Een frisse nieuwe start!! (smidsy)


Jammer om te horen. Wellicht een idee om zoals lid cornelius gewoon steeds een nieuw aquarium opzetten en die dan met inhoud weer verkopen. Zo blijft het nieuw en blijf je bezig. Ik wens je in ieder geval succes en veel plezier met wat je ook zal gaan doen.
 
Jammer om te horen. Wellicht een idee om zoals lid cornelius gewoon steeds een nieuw aquarium opzetten en die dan met inhoud weer verkopen. Zo blijft het nieuw en blijf je bezig. Ik wens je in ieder geval succes en veel plezier met wat je ook zal gaan doen.
Daarom wil ik deze ook wel verkopen, maar een nieuwe aanschaffen blijf ik even van weg denk ik....
 
Heel jammer maar hoop dat je je bak snel kunt verkopen.
 
Helaas nog niemand....

Ik heb afgelopen zomer zelf een aantal bakken op MP gehad en er is weinig animo en die al reageren willen er amper iets voor betalen. Ik hoop dat jij meer geluk hebt in elk geval met de verkoop.
 
MP staat vol met bakken. Heb er zelf ook naar gekeken, maar altijd is er wel iets mis.
Nu denk ik dat er sowieso weinig animo is voor bakken die al helemaal gevuld en in orde zijn.
Trouwens, hoe krijg je dat vervoerd en opnieuw opgesteld. Kan zeker, maar voor een grote bak kost dat ook nog wel wat moeite en geld.

En als koper mis je exact wat Smidsy leuk vindt. Het opbouwen, visjes uitzoeken, plantjes bij zetten, en verwijderen etc.
 
MP staat vol met bakken. Heb er zelf ook naar gekeken, maar altijd is er wel iets mis.
Nu denk ik dat er sowieso weinig animo is voor bakken die al helemaal gevuld en in orde zijn.
Trouwens, hoe krijg je dat vervoerd en opnieuw opgesteld. Kan zeker, maar voor een grote bak kost dat ook nog wel wat moeite en geld.

En als koper mis je exact wat Smidsy leuk vindt. Het opbouwen, visjes uitzoeken, plantjes bij zetten, en verwijderen etc.
Vraag maar eens aan @Cornelius hoe hij dit doet. In zijn topics zie je de resultaten van aquascapes (die kun je met recht wel aquascapes noemen!) die dan nadat deze uitgegroeid zijn verkocht worden. Wellicht heeft de makkelijkheid waarbij dit gaat ook met reputatie en een netwerk te maken.

 
Tja, er is wel een verschil tussen een nanoscape zonder vis, en een compleet ingerichte bak van 200l en meer.
 
Zeker waar. Ik bedoel ook niet dat je dit met een 1m20 bak moet gaan doen. Het was voor Smidsy alleen een idee als hij met aquaria bezig wil blijven maar het als het klaar is saai vind worden, dan is dat een optie. Voor nano bakjes is het transport inderdaad wat toegankelijker.
 
MP staat vol met bakken. Heb er zelf ook naar gekeken, maar altijd is er wel iets mis.
Nu denk ik dat er sowieso weinig animo is voor bakken die al helemaal gevuld en in orde zijn.
Trouwens, hoe krijg je dat vervoerd en opnieuw opgesteld. Kan zeker, maar voor een grote bak kost dat ook nog wel wat moeite en geld.

En als koper mis je exact wat Smidsy leuk vindt. Het opbouwen, visjes uitzoeken, plantjes bij zetten, en verwijderen etc.

Toen ik de meterbak verkocht heb ik samen met de koper hem leeggehaald en alles in emmers gedaan en de bak op een aanhanger van hem getild maar ja dat is al met al wel wat werk en dit weerhoudt potentiele kopers van een bak denk ik vaak wel. Je moet net iemand treffen die de inhoudt erbij wil hebben.
 
Hij mag ook zonder inhoud, maar dan moet ik kijken of iemand eerst de vissen wil hebben of ik moet bij de lfs kijken of ze intresse hebben...
De bak ziet er, nog goed uit en juist als je wilt beginnen is een 2e hands bak vaak goedkoper en completer dan een nieuwe kleinere bak....
Het vervoer is niet echt lastig hoor, ik kan vanaf t werk plastic en tempex bakken met verwarmingspacks regelen dus daar is altijd wel een mouw aan te passen. De bak past gewoon in een soort van caddy of peugot partner, dat formaat auto....

Je weet dan in ieder geval wel dat alles werkt en de bak niet lek is :)
 
Nou ik ben benieuwd Smidsy of dat op korte termijn lukt voor een bedrag wat zo n bak waard is. Ik kreeg voor de kale meterbak slechts 75 euro maar goed die was al 7 jr oud en dat heb ik er wel bijvermeld.
 
Zeker als een bak al een paar jaar oud is zakt de waarde snel. Je bent ook niet alleen om iets aan te bieden.

Toen ik besliste om met een bak te beginnen heb ik ook wat rond gekeken. Altijd was er wel iets mis, of de prijs was maar een beetje lager dan nieuw.
En je zit met materiaal waarvan je niet altijd weet in welke staat het is.
Ik ga er altijd van uit dat wat ik uitgeef aan een aquarium direct met 70% in waarde zakt.

Tenzij... de verkoper zelf voor de overplaatsing zou zorgen, en alles werkelijk nog top is.
 
Klopt, ik hoef er ook echt geen hoofdprijs voor te hebben en bieden staat vrij....
Het zou leuk zijn als iemand er veeleen plezier aan kan beleven. Dat vind ik belangrijker dan de prijs....
 

Terug
Bovenaan