DvD's Trigon 350


Heb je glaskit gebruikt dan of aquariumkit? Heb eigenlijk nog nooit gehad dat daarmee achterwanden los kwamen. Echt makkelijk kwamen ze ook niet los op de momenten dat ik ze eruit wou hebben :D
Heb hier altijd gebruik gemaakt van juwel silexo, gewoon bij de dierenwinkel gehaald. Zeg niet dat dat de enige goede is, maar heeft hier het werk gedaan
 
Heb je glaskit gebruikt dan of aquariumkit? Heb eigenlijk nog nooit gehad dat daarmee achterwanden los kwamen. Echt makkelijk kwamen ze ook niet los op de momenten dat ik ze eruit wou hebben :D
Heb hier altijd gebruik gemaakt van juwel silexo, gewoon bij de dierenwinkel gehaald. Zeg niet dat dat de enige goede is, maar heeft hier het werk gedaan

Heb Ottoseal s28 gebruikt (glaskit zie ik nu )en dat hecht dus totaal niet op de Juwel achterwand. Volgens de LFS was dit HET spul om achterwanden vast te zetten. Ik zat inderdaad ook al met een schuin oog naar de juwel silexo te kijken. Mocht ie weer los komen dan ga ik daar wel voor.
 
updatJE...

Een hoop ellende gehad met filters.

Het begon met de FX6, prachtig filter, erg fijn met water wissels, verschonen etc. Alles is erg doordracht opgezet. MAAR : Ik kreeg m maar niet stil. Mijn kast functioneerde nog eens als klank kast wat het echt ondragelijk maakte. Van alles aan gedaan om m stil te krijgen.
Dus die moest verdwijnen...daarna op MP een 2180 gescoord, voor een leuk prijsje. Tja dat leuke prijsje was niet voor niks. Pomp zo lek als een zeef, nee niet de normale rubbers maar ergens bij de motor liep de kop in now time vol. Na nog wat omwentelingen nu een 2078, wat een stil en fijn filter is dat zeg. Heb m nu samen staan met de tetra ex 1200 plus.
Idd weer twee filters :) de tetra gaat eerdaags vervangen worden door een 2073 / 75 en dan hoop ik ff klaar te zijn met de techniek.

Achterwand is ook weer los gekomen dus tubetje silexo gehaald. Dat plan ik voor eind volgende week. even de bak wat rust geven.

Hopelijk breng ik het er vanaf zonder vissterfte ... fingers crossed
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kast ook ingepakt met isolatie spul?

Die fx-6 heeft zeker hele starre slangen die alle trillingen door geven?
 
@tuinkabouter Kast was al ingepakt met geluids isolerend spul, van dat profi noppen spul.
Inderdaad waren het ook de slangen hoor, als ik m buiten de kast had draaien dan was het acceptabel. Maar die stugge slangen resoneerde ook vrij aardig.
 
Zou de vissen een dag apart in een bak doen met filter en de hele bak leeg om je achterwand goed te kitten... grote kans dat deze door het drijf vermogen anders niet goed hecht met een laagje water
 
@tuinkabouter Kast was al ingepakt met geluids isolerend spul, van dat profi noppen spul.
Inderdaad waren het ook de slangen hoor, als ik m buiten de kast had draaien dan was het acceptabel. Maar die stugge slangen resoneerde ook vrij aardig.
Je had nog silicone slangen kunnen proberen maar daar hangt ook een prijskaartje aan natuurlijk in die diameters.
Maar begrijpelijke keuze
 
Mooie diepte geeft zo'n hoekaquarium.

Wat betreft de Lobelia Cardinalis, die hoeft geen voeding bij de wortels, althans ik heb het nog nooit gedaan en het groeit prima.
Onderste blaadjes die slecht worden (meestal door te weinig licht) kun je het beste verwijderen en de plant vervolgens weer wat dieper in de bodem plaatsen.
 
zo, tijd voor een update :)

inmiddels een baardalg plaag overwonnen. Waar ik voorheen ben afgehaakt heb ik nu doorgezet.
Uiteindelijk met minder licht en elke dag easy carbo ( ik voeg ook al co2 toe) overwon ik de baardalg. Hier en daar nog een restje maar dat mag geen naam hebben.
Ik denk mede omdat de co2 lastig te verdelen is in heel de hoek bak. Stroming blijft een issue in zo n hoekbak.

Bestand nu :
6x maanvis blue diamond
2x Apistogramma cacatuoides ( blijkt nu 2x man dus moet nog geruild worden voor een vrouw)
5x Brochis Splendens
12x roodkop zalm ( beetje spijt van, saai visje)

nu nog opzoek naar wat bij visjes... suggesties welkom

IMG_0804.jpg
IMG_0957.jpg
IMG_0526.jpg
 
Je hebt al 6 Manen die elk 50 liter nodig hebben dus ik zou zelf het bestand niet nog verder uitbreiden.
 

Terug
Bovenaan