Nee mijn bak is ook nog ledig op levend steen na dan. 3.5week draait die nu denk ik zo.
Ja zag het al in je topic en de onze draait ongeveer net zolang🙂
Nee mijn bak is ook nog ledig op levend steen na dan. 3.5week draait die nu denk ik zo.
Dat ligt al in de kast maar ik denk met een weekje als alles een beetje meezit. Als deze goed gaat draaien dan zien tzt wel weer of er nog een grotere komt😉
ach John je bouwd gewoon je meterbak om tot zeewater
Ja, dat kan ook. Ik zag net toch, dat deze er niet meer zo florisant bij staat😛😳
thnx voor deze post, ik kwam de eheim aquastar tegen in de winkel, typte het in op google en dit topic was de 2e hit.*Cough*
Bekijk bijlage 6263 Bekijk bijlage 6264
*Cough*
260 euro, en je kunt er veel meer mee.
Je moet het wel mooi vinden, een kale bak met de tl balk erboven. Zelf vind ik het veel strakker dan een bak met kap, maar smaken verschillen.
Qua verlichting zou je vt dual pro armatuur krijgen (2x24w), daarbij heb ik 2 ati buizen gedaan, de armatuur is inclusief buizen, maar die van ati zijn van betere kwaliteit. Je zou eventueel de ati coral plus weg kunnen laten, en de blue plus in combinatie met de standard witte verlichting van VT kunnen gebruiken. Hiermee kun je al wat meer koralen houden (Leders, buttons, ricordea's, sterpoliepen en mushrooms zouden geen probleem moeten zijn).
De vt dual pro heeft ook blauwe leds die als nachtverlichting te gebruiken zijn.
De tunze 9001 is heel goed voor een 60cm bakje.
De sicce voyager nano 2000 kun je beter afstellen dan de eheim stream 1800 die bij de kit zit.
Bak en meubel zijn van hornbach, gewoon het goedkoopste wat ik heb gevonden.
en nu ff het topic kapen
Bedoel je in een volglas bak of een Eheim? In ee volglas bak kunnen ze dat zeker wel doen.en nu ff het topic kapen 😛
ik heb de mogelijkheid om een sump te plaatsen, denk jij dat ze bij veldhuis de bak kunnen boren voor 20mm buizen in de achterwand? bodem word wat lastig gezien het ontwerp van de kast..
Dit staat op de site:word het armatuur met of zonder VSA geleverd? weet jij dat toevallig of ben ik beter af om dat bij veldhuis te vragen?
gezien ik een sump wil, en daarmee mijn systeem vergroot is een grotere/sterkere afschuimer aan te raden?
Ik zou nog wel even navragen of de goede buizen van ati in het armatuur passen. Ik weet nog dat ik mailde, maar ik heb helaas geen antwoord gekregen 😛Top, en inderdaad een volglas bak 😉
Maar word pas december ofzo hoor 😛
Afschuimer moet je toch ook afstellen?
Ik ben niet erg technisch maar een te grote afschuimer is ook niet goed want dan schuimt die alle stoffen eruit. 1,5 keer de inhoudt us dacht ik gemiddeld een mooie afschuimer. In onze Reefer 170 zit er een die max 600 liter doet maar die staat op halve kracht te draaien dus iets over de 1,5x heen.
Dat komt goed, ga ze toch mailen voor het boren en de sump maken en allesIk zou nog wel even navragen of de goede buizen van ati in het armatuur passen. Ik weet nog dat ik mailde, maar ik heb helaas geen antwoord gekregen 😛
Ik weet dat in vergelijkbare armaturen uit China wél ATI buizen passen, dus daarom nam ik toen aan dat dat in deze ook kon.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.