tharealmb
Well-known member
[size]Historie[/size]
Na het lek raken van mijn vorige aquarium, snel op zoek gegaan naar een nieuw aquarium om de vissen in over te zetten. Gelukkig lekte het aquarium alleen als die meer als half-vol was, dus ik had de tijd.
Bij de LFS een Dubai 120 en een Juwel rio 240 op het oog. De bouwkwaliteit van de kappen en losse filter hebben mij doen kiezen voor de Dubai 120. Deze was bij de LFS nog goedkoper dan online! Na een week kon ik het aquarium ophalen (niet op voorraad) en kon het overzetten beginnen!
Het aquarium heb ik al sinds half oktober... en wilde pas foto's plaatsen als het "af" was. En dit weekend had ik (eindelijk) tijd om goede foto's te maken. De mooiste foto's plaats ik hier (3*), en door te klikken op een foto kom je in het album met alle foto's (2*).
[size]Over het aquarium[/size]
Het volledige aquarium:

En wat foto's van de bewoners:
Klik voor alle foto's in hoge resolutie van het aquarium tot nu toe.
Techniek:
Inrichting:
Dieren:
Tips en vragen zijn altijd welkom natuurlijk! Al ben ik qua visbestand soms wat eigenwijs
.
Na het lek raken van mijn vorige aquarium, snel op zoek gegaan naar een nieuw aquarium om de vissen in over te zetten. Gelukkig lekte het aquarium alleen als die meer als half-vol was, dus ik had de tijd.
Bij de LFS een Dubai 120 en een Juwel rio 240 op het oog. De bouwkwaliteit van de kappen en losse filter hebben mij doen kiezen voor de Dubai 120. Deze was bij de LFS nog goedkoper dan online! Na een week kon ik het aquarium ophalen (niet op voorraad) en kon het overzetten beginnen!
Het aquarium heb ik al sinds half oktober... en wilde pas foto's plaatsen als het "af" was. En dit weekend had ik (eindelijk) tijd om goede foto's te maken. De mooiste foto's plaats ik hier (3*), en door te klikken op een foto kom je in het album met alle foto's (2*).
[size]Over het aquarium[/size]
Het volledige aquarium:
En wat foto's van de bewoners:
Klik voor alle foto's in hoge resolutie van het aquarium tot nu toe.
Techniek:
- Ferplast Dubai 120 (240l).
- JBL E901 pomp.
- Mini-stromingspomp.
- TC-420 LED controller met 4x 1 meter wit leds (6500K) en 2x 1 meter RGB leds.
- Alles in/op een verstevigd Woood dressoir Raval . (8 stalen poten op een stalen L profiel. De houten pootjes zweven er voor de sier bij)
Inrichting:
- Europet zwart zand (is heel erg licht en fijn! ideaal voor cory's maar lastig voor planten om zich vast te zetten).
- Ardenner breuksteen (om de takken niet te laten wegdrijven).
- Perenboomtakken, zelf geraapt/ontschorst/gekookt.
- Veel Cabomba.
- een paar voor mij onbekende eenling-plantjes.
- 2 begroeide halve kokosnoten.
- zwarte poster.
Dieren:
- 9 Corydoras Panda.
- 3 Pangio Kuhlii (semicincta eigenlijk)
- 4 Sewellia Lineolata.
- ~7 Gele Appelslakken (paar met een wit huisje).
- 1 Blauwe Appelslak.
- 2 Apistogramma Cacatuoides.
- 2 Apistogramma Vijieta (Macmasteri eigenlijk, maar zo worden ze nooit verkocht).
- 2 Gyrinocheilus aymonieri (chinese algeneter).
- 2 Crossocheilus langei (siamese algeneter).
- 1 Waaierhandgarnaal
Tips en vragen zijn altijd welkom natuurlijk! Al ben ik qua visbestand soms wat eigenwijs