Wat is er nieuw

doos met pur schuim bespuiten voor verzendening post

Status
Niet open voor verdere reacties.

gpatton

Well-known member
Lid geworden
28 december 2018
Leeftijd
35
ik verzend regelmatig garnalen en vroeg me af of ik een doos met pur schuim zou kunnen bespuiten voor verzend of dat problemen zou kunnen op leven ? het kost namelijk aardig wat tijd om piepschuim op maat te snijden ik weet dat purschuim aardig giftig je moet het dus ook 3 dagen luchten maar weet niet of daarna nog problemen kan op leveren

Wat er gezegd wordt. Is dat je volgens mij geen levende have mag verzenden.

Maar ja we zijn zielig.

Soms moet je nadenken waarom de wedervraag gesteld wordt. Waarom vraagt iemand dat.. wellicht zit er een reden achter waarom men wat vraagt.

Dus ipv ons zielige mensen te noemen. Moet je eerst gaan na denken.

Je bedoeld dat je dat wil doen om de doos op te vullen? Dat kun je toch ook met kranten doen?

stelletjes ziellige mensen reageer dan gewoon niet als je niks te zeggen hebt
Gevoelige teentjes!! :br:

Ik doe mee en zeg: stelletje zielige garnalen, verzonden worden in een doos, overgeleverd aan de alom gekende "voorzichtigheid" van doordeweekse bezorgers...
Pfff...
Triest hoor!
:stom:

Wat er gezegd wordt. Is dat je volgens mij geen levende have mag verzenden.

Maar ja we zijn zielig.

Soms moet je nadenken waarom de wedervraag gesteld wordt. Waarom vraagt iemand dat.. wellicht zit er een reden achter waarom men wat vraagt.

Dus ipv ons zielige mensen te noemen. Moet je eerst gaan na denken.
stop reagereen hier zielige ik heb niks te maken met die boelshit van je

Gevoelige teentjes!! :br:

Ik doe mee en zeg: stelletje zielige garnalen, verzonden worden in een doos, overgeleverd aan de voorzichtigheid van doordeweekse bezorgers...
Triest hoor!
😀
ik heb nu al meer als 40 verzending zonder een dooie garnaal gehad en nu men met rust laten ik had hier vragen over een doos isoleren en niet dit

Ik denk dat GP dit wil als isolatie, over de verzending weten wij verder niets, zou ook met een speciale koerier kunnen wezen.

Hahaha! Laat je gaan Patton!
Respect komt niet uit de lucht vallen!
jonge wat wil je nou kom hier niet bulshite als je niks zinnigs hebt te zeggen nog maals probeer hier gewoon een doos op makelijk manier te isoleren en meer niet

jonge wat wil je nou kom hier niet bulshite als je niks zinnigs hebt te zeggen nog maals probeer hier gewoon een doos op makelijk manier te isoleren en meer niet
Hahaha!
De ochtendstond heeft humor in de mond!
Ga vooral verder op je niveau!

Beste leden,
Wij verzoeken jullie om op je taal gebruik te letten en elkaars meningen te respecteren, alle on-respectabele post zullen zonder waarschuwing of reden worden verwijderd.

ik denk dat we beter garnalen uit 3de wereld land moeten halen folgens deel van de mensen hier het niveau is weer hoog joh

Goed, over het verzenden van dieren heeft iedereen zijn mening, maar dat terzijde.
Om terug te komen op je vraag: ik denk dat pur niet gaat werken. Dat spul is ontzettend nat als je het spuit en ben bang dat de doos daar week door wordt. Bovendien geeft iets als styrofoam ook stevigheid aan de doos, iets wat pur niet doet.
Dan nog de giftige dampen. Garnalen zijn super gevoelig dus dan zou je de dozen al enkele weken van te voren moeten bespuiten en laten luchten. Ik denk dat het een enorm omslachtige manier is.

Goed, over het verzenden van dieren heeft iedereen zijn mening, maar dat terzijde.
Om terug te komen op je vraag: ik denk dat pur niet gaat werken. Dat spul is ontzettend nat als je het spuit en ben bang dat de doos daar week door wordt. Bovendien geeft iets als styrofoam ook stevigheid aan de doos, iets wat pur niet doet.
Dan nog de giftige dampen. Garnalen zijn super gevoelig dus dan zou je de dozen al enkele weken van te voren moeten bespuiten en laten luchten. Ik denk dat het een enorm omslachtige manier is.
paar goeie punten maak je hier ja

Ik denk dat het wel moet lukken.
Ik neem aan dat je de doos aan de binnenkant wil bespuiten.
Wat je dan best doet is er een andere kleine doos in steken, en tussen die 2 dozen spuiten. Als je de binnenste doos eers in plastic steekt, dan kan je die doos als mal waarschijnlijk herbruiken.
Ook in de buitenste doos zou ik eerst wat plastic leggen zodat de PUR niet in de doos trekt.

Dik nadeel aan PUR is dat het vanaf het spuiten nog enorm uitzet, en behoorlijk wat druk maakt. Dus het kan zijn dat je doos gewoon uit elkaar scheurt als je te snel spuit.
En dan natuurlijk een paar dagen luchten zodat de dampen weg zijn. Nadien is het niet meer giftig, anders zouden we het ook niet in huizen gebruiken voor isolatie van muren, vloeren en daken.

Wat het verzenden betreft van levende dieren.... Hoe komen wildvang vissen naar Nederland? Hoe komen gekweekte vissen uit Azië naar hier?
Denk niet dat er een kanaaltje gegraven wordt zodat ze kunnen zwemmen hé.
Ik vind de vraag van TS zeer terecht. Je wil verzenden, en dus wil je dat op de best mogelijke manier doen.

Beheer heeft er maar druk mee met verwijderen.

Gpatton. If its not broken. dont change it.

waarom iets aanpassen als het goed gaat.

Wat het pur schuim betreft lijkt me niet handig en kost meer als een pak piep schuim buiten dat je omgeving opzadelt met niet verwerkbaar afval
Wat verzenden betreft heel terecht dat hier afkeurend op gereageerd wordt immers pakket bezorgers gaan nu niet echt zacht met pakketten om (hier bij uitgaande van dat je ze niet zelf bezorgt)
Daarnaast gebeurt het hier ook wel eens dat het pakket een paar dagen onderweg is en mensen niet altijd de moeite nemen om problemen te melden.
Trouwens veel bedrijven op vis gebied geven vaak aan wij verzenden geen vissen/garnalen zal niet voor niets zijn toch.

Wat het pur schuim betreft lijkt me niet handig en kost meer als een pak piep schuim buiten dat je omgeving opzadelt met niet verwerkbaar afval
Wat verzenden betreft heel terecht dat hier afkeurend op gereageerd wordt immers pakket bezorgers gaan nu niet echt zacht met pakketten om (hier bij uitgaande van dat je ze niet zelf bezorgt)
Daarnaast gebeurt het hier ook wel eens dat het pakket een paar dagen onderweg is en mensen niet altijd de moeite nemen om problemen te melden.
Trouwens veel bedrijven op vis gebied geven vaak aan wij verzenden geen vissen/garnalen zal niet voor niets zijn toch.

Old but gold?

https://aquaforum.nl/threads/stelli...ren-mag-men-niet-via-de-post-versturen.80647/

Zover ik weet teleporteren de vissen die in Azië worden gekweekt of gevangen niet zomaar naar Nederland dus dan zal verzending ook niet zo slecht zijn, toch? Als ze binnen Nederland worden verzonden gebeurt dat in nog geen 24 uur...

Pur zou kunnnen werken maar het lijkt mij stukken moeilijker dan gewoon piepschuim snijden of piepschuimen dozen kopen.

bedankt voor reacties mensen ja stevigheid is het grootste probleem denk ik ook ja. het ding is als ik 15 minuten ofzo bezig ben met zoon doos das gewoon nie handig heb ook alemaal verschillende maten dozen etc ga meschien een combinatie van proberen je hebt ook af en toe op mp aan bieding op pur duur is het nie

Laatst bewerkt:
piep schuim buiten dat je omgeving opzadelt met niet verwerkbaar afval
garnalen zijn ook geen vissen ik heb nog geen wet gezien die zecht dat het nie mag buiten dat post nl het verbied is dat geen wet... ik volg en ken meerdere grote kwekers hier in de eu en die zeggen dat het mag folgens eu wet

Ik heb ook wel sluiers laten bezorgen. Die zitten in hele grote zakken water met rustgevend middeltje en zuurstof in een tempex doos. Als koud is gaan er wamte dingen bij. Ik was ook bang dat ze op half elf zouden hangen als ik doos opende maar zwemmen rustig rond. Zit hele grote sticker op levende have !!! this sit up. Ze krijgen ook een paar dagen geen eten zodat ze niet zoveel poepen in de zak. Bezorgers zijn altijd erg voorzichtig met de doos en nieuwschierig wat erin zit. Laat altijd even me aquarium zien en zijn dan best onder de indruk 😀

Wat is het doel dat je pur wilt gebruiken? Misschien eens bij sligro kijken of ze iets van tempex hebben. Veel horeca gebruikt dit ook om voedsel warm te houden. Neem aan dat je niet zulk grote pakketten nodig heb voor garnalen zoals mijn pakketten.

Ik heb ook wel sluiers laten bezorgen. Die zitten in hele grote zakken water met rustgevend middeltje en zuurstof in een tempex doos. Als koud is gaan er wamte dingen bij. Ik was ook bang dat ze op half elf zouden hangen als ik doos opende maar zwemmen rustig rond. Zit hele grote sticker op levende have !!! this sit up. Ze krijgen ook een paar dagen geen eten zodat ze niet zoveel poepen in de zak. Bezorgers zijn altijd erg voorzichtig met de doos en nieuwschierig wat erin zit. Laat altijd even me aquarium zien en zijn dan best onder de indruk 😀

Wat is het doel dat je pur wilt gebruiken? Misschien eens bij sligro kijken of ze iets van tempex hebben. Veel horeca gebruikt dit ook om voedsel warm te houden. Neem aan dat je niet zulk grote pakketten nodig heb voor garnalen zoals mijn pakketten.
goed idee zal is kijke daar ja

Je heb ook van die soort breekzakjes die warmte afgeven. Soort van handenwarmers. Misschien bij alie

Je heb ook van die soort breekzakjes die warmte afgeven. Soort van handenwarmers. Misschien bij alie
ik heb een tijdje gelede uit gezocht tog toen koste een piepschuim doosje 3 euro das best veel geld tog

3 euro is niks voor goede verzending. Dat plus de verzendkosten zit je misschien op 10-15 euro voor verzending van levende dieren. Dat lijkt me heel schappelijk.

1, ik zeg niet dat het fout is om levende have te verzenden.
Maar de levende have die word geïmporteerd word middels speciale transporten gedaan en koeriers die hiervoor de papieren hebben, verwacht niet dat PostNL daarvoor is opgeleid net als voor transport van gevaarlijke stoffen.
2, dat iets goed is gegaan wilt niet zeggen dat het goed is.
Ik kan gewoon cocaïne per post versturen en dat zal waarschijnlijk ook een poos goed gaan, maar of het mag is een 2e..

Je hoeft niet meteen zo op te vliegen als een bosje vlooien als er een simpele vraag word gesteld...

3, als je met PUR wilt gaan werken zou ik het in boterham zakjes of diepvries zakjes spuiten en daarmee je doos vullen.

1, ik zeg niet dat het fout is om levende have te verzenden.
Maar de levende have die word geïmporteerd word middels speciale transporten gedaan en koeriers die hiervoor de papieren hebben, verwacht niet dat PostNL daarvoor is opgeleid net als voor transport van gevaarlijke stoffen.
2, dat iets goed is gegaan wilt niet zeggen dat het goed is.
Ik kan gewoon cocaïne per post versturen en dat zal waarschijnlijk ook een poos goed gaan, maar of het mag is een 2e..

Je hoeft niet meteen zo op te vliegen als een bosje vlooien als er een simpele vraag word gesteld...

3, als je met PUR wilt gaan werken zou ik het in boterham zakjes of diepvries zakjes spuiten en daarmee je doos vullen.
1 specialen trasporten btw beesten komen met parasieten binnen zo als hier al gezecht is de verzend tijd van pakje hier in nl is 18 uur gemiddeld en de bezorgen heeft geen opleiding nodig maak je niet druk

2 waar is de wet die het verbied heb hem niet gevonden je weet niet waar je over praat en garnalen en cocaine gaan vergelijken ????

Zover ik kan vinden maakt postnl geen onderscheid tussen gewervelde en ongewervelde dieren en vervoert dus geen van beide.
Zelfde geld voor DHL.

Dat de wet stelt dat je ongewervelde dieren mag verzenden betekent niet automatisch dat de pakket dienst dit ook toestaat, hun zijn vrij om de regels scherper na te leven.

Ik heb eenmaal garnalen besteld vanuit Nederland, deze kwamen in een kartonnen doos waarin een piepschuim box, daarin zat de zak met garnalen een hoop packing peanuts zorgden er dan voor de zak tijdens het transport niet kon bewegen.

Die garnalen werden overigens wel verzonden via een speciale koeriersdienst, er was duidelijk aangegeven dat er levende dieren inzaten en dus niet via de gewone pakketpost. Reguliere pakket post zou ik persoonlijk absoluut niet vertrouwen met levende wezens.

Zo'n piepschuim dozen zijn makkelijk online te verkrijgen, moet je niet zelf zitten op maat snijden.
Mij lijkt pu schuim eerlijk gezegd een stuk meer werk en gedoe dan zelf wat piepschuim op maat snijden of kant en klare boxen kopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan