Ik maak wekelijks 200 liter osmosewater aan en zet nooit tussendoor stil, al meer dan 2 jaar geen probleem opgeleverd.Als je een boosterpomp erbij hebt (aanrader!) moet je er rekening mee houden dat je die het beste elke 3 uur een kwartier uit kan zetten zodat die tussendoor kan afkoelen. Dit kan met een tijdklok.
Ah ok, ik begreep vanuit de leverancier dat het in verband met de levensduur van de pomp is (had er achter gevraagd nadat ik het in de handleiding las). Ik volg het dus braaf (ongeveer) op 😂 . Maak ook wekelijks ruim 200 liter. Maar goed om te weten dat het bij jou dus geen problemen geeft.Ik maak wekelijks 200 liter osmosewater aan en zet nooit tussendoor stil, al meer dan 2 jaar geen probleem opgeleverd.
200L excl. 50L sumpHoeveel liter is de bak als ik vragen mag?
In de handleiding staat dat je de opbrengst van het eerste uur draaien weg moet gooien. Gezien het doel (in het aquarium) heb ik een stuk meer weggegooid voor de zekerheid.
Als je een boosterpomp erbij hebt (aanrader!) moet je er rekening mee houden dat je die het beste elke 3 uur een kwartier uit kan zetten zodat die tussendoor kan afkoelen. Dit kan met een tijdklok.
En, klassiek, zorg dat je op tijd alles weer uitzet zodat de boel niet overstroomt haha. Dat is mij gelijk op de eerste dag al gelukt 🤣
Dat heb ik ook nog nooit gedaan hoor.Ik maak wekelijks 200 liter osmosewater aan en zet nooit tussendoor stil, al meer dan 2 jaar geen probleem opgeleverd.
Volgens de winkel zou ik alleen dit apparaat nodig moeten hebben en dan was het goed zeiden zeHeb je er ook een DI filter op Robin want de geleidbaarheid moet wel 0 zijn als dat kan of hooguit 5 uS. Bij 5 uS vervang ik het hars namelijk alweer.
Nou, ben ik weer "te braaf" dus schijnbaar 😂Dat heb ik ook nog nooit gedaan hoor.
Zonder DI filter zal je uS snel richting de 20-25uS zijn en dat bevat dan nog het lastig uit te filteren silicaat en daarom zou ik wel een DI filter nemen.Volgens de winkel zou ik alleen dit apparaat nodig moeten hebben en dan was het goed zeiden ze
Zonder DI filter zal je uS snel richting de 20-25uS zijn en dat bevat dan nog het lastig uit te filteren silicaat en daarom zou ik wel een DI filter nemen.
Misschien kan @lbakker dat bevestigen. Voor zoet is het niet nodig maar zover ik weet wel voor zout.
omdat het zig op hoopt of hoe moet ik dat zien?Klopt helemaal, voor zoutwater is het aan te raden om er een di filter achter te plaatsen. Zonder kan wel maar afhankelijk van de kwaliteit van je leidingwater kan silicaat een probleem worden.
Zeewaterbakken wil je eigenlijk silicaatvrij hebben dus daarom is een DI filter aan te raden.omdat het zig op hoopt of hoe moet ik dat zien?
Dat merk je vooral door bruine aanslag op de bodem. Het kan geen kwaad maar fraai is het zeker niet.omdat het zig op hoopt of hoe moet ik dat zien?
Dat merk je vooral door bruine aanslag op de bodem. Het kan geen kwaad maar fraai is het zeker niet.
Er zijn mensen die zich heeeeel erg kunnen irriteren aan aanslag die er eigenlijk niet hoort te zijn, ik noem geen namen maar John weet wie ik bedoel![]()
Dat verklaard mijn bruine aanslag, dacht eerste instantie aan rode flap maar dat is dus daarvan.. maar dit wordt de eerste keer dat ik het zelf maar en in het verleden kwam het uit de winkel.. ofwel kan ik eruit concluderen dat ze het in de winkel al niet doen?
Als het membraanhuis volledig leeg kan lopen zou ik daar zo zeker niet van zijn.Ik denk dat als je die wekelijks gebruikt dat er weinig mis kan gaan.
ik zou gewoon een tds meter gebruiken , dit meet gelijk alles in het water , je weet gelijk of het membraan nog zijn werk doet .Het gaat mij er ook om om te weten of het membraan van osmose toestel nog goed werkt. Ik zie ook ec/tds meters. Wat is het verschil? Ik ben nog niet zover dat ik dit al snap 😳 dus evt makkelijk uitleggen😀
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.