jessicapilon
Well-known member
Dan had ik dat toch goed Jan😉
dit kan zeker, daarvoor had ik nog geen last van algenDe NH4 waarde van 0,5 is volgens mij ook erg hoog en alg groeit daar heerlijk op, of in ieder geval ontkiemt alg zich door ammonium te consumeren waarna het overgaat op de andere voeding zoals nitraat. Kan het niet zo zijn dat dit allemaal ontstaan is toen je de vis hebt toegevoegd?
hoe krijg ik die terug naar beneden, gewoon door te verversen?NH4 is inderdaad een boost voor algen en of dat alleen om te ontkiemen is weet ik niet. Ik dacht dat NH3/4 ook door de algen wordt geconsumeerd om te groeien maar dat weet ik niet zeker.
de NH4 van 0,5mg is het op 1 na laagste, gaat van 0 - 0,5 - 1 - 2 - 5mg/len hoe….
ammonium is het hoofdbestandeel voor het maken van kunstmest.
dat is wat je nog meet, maar wat is er dan al opgenomen... het feit dat je meet geeft eigenlijk aan dat je biofilter niet "gelijkwaardig "is aan de producentende NH4 van 0,5mg is het op 1 na laagste, gaat van 0 - 0,5 - 1 - 2 - 5mg/l
staat er ook als 'veilig' op maarja
Zoals in mijn handtekening; Adopt the pace of nature, her secret is patience.
Mijns inziens wellicht het belangrijkste in onze hobby.

Nitraat is 0.Je po4 mag denk ik best naar de 1,0 toe. Hoe hoog is je nitraat nu? Wanneer ben je gestart met de algexit dan?
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.