Dubai 80, de mini-versie (Killerfish)


De echino's zijn mooi groot, maar hebben toch te weinig licht in deze bak. Deze dus vervangen toen ik een paar mooie grote anubias zag staan bij de LFS. Eén voor deze bak en één voor de ander. De echino's op marktplaats gezet, vind weggooien ook zonde.
20190216_141917.jpg


Anubias op een steen gebonden zodat deze niet gaat drijven. Stonden daar in de volle verlichting dus wel wat alg op de bladeren, maar ik zag dat de garnalen en oto's daar wel raad mee weten
20190216_135041.jpg


20190216_152256.jpg


Kreeg de bak de laatste tijd niet echt helder dus het filter maar even schoongemaakt. En dat was nodig :eek: Wat smerig... Nu de bak weer zo goed als helder zonder teveel zweefvuil. Iets houdt je altijd wel, maar is echt al een stuk minder. Naast de anubias een pluk mos toegevoegd en wat grasjes die overbleven van het planten uit de andere bak. Eens zien wat er mee gebeurd hier. Led even maximaal gezet tegen de weerspiegeling, staat normaal juist op de laagste stand
20190222_101356.jpg


En eenmaal bezig in de bak, komen de garnalen ook altijd zo mooi tevoorschijn
20190221_212248.jpg


Verlichting uit de dubai verknipt op het stuk wat het niet meer deed en hier in de kast geplakt. Heb ik ook hier mooi verlichting, voor de paar keer dat je die nodig hebt. Gelijk even tijd genomen om het stekkerblok op te hangen boven het filter, deze lag er nog naast. Plakband was om de lijm te laten drogen
20190221_205045.jpg


En een leuke verrassing tegengekomen in het filter. Heb hem wel weer in de bak gedaan omdat ik denk dat hij daar de grootste overlevingskans heeft, gezien de tijd die ik nu over heb. Als het er meer waren geweest had ik ze denk ik wel apart gezet, maar deze ene uk mag zijn kansen aangaan in de bak
20190221_203949.jpg
 
Leuke bak zo, en het ukkie is een?

Zaten die garnalen ook in je filter? ik heb een sponsje over de inlaat geschoven.
 
Ik vermoed een panda, maar geen idee. Hoop dat hij groter wordt en dan is het wel te zien, maar ben er bang voor. Ja, haal er bij het schoonmaken ook altijd wat garnalen uit. Worden opgezogen als hele kleintjes en groeien hier dan op. Ook wel jongen die in de bak blijven en daar opgroeien, maar ach. De vissen zijn te groot net als de garnalen als ze wat groter zijn. Tis een veilige omgeving en voor ze bij de rotor zijn moeten ze heel wat lagen filtermedia langs

Edit; ik heb dus een jbl topclean in de hoek zitten. Die is lastig af te dekken met een spons, al hoeft dat van mij ook niet :juggle:
 
Leuk een jonge Panda, heb ik nog nooit gehad.

Waarschijnlijk halen ze de rotor niet idd, maar een sponsje is misschien toch wel handig?
 
Leuk een jonge Panda, heb ik nog nooit gehad.

Waarschijnlijk halen ze de rotor niet idd, maar een sponsje is misschien toch wel handig?
Heb het vermoeden dat je het filter niet kent: dit is hem. Gebruik hem voornamelijk als skimmer om het oppervlak schoon te houden, maar ook onderin zuigt hij water aan. Op meerdere plekken dus :D
 
De 3 musketiers hebben een ander onderkomen, wou het toch gewoon houden bij 1 soort. Is toch mooier. Bak verder draait prima en de anubias wordt steeds schooner, vooral door de garnalen lijkt het. Wel wat weerspiegeling, maar moeten jullie maar even doorheen kijken :D Ook niet de scherpste foto, maar kreeg hem even niet zo snel beter :oops:

Wat me vooral opvalt is hoe mooi de sundadanio's kleuren in deze bak. Water heeft een lichte tint door het hout (valt me vooral op tijdens het verversen) en de verlichting is minder fel. Blij dat ik ze hierheen gedaan heb destijds
20190312_170304.jpg
 
Dat is de Anubias waar je het over had in mijn recente topic? die ziet er op de onderste paar bladeren na wel goed uit,en zit behoorlijk dicht bij het licht.

Mooi bakje ook:thumbs:
 
Dat is de Anubias waar je het over had in mijn recente topic? die ziet er op de onderste paar bladeren na wel goed uit,en zit behoorlijk dicht bij het licht.

Mooi bakje ook:thumbs:
Ja, die bedoelde ik. Als je zag hoe onder de algen hij zat, is dat echt al een heel stuk verbeterd
 
Jaaa! Op de laatste dag dat veldhuis open is nog een mooie achterwand kunnen scoren voor maar €25,- Zal even duren voordat deze in de bak wordt gekit, want zit middenin mijn afstudeerjaar. Bijna klaar dus nog even flink knallen, daarna de achterwand. Of ik moet in de vakantie in de tijd hebben (tijd maken zie ik ook nog wel gebeuren)
20190323_133815.jpg
20190323_173246.jpg
 
Hmmm... En toen was je mooie nieuwe achterwand ineens niet meer hoog genoeg :juggle:

Dat wordt nog even puzzelen over een tijdje
20190327_113933.jpg
 

Terug
Bovenaan