Dubai 100 gezelschap SaskiaP


Nou, het zijn misschien geen topfoto's dit keer (wat weinig tijd en geduld) maar het is iets. Let niet op de sneeuw, dat is gevriesdroogde artemia. Vinden de vissen erg lekker!

Totaaltje:
saskiap138.jpg


De nieuwe bewoners:
saskiap125.jpg


Dinner time:
saskiap152.jpg


saskiap153.jpg


saskiap155.jpg


Ik zie vuur:
saskiap150.jpg


Mevrouw T. Leeri:
saskiap156.jpg


Meneer T. Leeri:
saskiap165.jpg


Hup blauw/rood!
saskiap131.jpg


En nog meer rood:
saskiap129.jpg


En nog een totaaltje:
saskiap142.jpg
 
En nog wat foto's van het kweek/opgroeibakje, die binnenkort weer leeg komt te staan:

saskiap140.jpg


saskiap157.jpg


saskiap141.jpg
 
Een mooi gezond aquarium hoor

Groet John
 
Bedankt!
 
Het blijft een geweldig mooie tank, Saskia ! Mooi, gezond, helder, mooie bewoners ! Lust voor het oog !

:smitten:

Moet jij veel snoeien ? Of valt dat wel mee ?
 
Bedankt voor het compliment! Cryptos en naalgras snoei ik nooit, drijfplanten 2/3 X per week en de overige planten 1 keer per week snoeien/toppen. Dus dat valt op zich wel mee..
 
SaskiaP zei:
Bedankt voor het compliment! Cryptos en naalgras snoei ik nooit, drijfplanten 2/3 X per week en de overige planten 1 keer per week snoeien/toppen. Dus dat valt op zich wel mee..
Valt idd wel mee.

Ik hoef zelf veel minder vaak te snoeien, maar ik heb ook niet veel snelgroeiers. Alleen de Ludwigia en jouw Klimop groeien echt hard ! Ik heb nu in dik twee maanden pas een keer flink gesnoeid.
 
heerlijk volle bak!
mooie kiekjes!
 
Schitterend zoals altijd Saskia! :)
 
Helaas vandaag opgeschrikt door een dode waaierhand -snik snik- ik heb het vermoeden dat het komt door een zuurstoftekort. Ik heb nieuwe gist voor mijn CO2 mengsel en dit is duidelijk sterker. Er werd ook al wat snel geademd door de andere vissen, maar met het hoger plaatsen van de uitstroom al snel meer zuurstof aan de bak toegevoegd.

Ik kan de andere helaas niet vinden :( ik hoop dat het bij 1 slachtoffer blijft..
 
Dat is jammer om te horen Saskia :(
Hopelijk leeft je andere nog!
 
Jammer Sas. Misschien een idee om een co2 continutest erin te hangen??
 
Ja zeker jammer, en er hangt een CO2 continue test in, heb al op verschillende plekken geprobeerd maar blijft meestal donker groen, was deze keer wel wat lichter groen maar volgens de charts nog steeds niet alarmerend. Ik kan dus beter op het gedrag opletten en volgende keer wat eerder ingrijpen :(
 
Goed nieuws: de tweede waaierhand eindelijk gespot, gezond en wel! Opluchting!
 
Mooi aquarium, beplanting is mooi aangebracht. Jammer van je 1e waaierhand maar het zal inderdaad een opluchting zijn dat je de 2e gespot hebt!

Het aquariumvirus heeft me te pakken en ik ben aan het rond kijken om mettertijd over te gaan naar een 80cm.
Nu is mijn oog gevallen op de Dubai 80 (wit). Raad je me deze aan of ben je tegen minpunten aangelopen van de Dubai waardoor je deze reeks afraad?
 
Ik ben zeer tevreden met de Dubai. Nadeel van wit is zoals met alle witte meubelen: je ziet er alle vlekken op, zoals vieze kattenpootjes :)

Ik heb alleen het interne filter niet in gebruik. Deze is echt enorm en ik heb van anderen begrepen dat zij daar problemen mee ondervonden. Dan kun je beter gaan voor een flinke potfilter.
 
Ik heb hier de 80 en de 100 van de Bubia staan en ze bevallen prima. De standaard Philips buizen passen erin en je hebt een tijdklok in de kap zitten.
Verder oogt alles goed en solide en heb ik na 2 jaar geen klachten over deze bak hoor. ik gebruik ook buitenfilters in de bakken.

@Sas
Je bak is een mooi groen oerwoud hoor en dat bevalt mij dus wel.
 
Mooie bakken altijd spijt dat ik ooit die van mij heb weggedaan.
 
Nou,binnen tijd van 2 weken ofzo is al mijn naaldgras in plukjes los gaan laten, weet iemand hoe dit kan? Ik heb het nu maar even helemaal eruit gehaald, maar weet nog niet of ik het terug ga plaatsen. Kan het zijn dat mijn baby cory's dit op hun geweten hebben?
 
SaskiaP zei:
Nou,binnen tijd van 2 weken ofzo is al mijn naaldgras in plukjes los gaan laten, weet iemand hoe dit kan? Ik heb het nu maar even helemaal eruit gehaald, maar weet nog niet of ik het terug ga plaatsen. Kan het zijn dat mijn baby cory's dit op hun geweten hebben?
Is er verder iets veranderd in je bak ?
 
Nee, alleen dus dat er nu wel een hoop baby visjes zijn...weet niet of het daar aan kan liggen?
 
Mooi en mooi vol :D.
 
SaskiaP zei:
Nee, alleen dus dat er nu wel een hoop baby visjes zijn...weet niet of het daar aan kan liggen?
Ik weet niet waarom, maar in mijn vorige bak was Naaldgras soms ook in ��n keer afgelopen, nadat het vaak eerst een tijd goed ging. Onder de alg en weggekwijnd, in een week tijd of zo.
In mijn nieuwe bak staat het voor in de hoek; niet heel veel licht dus. Groeit langzaam maar gestaag, met weinig uitlopertjes. Met veel licht groeit de plant beter, en jouw bak is op de bodem vrij donker, toch ? Maakten jouw plantjes wel uitlopertjes ?
 
Ja het gras is ook niet dood maar komt in plukjes met wortel en al de bodem uit..
 
Je hoort wel meer problemen met naaldgras, volgens mij kunnen weinigen dat goed houden. Het ligt volgens mij niet aan jou, maar aan de plant. ;)
 
Nou ik heb het ook gehad met naaldgras hoor. Wilde hier ook niet echt en wortelen deed het ook zeer langzaam.
Je bent dus niet de enige met Naaldgras problemen.
 
Wel een mooi plantje ... Gewoon heel diep terug in de bodem steken ?
 
Grrr...nu weer een nog net niet dode neon uit de bak gevist. Dacht dat hij dood was, lag op de bodem maar kieuwen bewogen nog. Heb 'm afgemaakt :( wel raar, hij zag er volledig normaal uit behalve dat hij nagenoeg dood was. Heb een beetje pechweken :(
 
Ik zie dat het echt eindeloos geleden is dat ik in mijn eigen album gekeken heb, sorry! Ik ben extreem druk geweest met werk en daarom is er niet zoveel van gekomen. Met de bak gaat het ok�, hij staat er niet zo mooi meer bij als eerst, maar er zijn sinds mei geen vissen meer gesneuveld en de garnalen blijven doorfokken. Vandaag weer een bestelling gedaan voor voeding en een paar nieuwe planten, als ik de bak weer helemaal heb opgefrist zal ik weer eens wat foto's plaatsen!
 
Je album eens doorgelezen en het ziet er allemaal mooi uit.
Welke lampen heb je er boven hangen,want
je planten doen het wel erg goed.

groeten Albert
 
SaskiaP zei:
Ik zie dat het echt eindeloos geleden is dat ik in mijn eigen album gekeken heb, sorry! Ik ben extreem druk geweest met werk en daarom is er niet zoveel van gekomen. Met de bak gaat het ok�, hij staat er niet zo mooi meer bij als eerst, maar er zijn sinds mei geen vissen meer gesneuveld en de garnalen blijven doorfokken. Vandaag weer een bestelling gedaan voor voeding en een paar nieuwe planten, als ik de bak weer helemaal heb opgefrist zal ik weer eens wat foto's plaatsen!
Yes !
 
Ik heb een drama in mijn aquarium gehad, de bio CO2 is omgevallen toen ik niet thuis was en heeft lekker in de bak lopen gisten. Alle neon tetra's (op 2 na, die iemand gratis op mag halen) hebben het loodje gelegd, en alle garnalen. Ik weet niet of de slakken nog leven, want de bak is na 3 dagen (dit is woensdag gebeurd) nog steeds troebel. Het is dus even triest met de bak gesteld helaas.....
 
Oef, dat is vervelend zeg!
 
Ja het was echt huilen....honderden dode garnalen eruit gevist, met bergen....en een heleboel neon Tetra's dus....nu na jaren maar eens over op een andere scholenvis.
 

Terug
Bovenaan