discus vis heeft plekken op voorhoofd

  • Onderwerp starter Deleted member 33894
  • Startdatum

Ik begrijp de opmerking van @rjoemman wel, deze discus heeft een behoorlijk misvormd lijf.
en dat is prima he dat kan je zien..
het is alleen al de manier hoe er voor mij als hobbiest die met der handen in het haar zit al wordt gepraat… als dit zo is prima maar hej beetje menselijk en normaal praten kan best he… ik proef dit al vanaf het eerste bericht.. en weet je jullie allemaal zijn ergens begonnen… maar om zulke berichten om je oren te krijgen terwijl je echt het beste doet voor je vissen… had ik dit niet verwacht van een “helpende” forum…
frustratie prima maar wees er dan om te helpen.. niet om aftebranden.. dank u
 
Ik denk meer dat Raoul met zn vraag doelt op het uiterlijk maar niet om je af te branden hoor. Hij heeft ook in jouw geval als ik het zo lees het beste voor met de vis maar goed gelet op je probleem is zijn vraag wellicht wat verkeerd overgekomen.
Ik ben geen kenner maar zie ook een wat afwijkende vorm en dat is denk ik de reden dat Raoul zijn vraag stelde. Ik hoop dat het goed komt met je Discus.
 
en dat is prima he dat kan je zien..
het is alleen al de manier hoe er voor mij als hobbiest die met der handen in het haar zit al wordt gepraat… als dit zo is prima maar hej beetje menselijk en normaal praten kan best he… ik proef dit al vanaf het eerste bericht.. en weet je jullie allemaal zijn ergens begonnen… maar om zulke berichten om je oren te krijgen terwijl je echt het beste doet voor je vissen… had ik dit niet verwacht van een “helpende” forum…
frustratie prima maar wees er dan om te helpen.. niet om aftebranden.. dank u
Ik heb hier wel wat op te zeggen; als visliefhebber ga ik ervan uit dat je jezelf verdiept in de soorten die je graag wilt houden, in dit geval discussen. Discussen zijn scholenvissen, die hou je liefst met minimaal 10 exemplaren in een groep. Ik begreep uit eerdere posts dat jij er slechts twee hebt. Daarmee kies je er bewust voor om de vissen niet op een optimale manier te houden. Vooral met discussen is het belangrijk om aan zoveel mogelijk voorwaarden te voldoen om deze succesvol te kunnen houden. Doe je dat niet dan worden ze vatbaar voor ziekten en zullen zich nooit op hun mooist laten zien. Daarbij zie ik in een oogopslag dat dit een misvormd exemplaar is, een kweker die zulke exemplaren kweekt en verkoopt zou eigenlijk op een zwarte lijst moeten komen. De koper van dergelijke discussen laat zien zich ook niet heel erg verdiept te hebben in deze vissen waardoor de kweker een afzet markt heeft. Je houdt op deze manier in stand dat zulke kwekers nog meer misvormde exemplaren in de markt zetten.
Zelf heb ik al heel lang de wens om discussen te houden, maar wel pas wanneer ik aan een heel aantal voorwaarden kan voldoen. Zo wil ik een bak van minimaal 2 meter lang en 70 cm waterhoogte, met een bioloog eronder en daar minstens 15 discussen in. Zolang in daar niet aan kan voldoen kies ik ervoor ze nog niet te nemen. Simpel omdat het anders weinig kans op succes heeft.
 
De personen die reageren hebben in elk geval de moeite genomen om je topic te lezen en er op te reageren. Ze bedoelen het allemaal goed alleen kan het soms bij bepaalde mensen anders overkomen dan dat ze werkelijk bedoelen.
Dat zie je wel vaker op een forum.
Zelf ben ik ook altijd recht door zee en dat word me ook niet altijd in dank afgenomen maar dat heeft er vaak mee te maken hoe je iets neer zet en hoe een ander het leest.
Als niemand zou reageren zou het natuurlijk ook niet goed zijn en kom je ook niet verder.
 
Ik heb volgens mij voldoende opbouwende berichten geschreven. Check dat ik de enige ben in dit topic die de juiste medicatie voorschrijft. Die de bijsluiter post. Die aangeeft welk voer juist wel en welke juist niet moet worden gegeven. Waarom dat andere voer niet moet worden gegeven en dat je vis daarom ziek is geworden. Ook gaf ik de juiste diagnose. Het feit dat andere leden mij dit topic intrekken zegt volgens mij genoeg over mijn kennis niveau.


Probleem met korte lontjes is dat ze alleen het negatieve oppakken en al het positieve voor het gemak vergeten.
Zie ook alle prive mail die je stuurde wat echt persoonsgericht is. Daarmee bereik je alleen maar dat ik je voortaan niet meer help. Je naait dus alleen jezelf en je vissen met jouw eigen gedrag.

De laatste foto laat een vis zien die misvormt is en de naam discus niet waard is. Zo'n vis behoort door een goede kweker in een vroeg stadium geeutenaseert (geen idee hoe je dat schrijft) te worden en vooral niet verkocht.

Het feit dat je zo'n vis koopt en niet als groep houdt zegt ook iets over je eigen kunde.

Dit staat volledig los van de ziekte. Daar kijk ik echt wel doorheen.
Je eerdere fotos waren van een te slechte kwaliteit om iets zinnigs te zeggen. Maar de laatste is duidelijk een Quasimodo.
 
medicatie slaat goed aan nog wel iets even afwachten anders weer behandeling.. kleuren komen ook terug… hier lijkt ie bleekjes maar dat is hij zeker niet.. meer om zen kop die heelt goed!! wel nog witte punt maar goed even in de gaten houden☺️

Fijn dat de vis het beter doet. Succes met de verzorging verder.
 
Dit zijn kweekjes.
Grote kans dat de strepen niet meer functioneren zoals bij wildvang, f1 en f2.
Dat is al helemaal eruit gekweekt.
Veel nakweek heeft de strepen niet meer.

Strepen bij wildvang staan uit bij de drie a vier hoogsten in rang. De rest zal altijd strepen aan hebben als teken van onderdanigheid. Verder kunnen strepen knipperen tojd ns communicatie.plantjesbos Soort morse 🤣
Adhv de strepen kan je geen conclusie trekken over stress of ziek oid.
Zwart daarintegen is wel degelijk stress ziek zwak misselijk.
Een zwarte discus is niet happy.

Een discus die zich terug trekt, plat of schuin ligt is ook niet happy.
In dit bericht leg ik uit wat de discus gebruikt om te communiceren. De strepen. Ik leg uit dat je aan die strepen niet kan zien of een vis ziek is.
Verder leg ik uit dat een zwarte discus wel degelijk iets zegt over de gezondheid. Zwart is niet happy.
Dit is tekst richting plantjesbos omdat hij geïnteresseerd is in dit onderwerp.

Ik zeg in dit bericht niet dat de vis van de topic starter zwart is. Daar heb ik geen uitspraak over gedaan.
In prive mail wordt mij dat wel verweten:


Dus nee dat zwart waar jij nu naar verwijst ging niet om jouw vis maar was uitleg in het algemeen.


Diep triest.
Dan praat je over communicatie.
Je komt hier op het forum. Heb niet eens het fatsoen jezelf netjes voor te stellen. Komt meteen met een probleem.
Je eigen kweker weet het blijkbaar beter dan waarom vraag je ons.
Dus alles wat door ons of door mij in dit topic is gezet is de grond in geboord door jouw kweker.
Fijn.
Heel veel succes toegewenst met je verdere top communicatie op dit forum.
Je hebt trouwens de richtlijnen van het forum overtreden door respectloos prive berichten te sturen. Vandaar dat ik ze nu openbaar neer zet.

Linksom rechtsom de vorm van de discus op de laatste foto is niet goed en dat staat los van flaggelaten of gaten ziekte.

Verder ben ik klaar met jou en help ik jou niet verder want waardering voor deze hulp is er niet.

En ja ik ben direct en zeg wat ik zie.
Daar leer je het meeste van.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste mensen,
Een pb betekend niet voor niets prive bericht en om die reden hebben we de screenshot verwijderd van de getoonde pb.
Wij willen iedereen vragen om respect te tonen voor een ander en voor de mening van die ander.
Wij vragen jullie ook om vanaf nu ontopic te blijven en rekenen op jullie medewerking.
 

Terug
Bovenaan