I
IngeE
Guest
Ik ga binnenkort beginnen met het opstarten van mijn eerste aquarium. Ik heb vanmiddag een Juwel Rekord 800 opgehaald en ben daarna naar de Hornbach gereden voor wat zand. Er was een behulpzame jongen (uiteraard) waaraan ik specifiek hoornblad, cabomba, waterpest en vaantjesplant heb gevraagd. Die hadden ze niet meer, maar hij had nog wel wat andere snelgroeiende beginnersplanten voor me. Uiteindelijk thuis gekomen met een Echinodorus Argentinensis en een Mayaca Fluviatilis. Net even gegoogled en het blijken niet echt de makkelijkste planten te zijn, had ik kunnen weten natuurlijk.. Ze staan voor nu even in een emmer in het donker, heb morgenavond pas tijd om er eventueel wat mee te gaan doen.
Wat is wijsheid? Gewoon planten en zien waar het schip strandt of hier niet eens aan beginnen en 'beginnersplantjes' kopen?
Waar kopen jullie je planten? Ik heb hier aquarium speciaalzaak Pentazona praktisch om de hoek zitten, maar online bestellen via aquarium123.nl lijkt me wel erg makkelijk (en wat voordeliger dan in de winkel gok ik). Wat me nog wel opviel is dat bij aquarium123.nl bij Cabomba en waterpest de volgende melding staat: 'Import, niet geschikt voor bij garnalen'. Hoe komt dat? Zijn Cabomba en waterpest uberhaupt niet geschikt voor bij garnalen of heeft het een andere reden?
Wat is wijsheid? Gewoon planten en zien waar het schip strandt of hier niet eens aan beginnen en 'beginnersplantjes' kopen?
Waar kopen jullie je planten? Ik heb hier aquarium speciaalzaak Pentazona praktisch om de hoek zitten, maar online bestellen via aquarium123.nl lijkt me wel erg makkelijk (en wat voordeliger dan in de winkel gok ik). Wat me nog wel opviel is dat bij aquarium123.nl bij Cabomba en waterpest de volgende melding staat: 'Import, niet geschikt voor bij garnalen'. Hoe komt dat? Zijn Cabomba en waterpest uberhaupt niet geschikt voor bij garnalen of heeft het een andere reden?