don1262
Well-known member
- Lid geworden
- 16 september 2022
Ik twijfel ook wel heel erg dat het van de bodem zou komen. Als het aan de bodem zou liggen zou ik zeggen dat de panda's eerst last zouden krijgen en je zou waarschijnlijk al een paar dode panda's gehad hebben.
Weet ook dat niet alle corydora's even grote en dikke snorren hebben. Het scheelt van soort tot soort en zelfs onderling scheelt het ook.
Wij hebben ook eens last gehad van vinrot en wilde toen ook esha gaan halen. Dit werd on afgeraden in de viswinkel. Volgens de verkoper werd esha al heel lang gebruikt en zijn verschillende ziekte er al resistent tegen geworden. Daarom zei hij als je het toch echt wil gebruiken raad ik een hogere dosis aan ( hij zei exact hoe maar ik weet het niet meer ). Hierna rade hij ons omnipur aan van sera en met de omnipur hebben wij wel succes gehad met de vinrot ( esha nooit geprobeert ). Ik dacht dat het de koper was in de esha waar de garnalen en slaken niet tegen kunnen en omnipur bevat geen koper ( ik kan ook bevestigen dat omnipur garnaal safe is )
Maar ik zou nu gewoon de kuur afdoen en niet van medicatie gaan wisselen.
Deze video is ook wel interessant in verband met de snorren van de corydoras
En als laatse wil ik je toch nog 1 ding vragen. Is er stress of agressie ofzo geweest naar de nieuwe corydora's door een gourami of een andere vis ofzo?
Ik kan me voorstellen dat dat bij verschillende vissen en kwaaltjes een imuun opgebouwd is, maar bij vinrot spelen 2 dingen. De oorzaak en het gevolg. De oorzaak zal misschien niet verholpen worden door die opgebouwde tollerantie, maar esha 2000 zou wel eventueel kunnen helpen met het genezen van de vinnen. Ik vond namelijk dat tijdens de behandeling de genezing van wat wondjes erg snel gingen namelijk en de vinrot van mn gup verdween 😄