Een nieuwe poging door Crash Cowboy


Ik voel een 2e bak aankomen: eentje met de dawskinia's en eentje voor de planten. En als je dan gesnoeid hebt, kun je het snoeisel bij de dawskinia's doen.....
En anders de planten boven water bovenop de bak planten?? (Paludarium idee)
Haha dat dacht ik ook meteen; er is maar 1 oplossing: een tweede bak :DD
Super idee ook paludarium
 
Fijn dat je er nog bent!
Gelukkig zijn dit geen beslissingen, die je binnen enkele dagen hoeft te maken.
Maar, als ik alles zo gevolgd heb, zijn deze vissen erg leuk en actief, maar misschien wel een beetje een miskoop voor wat jij wilde/gewend was.
Hopelijk zorgen ze er niet voor dat je de lol in het hebben van een aquarium verliest.
Rustig nadenken wat je wilt.
Een plantenbak kan ook nog als de vissen straks oud zijn en dood gaan. (al weet ik niet hoelang ze meegaan.)
En wellicht kun je wel proberen de vissen kwijt te raken. Ik zie ze ook in winkels dus de liefhebber zal er wel zijn.
 
Het zijn inderdaad leuke vissen, maar naast dit topic heb ik ze ook nog even opgezocht. Het zijn 15 centimeter lange bulldozers en grasmaaiers in 1. Dan moet je net iemand vinden die dit graag wilt.
 
Over deze vissen heb ik me inderdaad van tevoren te weinig geïnformeerd. Ze kwamen hier als nog gestreepte jonkies als tijdelijke opvang in de coronatijd, en ik vond ze zo leuk dat ik ze gehouden heb. En ze hebben me de lol in aquariumhouden teruggegeven ! Dat ze echt alles slopen wat ze tegenkomen is best grappig. Kijk maar eens een half jaartje of zo terug: toen stond de bak lekker vol planten. Maar de kleine visjes zijn groot geworden, hahaha !

20230122_142412.jpg


Maar nu is het dus tijd om eens te kijken hoe ik verder ga. Eén ding is al zeker: 27 van deze vissen is zelfs in 500 liter veel te veel. Dus er moeten er op zijn minst een aantal verkassen.
 

Terug
Bovenaan