Cédric Vleminckx
Well-known member
Ik vind de schelp wel leuk 😉
Ik weet het niet hoor. Soms wordt er 200 liter voor geadviseerd en soms 100. Ik denk dat als ie niet agressief is, prima in je bak kan. Maar zoals je zelf zegt, pas op met kleine vissen. Als je anemoonvissen wil, koop beter de wat grotere vissen. Vaak bieden winkels baby's aan, van 2-5cm. Maar, vaak kunnen ze ook al volwassenen en soms zelfs volwassen koppels van een cm of 6-10, dit lijkt me veiliger.michael0705 zei:Ik heb trouwens een vraag, ik ben op zoek naar een soort hoofdvis waar ik de rest van het bestand omheen kan bouwen. Ik vind de Dendrochitus Biocellatus (oogvlek dwergkoraalduivel) een erg mooie vis, hij is reef safe (alleen oppassen met kleine visjes en garnalen) verder word hij zo'n 12 cm. Vind dit een erg bijzondere en mooie vis. Op het internet word vermeld dat hij in een aquarium vanaf 100 liter kan, aangezien het een koraalduivel is zal hij niet erg actief zijn. Dus denk dat de bak in ieder geval groot genoeg is, heeft iemand hier ervaring met deze soort? En wat zijn de voor- en nadelen van deze vis? (Behalve het gif dan)
Gr.
Michael
Nou ben ik Michael niet, maar ik weet wel ongeveer wat de kosten zijn.Killerfish zei:Ik ben heel benieuwd wat je hier van gaat maken. Al een hele tijd ge�nteresseerd in zoutwaterbakken, maar sinds kort steeds actiever in het opdoen van info. Hier een Ferplast Dubai 80 staan waarvan ik twijfel om deze om te bouwen naar een zoutwaterbak met, zoals jij ook wilt, iig een koppel anemoonvissen. Ik blijf je dan ook zeker volgen. Mag ik je vragen de kosten ook, voor zover je wilt natuurlijk, te vermelden? Ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel het nou gaat kosten om een bak op te starten (excl vissen natuurlijk). Dit is namelijk een beetje het grootste punt dat mij tegenhoud; de prijs. Eigenlijk een beetje wat Gerben ook aangeeft 🙂
Zoals Cedric zegt is skimmer afschuimer in het engels. Ik lees meestal info in het Engels, dus ben gewend om het skimmer te noemen 😛Gerben1996 zei:Is skimmer hetzelfde als een eiwitafschuimer?
Waarom zou je met dood zand beginnen? Is dit makkelijker?
MaestroCygni zei:Zoals Cedric zegt is skimmer afschuimer in het engels. Ik lees meestal info in het Engels, dus ben gewend om het skimmer te noemen 😛
.
😛C�dric Vleminckx zei:MaestroCygni zei:Zoals Cedric zegt is skimmer afschuimer in het engels. Ik lees meestal info in het Engels, dus ben gewend om het skimmer te noemen 😛
.
Wat staat er bovenaan het AquaForum, Christean?
Het Nederlandstalig AquaForum. :d :d
MaestroCygni zei:😛C�dric Vleminckx zei:MaestroCygni zei:Zoals Cedric zegt is skimmer afschuimer in het engels. Ik lees meestal info in het Engels, dus ben gewend om het skimmer te noemen 😛
.
Wat staat er bovenaan het AquaForum, Christean?
Het Nederlandstalig AquaForum. :d :d
Helaas zijn er niet veel mensen die info plaatsen op deze forum wat zeewater betreft. En de Engelse community is veel groter dan de Nederlandse.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.