Wat is er nieuw

Een nieuw begin - Juwel Rio 180 (2)

Bekijk bijlage 380223
Vaak is een bodem met planten/vissen en wat stroming/beetje filtering al genoeg.
Het doet me pijn om zoveel mensen te zien klooien met mesten en co2 gefrutsel terwijl je hier kan zien dat het ook zonder die dingen kan.
Ik wens je na al dat getrial gewoon eens eens een bak die je langer tevreden maakt

Komt goed Edwin! Ik ben nu op de goede weg.
 
Ik weet niet over jou pijn, maar met wat ervaringsdeskundigheid vind ik je nogal een naprater en sommigen ze hobby in de soep helpend.

Kan me toch niet onttrekken vd indruk dat jijzelf niet zoveel uitgeprobeerd hebt, meestal ook maar herhaald telkens dat wat er al eerder op je internet staat😁
Dag Edwin68 , ik denk dat die Jessicapilon haar informatie gewoon kopieert van facebook , daar staat wel meer informatie die totaal niet klopt en zo de hobby van een ander naar de knoei help .
 
Dag Edwin68 , ik denk dat die Jessicapilon haar informatie gewoon kopieert van facebook , daar staat wel meer informatie die totaal niet klopt en zo de hobby van een ander naar de knoei help .
Het amusementsgehalte stijgt wel in elk geval :DD :DD :pp
Ben ik even blij dat Andre me langer kent dan vandaag😉
 
Ziet er weer netjes uit André 👍.
 
Wat en waar ging het dan fout André?
Het is naar mijn gevoel een combinatie van factoren, maar de grootste verbetering zit hem in de filtratie. En ook wat ik herken in het gegeven van @Cornelius ..... Een gerichte aanpak, advies van 1 persoon ( @Ed Tensen ) heeft enorm veel bijgedragen. Maar ik blijf wel graag meelezen in verschillende topics.
 
Hebben we het dan over andere materialen, extra filter, andere stroming… zoveel vragen 🙂
 
Mooi want je kan mij dus via de pb bereiken en dan geef ik mn adres wel door zodat je de bankpas kan opsturen:DD😉
Je wordt al zwaar betaald voor deze job en je krijgt nog extra voor de overuren en nu zou je Andre ook nog laten betalen foei
 
Je wordt al zwaar betaald voor deze job en je krijgt nog extra voor de overuren en nu zou je Andre ook nog laten betalen foei
Alles voor het goede doel en in ruil daarvoor kan Andre een doos eierballen tegemoet zien natuurlijk:pp
 
Alles voor het goede doel en in ruil daarvoor kan Andre een doos eierballen tegemoet zien natuurlijk:pp
Andre , je moet wel zelf omgaan hoor . Bij mij heeft hij al adres van hotel doorgegeven 🙂
 
Hebben we het dan over andere materialen, extra filter, andere stroming… zoveel vragen 🙂
Niet zozeer, nee.
Extra filter, ja.
Andere stroming, ja en ja. 😉🙂
Had je dan teweinig filter capaciteit of debiet/stroming?
Andere stroming, je spraybar vervangen ?
 
Had je dan teweinig filter capaciteit of debiet/stroming?
Andere stroming, je spraybar vervangen ?
Jij stelt altijd zo'n moeilijke vragen . Best dat je geen leerkracht bent .
 
Had je dan teweinig filter capaciteit of debiet/stroming?
Andere stroming, je spraybar vervangen ?
Anders maar ook waar ja.
Ik had al een jbl 902 en met de Oase 350 pro thermo heb ik een ander soort filter qua bouw, onderhoud.

Verder links en rechts aanvoer van 2 filters en de i.m.o. uitstroom is wat anders dat ik heb gekozen. Zeg maar linksachter in de hoek een uitstroombochtje en rechtsvoor ook eentje. Geen gaatjesbuis, wel een lichte rimpeling van het oppervlak.

Qua materiaal dus hetzelfde, drukvaste pvc van Wildkamp aangeslotenen op jbl uitstroom eerste gedeelte van set. Met een verfbrander heb ik aangepast wat daartoe nodig was.

Extra *edit*
Wat mij vooral wel opvalt is dat er erg veel verschil kan zijn in de kleur van het gebruikte zand en welk een invloed dat weer kan hebben op het effect van de kleur verlichting.
 

Bijlagen

  • 20241002_101750.jpg
    20241002_101750.jpg
    1.9 MB · Weergaven: 21
Laatst bewerkt:
Oohja in in de JBL ook een mandje met filter fleece. Verwarming werkt ook mee.
 
Laatst bewerkt:
Het ziet er mooi uit Andre. Fijn om je te zien slagen na de struggles (heb het hele topic net doorgelezen).
Wat ik ook las en wat me ook erg belangrijk lijkt is advies opvolgen van 1 persoon die weet wat tie doet.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan