Wat is er nieuw

Dubai 100 gezelschap SaskiaP

FOTO'S 🙂 Daar gaan we dan:

Totaaltje:

saskiap90.jpg

Rood in de bak:

saskiap50.jpg

Spiegeltje, spiegeltje:

saskiap70.jpg

Zwaai eens naar het vogeltje:

saskiap65.jpg

Het jong gebroed:

saskiap57.jpg

De almoeder:

saskiap102.jpg

wordt vervolgd...

En deel twee:

De koning des huizes:

saskiap123.jpg

Op wacht of op jacht?

saskiap71.jpg

Welcome to the jungle...(welcome to the jungle!)

saskiap82.jpg

Vandaag is rood:

saskiap94.jpg

Bijna pasen:

saskiap92.jpg

En het laatste totaaltje voor vandaag:

saskiap114.jpg

Dat was het weer. Zoals je kunt zien niet zo schokkend veel veranderingen. Ik heb de ludwigia repens mini verplaatst en de rode planten zijn weer roder aan het worden. Er komen steeds meer vuurgarnalen bij en de L144's groeien goed. Ik heb wat baby cory's losgelaten in de grote bak, daarvan heeft er eentje het helaas niet overleefd....en tot zover de update!

Het was het wachten waard ! Wat heb jij een prachtige jungle, Saskia ! <jaloers>

Je aquarium is zelfs nog mooier dan toen ik het een tijd geleden 'live' mocht zien, en je maakt geweldige foto's ! Laat ons niet te lang meer wachten op de volgende serie, ok ? Verzoekje: Meer van je Diamanten stelletje op de foto ! Ik moet echt ook achter een mannetje aan ...

🙂 :petjeaf:

Welk plantje heb jij trouwens midden op de voorgrond ? Deze bedoel ik:

saskiap92.jpg

Mooie foto's! En ik heb inderdaad dezelfde vraag als Crash Cowboy, hoe heet dat plantje??

Is het sagittaria subulata ??

Volgens mij is dat niet de Sabulata. Ik heb die ook in mn 80cm staan namelijk. Maar door het oerwoudje is het op de foto wat lastig te zien.
Ik denk dat Saskia het verlossende antwoord wel weet 😉.

Bedankt voor de complimentjes, het plantje is de cryptocoryne parva 🙂

Wat een schitterende foto's weer! Je waaierhanden zijn toch niet meer zo schuw als voordien precies 🙂

Bedankt allemaal. Ik vind het wel jammer dat de kwaliteit van de foto's zo verloren gaat door de uploadpagina, ze worden verkleind van 26 mb naar 26kb zo ongeveer 🙂

@Crashcowboy - Ik ben ook erg blij met de vallisneria die je meegebracht hebt, het is net of de linkerkant nu weer klopt 🙂

De waaierhanden zijn echte toverballen, deze was eerst rozig, nu begint hij weer geel/rood te kleuren, ook wel leuk 🙂
De diamanten zijn nogal moeilijk op de foto te krijgen, zodra ik de camera erbij pak gaan ze er vandoor. De neons daarentegen komen juist kijken wat er allemaal aan de hand is 🙂

Ik ben benieuwd of deze eitjes het gaan redden zonder uit de bak gehaald te worden, ik heb meerdere vissen die ervan snoepen, maar ze zijn wel slim geplaatst....we wachten het af 🙂

SaskiaP zei:
@Crashcowboy - Ik ben ook erg blij met de vallisneria die je meegebracht hebt, het is net of de linkerkant nu weer klopt 🙂
Kijk maar uit ! Als Vallisneria eenmaal aanslaan schieten ze op de mafste plekken uit de grond, en weghalen is best lastig in zo'n dichtbegroeide bak. Maar ik ben het met je eens: het staat mooi !

Mooie bak zeg!
Misschien leuk om linksvoor wat javamos of levermos op een stuk steen te laten groeien?

Goeie tip...Helaas is dat het punt waar de cory's en de waaierhanden altijd eten zoeken. Ik denk omdat de stroming daar langs komt. Alles in dat hoekje wordt dus uitgegraven of aan de kant gewerkt 🙂

Mooi hoor SaskiaP !

en die echinodorus red rubin is inderdaad mooi 🙂

groetjes carina

Dank jullie wel! Ik zie dat het weer tijd wordt voor foto's, ik zal dit weekend weer aan de slag gaan 🙂

Echt een super mooi aquarium!
Heel mooi al die plantjes!
Moet ik denk ik eens een voorbeeld aan nemen met mijn her en der een plantje aquarium...
Heel grappig om te zien dat de klimop bij jou in verhouding kleine blaadjes heeft en dat het bij mij in het aquarium lijkt of de blaadjes gigantisch zijn 😉

Mooi zeg! Ik zie dat je een apart zandstrandje hebt voor oa de corydorassen. Merk je nu, nu je deze al een behoorlijke tijd hebt, dat de corydorassen daar meer vertoeven dan op het grind?

Ik schaam me diep, ik had allang weer foto's willen maken maar het is er nog niet van gekomen, dat wordt niet eerder dan morgenavond 🙁

@Suzanne: Ik zie niet dat ze daar meer zitten dan op andere plekken nee, ik voer bijvoorbeeld in 2 hoeken van de bak, links en rechts, maar aan beide kanten komen ze eten. Daarnaast neuzen ze heel graag tussen de crypto parva.

@ Marrie: De klimop is zeer afhankelijk van licht en fosfaat voor mijn gevoel, zodra ze daar meer van krijgen worden de bladeren groter. Het ligt er in mijn bak dus aan hoe consequent ik ben met mijn onderhoud 🙂 Maar was jouw bak niet een stuk kleiner? Dan lijkt een plantje in verhouding natuurlijk ook groter 🙂

SaskiaP zei:
Ik schaam me diep, ik had allang weer foto's willen maken maar het is er nog niet van gekomen, dat wordt niet eerder dan morgenavond 🙁
Haast je maar niet hoor ! Als jij foto's plaatst dan zijn ze meteen ook heel mooi ! Dat is het wachten wel waard !

Crash Cowboy zei:
SaskiaP zei:
Haast je maar niet hoor ! Als jij foto's plaatst dan zijn ze meteen ook heel mooi ! Dat is het wachten wel waard !

:thumbs:

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan