Wat is er nieuw

Diverse algen

Bedankt voor de tips,

Waarom een oxidator? Ik ben er juist vanaf gestapt in mijn eerste aquarium.

De verhoudingen ik lees po4 2 op 1
En plantenvoeding 20 op 2, hoe moet ik dit lezen?

Ik gebruik nu po4 6ml per dag, soms vergeet ik een dag.
En de rest 3 a 4ml per dag.
Als je naar de verhoudingen kijkt is op 10 nitraat 1 fosfor nodig.... Op 20 nitraat is dan 2 fosfor nodig, vandaar 20/2
Je zal moeten kijken hoeveel fosfor 6ml is, waarschijnlijk staat dat wel op de fles die je gebruikt. En dan dit ook checken voor de toevoeging van het nitraat, zodat je de juiste verhouding krijgt.
Ik hoop dat dit het een beetje duidelijker maakt.
En een keer een dagje vergeten kan gebeuren, als je daarna dan wel weer de balans tussen je nitraat en fosfor weer gelijk maakt.
 
Bedankt voor de tips,

Waarom een oxidator? Ik ben er juist vanaf gestapt in mijn eerste aquarium.

De verhoudingen ik lees po4 2 op 1
En plantenvoeding 20 op 2, hoe moet ik dit lezen?

Ik gebruik nu po4 6ml per dag, soms vergeet ik een dag.
En de rest 3 a 4ml per dag.
Er wordt veelal een goed werkende verhouding nitraat fosfaat aangegeven van 10 staat tot 1. Dus wanneer je nitraat op 10 staat zou je fosfaat een level van 1 kunnen hebben. Of je nitraat op 20 en je fosfaat op 2. Maar je moet dit niet zien als een wetmatigheid.
 
Die 10/1 verhouding van no3/po4 is mooi voor in de boekjes.
Met een soil deze verhouding nastreven ga je dagelijks moeten meten en bijdoseren
Is volgens me een recept tot mislukken.
i rest my case.
 
Die 10/1 verhouding van no3/po4 is mooi voor in de boekjes.
Met een soil deze verhouding nastreven ga je dagelijks moeten meten en bijdoseren
Is volgens me een recept tot mislukken.
i rest my case.
Fosfaat zal in de regel binden aan ijzer wat in de soil zit maar de nitraat niet dacht ik omdat dit anorganisch is.
 
Ik heb zaterdag een nieuwe filter geinstaleerd, een oase 600

Ik heb dan 2 korfen met seachem matrix incl 250ml purigen. En 1 korf met eheim mech. Samen met een aantal sponzen die meegeleverd zijn.
Co2 word nu via een atomizer gevoed en helaas was de bellenteller gesneuveld dus daar is eentje voor besteld die op het ventiel word aangesloten.

Nieuwe start dus. Hopelijk meer geluk.
Ik moet wel erkennen dat het oude interne filter van juwel zo mega smerig was binnen en tegen het glas aan. Ondanks je water afzuigt en met een spons schoonmaakt is dit echt een slecht concept vindt ik.
 
AquaCafe
Help Users
      jessicapilon: zo even lekker gewandeld
      Terug
      Bovenaan