En zoals net gezegd de bak vanmiddag onder handen genomen. Een aantal planten verplaats, een aantal ook gewoon weggegooid en nieuwe voor in de plaats gezet. Hoe of wat wist ik nog niet, ik ben vanmiddag gewoon naar de LFS gegaan om te kijken wat ze hadden. De planten komen allemaal uit de bakken met vis, dus bang voor mijn slakken of garnalen was ik niet echt. Sterker nog, de helft heb ik zonder potje meegekregen omdat ze daar in de bodem zaten
😀
Before van vanmiddag en after van een kwartier geleden. De echino achter de wand was echt dood-dood, de crypto ervoor ging steeds slechter, vooral in de wortels. Dikke wortelstokken wat ze lastig maakte om te planten. Mooi om te zien, maar niet mooi genoeg om ze terug de bak in te plaatsen vond ik. De grote echino kreeg in de ronde bladeren gaten, maar had al aardig wat wortels geschoten en de smalle bladeren waren eigenlijk nog best heel mooi. Plant dus verplaatst naar rechts in de bak. Foto 2 is nieuwe totaaltje met t5, de laatste op de rij met led. Omdat ik mijn vallisneria wat breder heb geplant, heb ik nog enkele stekken over. Ga nog even kijken wat ik hier mee ga doen, weggooien vind ik zonde
De linker hoek ging steeds minder goed en staat nu weer fris en fruitig. Planten hadden misschien wel weer voor leven gezorgd, maar dat geduld had ik niet.. De nieuwe indeling is van laag naar hoog, al zal dit wel op gelijkere hoogte gaan groeien naarmate de planten er langer in zitten. De stengelplanten achter de achterwand gezet, eens zien hoe ze het hier gaan doen.
In het midden is er weinig veranderd. Wat opgeknapt en weer goed teruggeplaats qua anubias, maar daar bleef het ook wel bij. Ook wat vallisneria, welke toch helaas was gaan drijven, weer teruggezet in een wat breder patroon. Kijken hoe dit nu blijft staan.
De keuze gemaakt om de, teruggesnoeide, echino ook in deze hoek terug te plaatsen. Benieuwd hoe deze het doet met de hoop dat hij over de anubias heen groeit. Eens zien wat dit wordt
Dat was hem eigenlijk wel weer, benieuwd wat jullie er van vinden.