discus vis heeft plekken op voorhoofd

  • Onderwerp starter Deleted member 33894
  • Startdatum

D

Deleted member 33894

Guest
hoi iedereen
ik heb een discus vis die heeft nu sinds 3 dagen zijn hoofd kapot.
ik persoonlijk denk doordat er eten ergens vast zat en hij dit probeerde te pakken wat dus fout is gegaan.
maar nu zit er witte plekken bij maar het lijkt wel uit te steken.
nu vertoond hij vandaag ook apart gedrag ligt scheef en veel op de bodem..
ik heb mijn water laten testen in de winkel alles was perfect behalve mijn chloor waardes en daar heb ik gelijk naar gehandeld..

helppppp
 

Bijlagen

  • 633BD416-22E2-4B38-8A7D-815D58F2DCF6.jpeg
    633BD416-22E2-4B38-8A7D-815D58F2DCF6.jpeg
    63 KB · Weergaven: 77
  • EB047A63-2E7C-466C-AEAA-D6801A5E4E3D.jpeg
    EB047A63-2E7C-466C-AEAA-D6801A5E4E3D.jpeg
    38.9 KB · Weergaven: 72
  • IMG_0754.MOV
    23.4 MB
nee zeker niet ik woon in flevoland… denk wel het zachtste water het verbaasde mij ook.. maar blijkbaar wordt er meer chloor in het water gedaan
 
@Plantjesbos kan dit echt over 1 nacht zo erg?? dit was gelijk zo niet plekje na plekje
 
Lijkt mij flaggelaten.
Daardoor ontstaan mineraal tekorten en ontstekingen waardoor gaten in het hoofd vallen. Ook wel gaten ziekte genoemd.

Medicijn: Metronidazol
 
Flevoland je bedoelt Almere?

Daar zit geen chloor in het water, ik kom daar net vandaan.
Zal wel weer met een teststrip zijn gemeten.
Daarnaast is discus geen starters vis en zou een gevorderde aquariaan zelf in staat zijn zijn water te testen.
 
Flevoland je bedoelt Almere?

Daar zit geen chloor in het water, ik kom daar net vandaan.
Zal wel weer met een teststrip zijn gemeten.
Daarnaast is discus geen starters vis en zou een gevorderde aquariaan zelf in staat zijn zijn water te testen.
Bekijk ik de verticale strepen als zijnde stress gedrag ? Of gebruiken ze die als communicatie middelen om bijvoordbeeld onderdanigheid te tonen ofzo ?

Mvg
 
Flevoland je bedoelt Almere?

Daar zit geen chloor in het water, ik kom daar net vandaan.
Zal wel weer met een teststrip zijn gemeten.
Daarnaast is discus geen starters vis en zou een gevorderde aquariaan zelf in staat zijn zijn water te testen.
ik woon in lelystad en ze hebben met druppels getest niet met teststripjes..
ikzelf kan het ook testen alleen er was iets met mijn water en ik kon mijn vinger er niet opleggen wat…
vind je best negatief overkomen erg jammer… het is niet dat ik met chloor me aquarium schoon loop te maken dus tis toch echt van het leidingwater…
 
Bekijk ik de verticale strepen als zijnde stress gedrag ? Of gebruiken ze die als communicatie middelen om bijvoordbeeld onderdanigheid te tonen ofzo ?

Mvg
Dit zijn kweekjes.
Grote kans dat de strepen niet meer functioneren zoals bij wildvang, f1 en f2.
Dat is al helemaal eruit gekweekt.
Veel nakweek heeft de strepen niet meer.

Strepen bij wildvang staan uit bij de drie a vier hoogsten in rang. De rest zal altijd strepen aan hebben als teken van onderdanigheid. Verder kunnen strepen knipperen tojd ns communicatie. Soort morse 🤣
Adhv de strepen kan je geen conclusie trekken over stress of ziek oid.
Zwart daarintegen is wel degelijk stress ziek zwak misselijk.
Een zwarte discus is niet happy.

Een discus die zich terug trekt, plat of schuin ligt is ook niet happy.
 
Dit zijn kweekjes.
Grote kans dat de strepen niet meer functioneren zoals bij wildvang, f1 en f2.
Dat is al helemaal eruit gekweekt.
Veel nakweek heeft de strepen niet meer.

Strepen bij wildvang staan uit bij de drie a vier hoogsten in rang. De rest zal altijd strepen aan hebben als teken van onderdanigheid. Verder kunnen strepen knipperen tojd ns communicatie. Soort morse 🤣
Adhv de strepen kan je geen conclusie trekken over stress of ziek oid.
Zwart daarintegen is wel degelijk stress ziek zwak misselijk.
Een zwarte discus is niet happy.

Een discus die zich terug trekt, plat of schuin ligt is ook niet happy.
Dit zijn kweekjes.
Grote kans dat de strepen niet meer functioneren zoals bij wildvang, f1 en f2.
Dat is al helemaal eruit gekweekt.
Veel nakweek heeft de strepen niet meer.

Strepen bij wildvang staan uit bij de drie a vier hoogsten in rang. De rest zal altijd strepen aan hebben als teken van onderdanigheid. Verder kunnen strepen knipperen tojd ns communicatie. Soort morse 🤣
Adhv de strepen kan je geen conclusie trekken over stress of ziek oid.
Zwart daarintegen is wel degelijk stress ziek zwak misselijk.
Een zwarte discus is niet happy.

Een discus die zich terug trekt, plat of schuin ligt is ook niet happy.
Das zonde !
Lijkt me dat een discus in het algemeen wel vrij goed ontwikkeld is .
Rangen etc , hiërarchie in groepen .
Efficiënte vissen :)

Thx voor uitleg .

Mvg
 
Hoe kom je aan chloor in je water? Woont u in België?
Incidenteel (vooral bij verstoringen van de leidingen en/of waterzuivering) wordt er ook in Nederland(!) chloor in het water gedaan!
Ik heb in het kader van onze verhuizing een gedetailleerd waterrapport (opgemaakt door het waterbedrijf zelf) opgevraagd en daar bleek bij 1 meting over het jaar wel degelijk chloor in het water te zitten!
Het is zeldzaam, maar het kan dus wel degelijk voor komen en het is dus verstandig om als voorzorgsmaatregel te zorgen voor veel lucht in het bijvulwater. Dan is die chloor snel genoeg weg.
 
Wat voor voer krijgen ze?
ze krijgen diepvries discus voer… maar goed mijn andere vissen krijgen de tropische mix voer die met de wormen.. ik heb nu filmpjes bekeken met hoe ik de medicatie moet toepassen enz ik ga morgen er gelijk voor kijken.. ook bij de discus kweker waar ik ze heb gekocht misschien heeft hij advies..
ik ga deze wormen dus niet meer voeren want dat kan dus een oorzaak worden dat mijn vissen ook ziek worden.. altans dat zei dus iemand die dat uitlegde hoe de medicatie werkte…
ik zie wel sliertjes nu aan zitten bij de witte plekjes… dus denk een combi van parasiet en schimmel..

hij eet gelukkig nog wel dus hopelijk optijd…
zwemt ook gelukkig niet zo raar meer en heeft echt nog wel een goede blauwe kleur de zwarte lijnen waren mij nog niet opgevallen.. mijn andere discus is oranje wit en echt heel vel.. kan me niet voorstellen dat ze het slecht hebben alleen dan dat deze nu iets heeft.. ik heb ze nu bijna een jaar en zijn al flink gegroeid..

wat voert u ??
 
Diepvries discus voer op basis van hart?

Wat voor wormen bedoel je bij de tropische mix?
 
Diepvries discus voer op basis van hart?

Wat voor wormen bedoel je bij de tropische mix?
Diepvries discus voer op basis van hart?

Wat voor wormen bedoel je bij de tropische mix?
eumm het zijn diepvries rode blokjes speciaal voor discus dit kreeg ik van de kweker het heet wel good ❤️heart .
maar dat was het speciale voer voor hun..


en de tropische mix dacht dat daar zwarte en witte muggenlarven artemisia en bloodworm in zit.
 
Good hart is van Stendker en bevat runderhart.
Runderhart geeft in de darmen een boost voor flaggelaten en dat is precies waar deze vis last van heeft.
Ik ben geen voorstander van dit voer.

Die tropische mix is verder onschuldig en kan je blijven geven. Ookal staat er bloodworms dat zijn niet de wormen waar de discus last van heeft.
Het heeft niks met wormen te maken maar zijn rode muggenlarven van de dansmug.

Voor discus kan je het beste voer geven op basis van knoflook zonder hart. Knoflook zorgt voor een betere darmflora door het bestrijden van diverse parasieten.
 
Good hart is van Stendker en bevat runderhart.
Runderhart geeft in de darmen een boost voor flaggelaten en dat is precies waar deze vis last van heeft.
Ik ben geen voorstander van dit voer.

Die tropische mix is verder onschuldig en kan je blijven geven. Ookal staat er bloodworms dat zijn niet de wormen waar de discus last van heeft.
Het heeft niks met wormen te maken maar zijn rode muggenlarven van de dansmug.

Voor discus kan je het beste voer geven op basis van knoflook zonder hart. Knoflook zorgt voor een betere darmflora door het bestrijden van diverse parasieten.
ahaa kijk bizar wel dat dit werd aangeraden.. heeft u iets wat u aanraad??


ik heb nu even geobserveerd en ik zie idd de kleuren veranderen wat u uitlegde over het morsecode 🥰
 
Dit is wat er bij mij standaard in de vriezer ligt. Allemaal platen van 500 gram.

Het beste hoofdvoer in mijn ogen.
Let op de hoeveelheid vitaminen en voorzien van knoflook.

MGV knoflook
IMG_20230601_210938.jpg



Daarnaast Artemia ook de variant met knoflook zeer aan te raden voor verzwakte vissen
IMG_20230601_210957.jpg



Als toetje mosselen veel eiwit
IMG_20230601_210856.jpg



Mysis ook heel goed voor erbij
IMG_20230601_211021.jpg



Witte muggen
IMG_20230601_211757.jpg
 
aaah kijk maar u zegt platen van 500gr hoe maakt u daar porties van of kunt u aanraden want dat is wel echt teveel voor mijn vissen🫠 hahaha
en als ik die medicatie haal hoe raad u het aan toe te passen?
 
Bij de medicatie zit een bijsluiter die dient exact gevolgd te worden.

Platen breek je af in porties obv het aantal vissen.
 
mijn andere discus is oranje wit en echt heel vel.. kan me niet voorstellen dat ze het slecht hebben alleen dan dat deze nu iets heeft.. ik heb ze nu bijna een jaar en zijn al flink gegroeid..
Ik maak hieruit op dat je slechts 2 discussen hebt? Discussen zijn scholenvissen, als je die als koppel houdt zullen ze zich nooit echt happy voelen waardoor ook de weerstand tegen ziekten afneemt.
 
Bassleer heeft alleen droogvoer zover ik weet, die kapsones beesten van mij weigeren droogvoer
 
ik ben geholpen bedankt ! medicatie zit erin van de kweker zelf…
 
Dit is wat er bij mij standaard in de vriezer ligt. Allemaal platen van 500 gram.

Het beste hoofdvoer in mijn ogen.
Let op de hoeveelheid vitaminen en voorzien van knoflook.

MGV knoflook
Bekijk bijlage 360915


Daarnaast Artemia ook de variant met knoflook zeer aan te raden voor verzwakte vissen
Bekijk bijlage 360916


Als toetje mosselen veel eiwit
Bekijk bijlage 360917


Mysis ook heel goed voor erbij
Bekijk bijlage 360918


Witte muggen
Bekijk bijlage 360919
Hier staat een leuk overzicht over de voedingswaarden:
 
medicatie slaat goed aan nog wel iets even afwachten anders weer behandeling.. kleuren komen ook terug… hier lijkt ie bleekjes maar dat is hij zeker niet.. meer om zen kop die heelt goed!! wel nog witte punt maar goed even in de gaten houden☺️
 

Bijlagen

  • 560A3328-531F-4F00-94CA-3991E3F14C84.jpeg
    560A3328-531F-4F00-94CA-3991E3F14C84.jpeg
    46 KB · Weergaven: 60

Terug
Bovenaan