L
Loaches
Guest
Zo is hij eigenlijk best mooi en schattig
Zo is hij eigenlijk best mooi en schattig
Hoe bevalt inmiddels de Tunze 9001 afschuimer? Ik heb hem vandaag ontvangen, vanavond anders morgen plaatsen. Moeten jullie elke dag het bakje legen nu die nog niet goed afgesteld is of kan die nu ook makkelijk een paar dagen mee?
Goed om te horen! Ik heb hem gisteravond rond 2100uur geplaatst. Opvangbakje is nu ca 10 procent vol met water (helaas nog geen bruine drap) ondanks geen geknepen luchtslang. Heerlijk die rust van dit apparaat, nauwelijks te horen.De skimmer bevalt erg goed lekker rustig. En hier duurt het best lang voordat het bakje vol is. Zal eerst ook nog wel even goed moeten indraaien.
Wel schuimt die goed af komt veel donker drap in het bakje.
Mooi lkkr indraaien. Vd week zal ik ook nog even een testje doen. Gisteravond wel de 1e borstelworm te pakken gehad, niet zoals in je filmpje maar toch wel tegen de 10cm al. Helaas geen foto kunnen maken.Nou er komt beweging in het leven want de no2 is nu 1 en de po4 rond de 1.8 en een no3 van rond de 20mg.
Mooi lkkr indraaien. Vd week zal ik ook nog even een testje doen. Gisteravond wel de 1e borstelworm te pakken gehad, niet zoals in je filmpje maar toch wel tegen de 10cm al. Helaas geen foto kunnen maken.
Ik had de borstelworm eruit gehaald. Verlichting ging uit en zag hem zo tevoorschijn komen en langs de ruiten gaan, dus snel met een schepnetje eruit gehaald.Heb je die eruit gehaald?? Ik heb de onze niet weer gezien maar ja die kan ergens zitten natuurlijk. Omdat we een rooster onder de stenen hadden heb ik deze verwijderd en vervangen door een extra glasplaat dus de stenen zaten even een half uur in een emmer en wie weet is hij daarbij meegekomen en nu dus weg.
We hebben van de lfs hier wat wier gekregen en een bepaald alg om in de bak te doen. Dit moet goed de nitraat en fosfaat opnemen.
Uitvangen ging niet gemakkelijk zon dus die heeft het netjes gezegd niet overleefd😳Waar is die nu dan
Uitvangen ging niet gemakkelijk zon dus die heeft het netjes gezegd niet overleefd😳
Goede biologische filtratie en eventueel zeovit of purigen. Maar met genoeg levend steen zou het genoeg moeten zijn.rare vraag misschien. maar hoe houd je nitraat onder de 5 en fosfaat onder de 0.03?
Zo gaat de goeie kant op! Mijn no3 is alleen nog te hoog, ca 50Kon als jan ongeduld het niet laten om het even te testen en de no2 zit inmiddels ook op 0 en de nitraat rond de 20.
Nee mijn bak is ook nog ledig op levend steen na dan. 3.5week draait die nu denk ik zo.Dat was 1 week terug hier ook nog rond de 50mg hoor. We zien wel hoe dat verder zakt😉.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.