan 4 weken indraaien, zonder dieren. Daarna wekelijks 10-20% verversen, en klaar;)
 
Nee, je rich het aquarium, en laat het dan 4 weken indraaien, zonder dieren. Daarna wekelijks 10-20% verversen, en klaar;)
Jaa om die bacterie zeker actief te laten worden tog? :). Vroeger was ik zo dom geweest om gelijk vissen te zetten
 
De Biorb vind ik zelf ook ook heel mooi! Maar heel prijzig voor het formaat.

Ik wil je nog een optie geven..de Fluval Edge.Die heb je ook in 60 liter.
 
Heb vandaag net de Dennerle Nano cube 30 opgestart.mooi formaat bakje.
Kostte me met hout en plantjes net €200 nieuw. Geen co2, lijkt me niet nodig ook bij garnaaltjes.
 
wow wat geven jullie veel geld uit zeg:br:.. Als je op marktplaats kijkt heb je al snel zo'n klein bakje voor 40euro. Een aqua van 30liter voor 200... mijn 300liter bak was 200
 
Het (prijs)verschil tussen gebruikt en nieuw - en de kwaliteit - kan vrij fors zijn.
Is helemaal naar wat de koper wil.
 
Ach het is een hobby en dat mag wat kosten.
En ja dat doet het dan ook.
Precies Dirk, en op Markplaats moet je genoegen nemen EN geluk hebbe met het aanbod.
Daarnaast moet het aquarium ook nog in een goede staat zijn, zeker als het een prominente plek krijgt.

Ik kon op MP geen geschikte bak vinden die ik mooi vondt, en dus heb ik deze Dennerle nieuw gehaald.
En ook nog helemaal in Renswoude, dus 3uur rijden (retourtje met de auto).
 
Ik zeg hier al maanden nee nu heb ik alles voor de huidige bak maar jan heb ik toch weer wat nodig.
En dan heb ik het niet eens over vaste kosten zoals voer, mest en co2.
 
Hahah , rond de 200 euro kan geen kwaad. Maar @Nekko ik geef je groot gelijk ! Zo een dude op marktplaats verkoopt een sf home 80 met planten, hout en 350 garnalen. Hoogste bod was volgens mij 120 als ik nu 150 bied heb ik gelijk die aquarium te pakken met alles compleet! Als het niet 2de hands was .. dan ben ik zeker veel geld kwijt

Sf home 80 = €160
Planten hout etc = €50
350 garnalen = vuur en white pearl schat ik €70 ?
 
Moet je wel zeer goed letten op beschadigingen en krassen.. heb dat zelf ooit niet zo goed gedaan met een 400L bak en had na 2 weken al spijt.

voor mij geen 2e hands aquaria meer.
 
Heb vandaag net de Dennerle Nano cube 30 opgestart.mooi formaat bakje.
Kostte me met hout en plantjes net €200 nieuw. Geen co2, lijkt me niet nodig ook bij garnaaltjes.

Vraagje, is het licht voldoende? Sommige aquaria geven weinig licht en dat vind ik beetje saai. Geeft ook beetje problemen aan de planten.
 
Moet je wel zeer goed letten op beschadigingen en krassen.. heb dat zelf ooit niet zo goed gedaan met een 400L bak en had na 2 weken al spijt.

voor mij geen 2e hands aquaria meer.

Inderdaad , dat is zo triest wanneer ergens een gaatje zit.. en voor je het weet is die led kapot van een sf home
 
Vraagje, is het licht voldoende? Sommige aquaria geven weinig licht en dat vind ik beetje saai. Geeft ook beetje problemen aan de planten.
Lampje is 6Watt, 6500kelvin. Ik vindt dr een beste bak licht afkomen.
Dennerle heeft nu ook de Power Led 5.0 die zullen nog wel wat feller zijn denk ik.
 
Lampje is 6Watt, 6500kelvin. Ik vindt dr een beste bak licht afkomen.
Dennerle heeft nu ook de Power Led 5.0 die zullen nog wel wat feller zijn denk ik.

Inderdaad ! , ze zetten gwn een 5.0 power led bij in een 10l bakkie van dennerle ! Dat is toch ongelofelijk ..
 

Terug
Bovenaan