Wat is er nieuw

Eerste aquarium, vis + garnalen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Hornet
  • Startdatum Startdatum
H

Hornet

Guest
Goede avond,

Ik heb sinds kort mijn eerste aquarium opgezet;

+/- 120L
6 zebrabarbeeltjes, komen nog 6 bij volgende week ergens
(gepland) 3-4 sewellia lineolata
pH 7,5-8, hardheid +/-8, temp 22-23 (misschien dat ik swinters naar 20-21 ga, hete zomerdagen zal dit hoger zijn dan 24)

en ik zou er een groepje garnaaltjes bij willen hebben. Vragen die bij mij opkomen als ik er over nadenk zijn;

-Welke soort? (Neocaridina cf. davidi, las ik, is erg gemakkelijk en ook niet onaardig om naar te kijken), hebben jullie andere aanbevolen soorten?
-Hoeveel? (ik zat te denken aan 10-12)
-Kunnen ze samen met mijn (geplande) soorten vis?
-Hoe zorg je dat ze allemaal te eten hebben? eet de helft alles op voor de rest het heeft gevonden of gaat dat altijd wel goed?

-Andere punten die elke beginner over het hoofd ziet?

Wat is sinds kort.
Bakje 80 cm?
Is die al ingedraait dan?

Die Sewellia,s zou ik nog maar even vergeten.
Zitten denk te koud en je water te hard.

Sewellia te koud?
Dat zijn subtropische hillstream visjes!

Bedoel je met sebrabarbeel de Danio rerio Hornet?
Ook die waarderen wat stroming en koeler wel, net zoals de Sewellia.

davidi's kunnen daar prima bij. Zou wel met een iets groter groepje beginnen, omdat als je ze in een bak met al vis inzet de kans aanzienlijk is dat de vissen denken "HEEEJ, VOER!!!" en dan heb je wat marge.

~ Ivo

Sewellia te koud?
Dat zijn subtropische hillstream visjes!

Niet dus? is die temperatuur dan goed?

Ik hoor altijd dat die het onverwarmd prima doen 🙂

Sewellia's zijn weer van die visjes die vaak veel te warm worden gehouden. Kamertemperatuur is warm zat.

hoek aquarium 60 cm, bij water komt ongeveer 50 cm hoog

Is die al ingedraait dan?

de danio renio zitten er een week in en had de 2 weken ervoor gecycled

Zou wel met een iets groter groepje beginnen, omdat als je ze in een bak met al vis inzet de kans aanzienlijk is dat de vissen denken "HEEEJ, VOER!!!" en dan heb je wat marge.

zijn de danio renio groot genoeg om de garnalen te eten? ze lijken soms al moeite te hebben met het granules die ik ze voer.

Bij 120l. dacht ik aan een 80 cm. bak, maar 60 cm. is echt te klein voor deze Danio's hoor. Dat zijn flinke zwemmers die ik pas vanaf 100 cm. zou houden.

Eens met Jones. Je kijkt beter naar de Heterandria formosa al willen die geen sterke stroming.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan